Kaksio 50 neliötä ja 2 aikuista,yksi iso lapsi
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Onko erillinen keittiö?
On.
Paljonko maksaa vuokra / paljonko maksoitte asunnosta?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksaa vuokra / paljonko maksoitte asunnosta?
70000 euroa maksoi. Lyhennämme lainaa 500 euroa kuukaudessa.
Minkä ikäinen lapsi?
Mitkä nukkumisjärjestelyt?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi?
Mitkä nukkumisjärjestelyt?
10v. Lapsella oma huone itse nukumme olohuoneessa.
Väliaikainen vai vakituinen asunto?
Vierailija kirjoitti:
Väliaikainen vai vakituinen asunto?
Vakituinen.
Sopu sijaa antaa.
Hyvä, jos teillä tuo toimii. Itse tarvitsen omaakin tilaa.
T. Aikuinen
Viittasitko sanalla 'iso' lapsen ikään vai kokoon? Onko mielestäsi 10-vuotias iso lapsi vai onko hän jotenkin poikkeuksellisen isokokoinen, jolloin meidän pitäisi olla kauhuissamme teidän 50-neliöisestä ahtaasta luukustanne?
Missä oikein asutte kun noin halvalla saitte kämpän?
Vierailija kirjoitti:
Viittasitko sanalla 'iso' lapsen ikään vai kokoon? Onko mielestäsi 10-vuotias iso lapsi vai onko hän jotenkin poikkeuksellisen isokokoinen, jolloin meidän pitäisi olla kauhuissamme teidän 50-neliöisestä ahtaasta luukustanne?
Lapsen ikää tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein asutte kun noin halvalla saitte kämpän?
Maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä olkkarissa ovi?
On.
Mummo ja vaari kasvatti aikanaan yhdeksän lasta tuon kokoisessa asunnossa.
Me asuimme 10 vuotta 62-neliöisessä kaksiossa ja meitä oli viisi. Kaksi aikuista ja kolme lasta, jotka olivat poismuuttohetkellä 14v, 12v ja 10v. Kaikki tyttöjä.
Asuntomme oli T:n muotoinen. Käytävällä oli WC ja sen päässä keittokomero. T:n vasemmalla kädellä oli tyttöjen makuuhuone, oikealla oli iso olohuone, jossa minulla ja miehelläni oli parvisänky.
Huonekorkeus oli 4,7 metriä, joten kuutioita oli ylellisesti. Käytimme ne hyväksi. Tytöt nukkuivat kolmikerrossängyssä, joten sänkytilaa meni lattiasta vain yhden sängyn verran. Olohuoneessa meidän parvisängyn pohja oli 2,2m:n korkeudessa, joten sen alla oli pitkällekin miehelle runsaasti kävelytilaa. Siellä oli 10-henkiselle seurueelle ruokapöytä, joka toimi myös tyttöjen läksyjentekopaikkana. Omassa huoneessa ei ollut kirjoituspöytää, vaan iso sohva ja tv.
Meillä oli mun mielestä tosi paljon tilaa, vaikka neliöitä oli vähän. Muutettiin 150-neliöiseen rivitaloasuntoon ja vaikka tytöillä on kaikilla nyt omat huoneet (nyt 17v, 15v ja 13v), niin jatkuvasti ovat oikeastaan vain yhdessä huoneessa - nukkuvat omissaan. Ovat niin tottuneet olemaan keskenään.
Onko erillinen keittiö?