Paras elokuva jonka olet koskaan nähnyt
Kommentit (1230)
Sergio Leonen "Suuri Gangsterisota" – se jumalainen musiikki.
Paras Amerikkalainen elokuva "Keskiyön Cowboy"
Stanley Kubrickin "Barry Lyndon"
Kerro minulle jotain hyvää - Me before you
Chariots of Fire, v. 1981 Paras musiikki tässä Vangelis
Star wars 2 Empire strikes back, yksi parhaimmista
Alaston ase elokuvat The Naked Gun mm Leslie Nielsen
The Men in Black 1 ja 2 varsinkin
Ehkä Hitckockin Vertigo tai Takaikkuna. Vaikea sanoa aivan ykköstä kun hyviä on noin paljon. Ehkä nuo vanhemmat leffat kiehtovat, yksi parhaita on Hepburn-Grant Hätä ei lue lakia.
Mä katsoin just aamulla Areenasta leffan joka meni mun top kymppiin aivan yllättäen, se on Nainen katoaa, Hitchcockin sekin, yllätys. Nokkela, nopea, hauska jännäri v lta 1938, ilman kauhuefektejä mutta hyvin englantilainen. *kun pyörryttää otetaan tilkka brandya jne*
Hitckockin leffoissa olen kiinnittänyt huomiota siihen missä roolissa naiset ovat. En puhu nyt Alfredin mieltymyksestä platinablondeihin vaan naiset ovat usein voimakkaita ja määrätietoisia toimijoita, avainhenkilöitä, esim tässä Nainen katoaa- leffassa vakooja oli Miss Marple- tyyppinen kiltti täti!
Tulipa tarinaa, puheripuli iski.
Pidän aika monista elokuvista, genreinä pidän historiasta, fantasiasta ja scifistä. Kuitenkin jos pitäisi valita vain 1 elokuva niin ehkä se olisi
Aleksanteri vuodelta 2004.
Historiallista osuutta tarinassa on kunnioitettu pääosin varsin hyvin. Myyttejä on myös kunnioitettu varsin hyvin. Tarina itsessään on varsin inspiroiva