Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Vähäinen kohdunsuun dysplasia N 87.0"

Vierailija
20.02.2017 |

Tällainen tieto tuli omakantaan juuri. Nyt ihan pikkaisen hermostuttaa. Mitä toi tarkoittaa, kai joku olisi soittanut jos se on syöpää?!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään tietoa? Koitin googlata, mutta en oikein ymmärtänyt.

Vierailija
2/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on HPV, tiesit kai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LSIL eli lievä epiteelivaurio. Ei ole vielä syövän esiaste! Todennäköisesti jatkoseurantana riittää papa-näytteet. Parantunee itsestään ajan kanssa. Huoli pois <3

Vierailija
4/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat että sinulla on VÄHÄINEN syopä...

Vierailija
5/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on HPV, tiesit kai?

Olipa kauniisti esitetty asia. Tuo löydös tosiaan viittaa vahvasti HPV:hen, mutta ei 100 ℅ varmasti. Merkittävämpää on se, parantui jo muutos itsestään vai alkaako erilaistumaan. Noin lievä muutos todennäköisesti paranee itsestään. 1 % Papa-näytteistä löytyy tämä LSIL.

Vierailija
6/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se nyt oli tiedossa että HPV. Mutta mitä uo puhe kondyloomadta on joissain linkeissä mitä koitin lukea? Siis onko mulla sekin? Onneksi ei siis syöpä, mutta "syövän lievä esiaste", niinkö? Sori menen vähän hitailla kun shokissa vähän.

Vierailija
7/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syöpä, seurattava papamuutos. HPV aiheuttaa kondyloomaa. Ei siis ole mitään hätää.

Vierailija
8/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se nyt oli tiedossa että HPV. Mutta mitä uo puhe kondyloomadta on joissain linkeissä mitä koitin lukea? Siis onko mulla sekin? Onneksi ei siis syöpä, mutta "syövän lievä esiaste", niinkö? Sori menen vähän hitailla kun shokissa vähän.

Hpv-viruksia on monia erilaisia. Osa niistä aiheuttaa kohdunkaulan syöpää. Solumuutokset todennäköisesti johtuu tuosta viruksesta. Käytännössä HPV ja kondylooma taitavat olla synonyymejä eli jos sinulla on HPV todettu niin sinulla on kondylooma.

Kondylooma ei edes oireile mitenkään välttämättä eli ei kaikille tule syyliä tms.

Ei ole syövän esiaste tuo löydös vielä vaan paremminkin voisi sanoa että esiasteen esiaste. Todennäköisesti pääset papaan jatkossa vuosittain tai niin kauan kunnes tuo muutos on parantunut kokonaan. Epätodennäköistä on että alkaisi muuttua pahanlaatuisempaan suuntaan.

Vierailija
9/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hpv-viruksia on monia erilaisia. Osa niistä aiheuttaa kohdunkaulan syöpää. Solumuutokset todennäköisesti johtuu tuosta viruksesta. Käytännössä HPV ja kondylooma taitavat olla synonyymejä eli jos sinulla on HPV todettu niin sinulla on kondylooma.

Kondylooma ei edes oireile mitenkään välttämättä eli ei kaikille tule syyliä tms.

Ei ole syövän esiaste tuo löydös vielä vaan paremminkin voisi sanoa että esiasteen esiaste. Todennäköisesti pääset papaan jatkossa vuosittain tai niin kauan kunnes tuo muutos on parantunut kokonaan. Epätodennäköistä on että alkaisi muuttua pahanlaatuisempaan suuntaan.

Ei virus aiheuta syöpää, mutta on useimmiten läsnä syövissä. Tärkeämpi tekijä on elintavat.

Vierailija
10/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei virus aiheuta syöpää, mutta on useimmiten läsnä syövissä. Tärkeämpi tekijä on elintavat.

Ei voi elintavoilla kyllä estää HPV:n tekemiä muutoksia soluihin. Voi luoja.

Vierailija
11/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi elintavoilla kyllä estää HPV:n tekemiä muutoksia soluihin. Voi luoja.

Se HPV on tullut elintavoista ja HPV ei suoraan aiheuta sitä syöpää. HPV voi jopa estää syöpää https://www.syopajarjestot.fi/ajankohtaista/tiedotteet/hpv-infektio-voi…

Vierailija
12/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin omakannasta, että mulla oliso buo suuren riskin HPV:t. Mutta siis ei mainintaa klamydiasta. Jotenkin moninutkaista nyt. Mistä mä edes olen saanut tuon, olin 4 vuotta sitten papassa, eikä silloin ollut mitään. Entä olenko nyt tartuttanut jonkun, tarkoitan suuseksiä, koska ei ole sen kanssa tullut käytettyä ehkäisyä. Onko tämä kurkkusyöpäriski?

Vierailija
13/13 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin omakannasta, että mulla oliso buo suuren riskin HPV:t. Mutta siis ei mainintaa klamydiasta. Jotenkin moninutkaista nyt. Mistä mä edes olen saanut tuon, olin 4 vuotta sitten papassa, eikä silloin ollut mitään. Entä olenko nyt tartuttanut jonkun, tarkoitan suuseksiä, koska ei ole sen kanssa tullut käytettyä ehkäisyä. Onko tämä kurkkusyöpäriski?

Anteeksi näppäilyvirheet, kädet tärisee.