Paras elokuva jonka olet koskaan nähnyt
Kommentit (1230)
Helposti alkaisi listaa laatimaan, mutta kysyttiin yhtä, niin vastataan yhdellä...
Chaplin: Kaupungin valot
Kukaan ei ole vielä yhtään Chaplinia maininnut, tässä tuli.
Kuinka kukaan kykenee koostamaan sarjasta hupaisia sketsejä pakahduttavan riipaisevan ulkopuolisuuden kuvauksen?
Chaplin kykeni.
Mummeli kirjoitti:
Hyvät, pahat ja rumat. Se Ennio Morriconen musiikki...
Ja myös Minun Afrikkani. Hiljaiset sillat.
Musiikki kruunaa kuvan, jossa on kyllä muitakin huippuunsa vietyjä tekijöitä.
Sarjakuvamaoset stereotyyppiset hahmot, joista puutuu kuitenkin seljeä hyvis, "Hyvä" on tässä kuvassa sujteellinen käsite.
"Paha" onkin sitten hyytävä pahis, Lee Van Cleef on juuri oikea mies "Pahaksi".
Hieno kuvaus, huikeat maisemat ja mahtavaa kuvakulmilla leikittelyä, kasvokuvia unohtamatta.
Tuossa pätkässä tiivistyy em. jutut:
Hitchcockin Vertigo on paras. Psyko on heti kakkosena.
Kolme vuotta sitten vastasin tähän ketjuun rankalaiselokuvan Martyrs, ja se on edelleen yksi lempielokuvistani, mutta ei se nyt sentään paras ole.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Pulp Fiction
Tätä kehutaan usein. Itse en vain ymmärrä jatkuvaa väkivaltamäiskettä, mitä Tarantino elokuvissaan harrastaa. Ja kun niitä elokuvia kymmeniä samanlaisia.
Vähän sama kuin ihmistä sattuu ylipäätänsä elokuvassa, niin jengi nauraa.
En tajua, mutta onneksi mun ei tarvitsekaan 😊
Sanoma Oy lietsoo vihaa ja negatiivisuutta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulp Fiction
Tätä kehutaan usein. Itse en vain ymmärrä jatkuvaa väkivaltamäiskettä, mitä Tarantino elokuvissaan harrastaa. Ja kun niitä elokuvia kymmeniä samanlaisia.
Et siis ole niitä katsonut jos ne ovat kaikki silmissäsi identtisiä. Mitä samaa sinun mielestäsi on esimerkiksi Pulp Fictionissa ja Kunniattomissa paskiaisissa, muuta kuin muutama väkivaltainen kohtaus?
Itsekään en juuri Pulp Fictionin hehkutusta ymmärrä, mutta moni muu Tarantinon elokuvista on kyllä hienoja.
Ildikó Enyedin ohjaama Kosketuksissa (2017) puhutteli minua täysin eri tavalla kuin yksikään elokuva aiemmin, joten vastaan sen. Toisaalta en ole katsonut kauheasti elokuvaklassikoita, eli ykkössija saattaa mennä vielä jollekin toiselle elokuvalle.
Punaisen lokakuun metsästys. Rakastan sukellusvene-elokuvia!
Sanoma Oy lietsoo vihaa ja negatiivisuutta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulp Fiction
Pidän kahdesta Tarantinon kuvasta. Toinen on Jackie Brown, toinen Pulp Fiction.
Ensimmäisessä on otteessaan pitävä tarina, romanttista viritystä, väkivaltakohtauksia varsin vähän.
Pulp Fiction on omanlaisensa.
Se on yhdenlainen toimintaelokuvaparodia, siinä on korostetun stereotyyppisiä hahmoja, mutta ei ihan niin pitkälle vietyjä, etteivätkö he olisi jotenkin udkottavia.
Kuva on täynnä mustaa huumoria.
Jokainen(ainakkn meljein) henkensä menettävä ns. saa ansionsa mukaan.
Kuva lainailee suuresti mm. Hyviä, Pahoja ja Rumia, mm. aiemmim linkittämäni aamiaiskohtaus on versioitu Pulp Fictioniin.
Uuno Turhapuro armeijan leivissä
Insiders.