Auttakaa ammatinvalinnassa! Mitä työtä lasten parissa?
Olen 21-vuotias nainen. Haluaisin työskennellä lasten kanssa, sillä olen aina nauttinut lasten seurasta ja ihmisten kanssa työskentely kiehtoo muutenkin. Olen myös erittäin kiinnostunut lasten henkisestä kehityksestä.
Olen kuitenkin hukassa juuri nyt. En yhtään tiedä mitä tarkalleen haluaisin tehdä tulevaisuudessa.
Olen lueskellut ja googlannut vaikka mitä, mutta tulin tänne kuitenkin kysymään jos joki keksisi jotain (harvinaisempia?) ammatteja joista en ole vielä kuullut. Ajattelin käydä ammattilaisen puheilla puhumassa tulevaisuuden opiskelusuunnutelmistani. Olen valmistunut lukiosta erinomaisin arvosanoin.
Olen kaksikielinen, puhun englantia yhtä hyvin kuin suomea. Mahtaakohan tarve englanninkieliselle perhepäivähoidolle olla kuinka suuri? Minua kiinnostaisi työskennellä pienempien ryhmien kanssa (tai yksittäisen lapsen) eli lastentarhanopettajaa minusta ei tule. Mielessä pyörii myös toimintaterapeutti tai ihan vaan lasten liikuntaryhmän vetäjä. :)
Kiitos avusta jo etukäteen.
P.S palkalla ei niin väliä, ne tuntuvat olevan näillä aloilla aina pienet.
Siis ensisijaisesti etsin alaa mitä opiskella, en ajatellut alkaa pyörittää pimeää hoitopaikkaa saunan takana. :D
-AP