Boikotoitko Vallilan tuotteita?
Maailmalla alkavat Ivanka Trumpin rätit päätyä noloina kaapin perukoille. Onko sinulla käynyt samoin Vallilan verhojen ja muiden tuotteiden kanssa omistaja-Bernerin sotkujen jälkeen?
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ivanka-trumpin-kengat-olivatkin-nolot…
Kommentit (75)
Boikotoin. En ole kyllä ennenkään Vallilan kuoseista innostunut, joten siinä mielessä helppoa boikotointia.
Vierailija kirjoitti:
En ole eläissäni ostanut ainuttakaan Vallilan tuotetta koska vihaan noita kamalia printtikuoseja. Samasta syystä boikotoin Marimekkoa, Nansoa ja Finlaysonia.
Vanha Marimekko oli hienoa. Itseasiassa keittiössä olevat verhoni ovat Maija Isolan vuodelta 1969. Luulin uudemmiksi koska ovat vieläkin niin hyvät. Samoin laitoin löytämäni pikkutytön mekon kirpparille ja toivon että sen ostaa joku joka todella arvostaa sitä. Minulla on lisäksi froteinen kylpypyyhe jossa on edesmenneen mummoni nimi. Pyyhe on vaaleansini/laventeli ja sitä käyttää ylpeänä uimahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta enää, mutta en ala piilottelemaan vanhoja tuotteitakaan. Sensain ja XZ:n kohdalla kyllä kirpaisee.
Mä käytän vanhat Sensait mitä kaapissa on, mutta en osta enää. ;-)
Miksi alapeukut. Kyllä ne käytetään mitä on, mutta Estee Lauder, Clinique ja vaikka mitkä muut ovat parempia.
No siksi alapeukut että miksi ihmisten kaaliin ei uppoa että kosmetiikka-Bernereillä ei ole MITÄÄN tekemistä Vallila-Bernereiden (eli Annen) kanssa?!?! Uunot. Voit siis käyttää Sensaita edelleen, niin minäkin teen. Vallilan tuotteisiin sen sijaan en koske tikullakaan.
Ei olekaan. Silti voi boikotoida. Ei siitä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole eläissäni ostanut ainuttakaan Vallilan tuotetta koska vihaan noita kamalia printtikuoseja. Samasta syystä boikotoin Marimekkoa, Nansoa ja Finlaysonia.
Vanha Marimekko oli hienoa. Itseasiassa keittiössä olevat verhoni ovat Maija Isolan vuodelta 1969. Luulin uudemmiksi koska ovat vieläkin niin hyvät. Samoin laitoin löytämäni pikkutytön mekon kirpparille ja toivon että sen ostaa joku joka todella arvostaa sitä. Minulla on lisäksi froteinen kylpypyyhe jossa on edesmenneen mummoni nimi. Pyyhe on vaaleansini/laventeli ja sitä käyttää ylpeänä uimahallissa.
Voi ei. Googlasin: se tytön mekko on vintagea! Haen heti kirpparilta pois ja myyn netissä! Kympilläkään ei kukaan ostanut, mutta netissä saa enemmän.
Aina Inkeri Ankeinenkin kertoi käyttävänsä Tummelia. :D
En mitenkään tietoisesti boikotoi, mutta en tosiaankaan osta noita tuotteita suuren hinnan takia.
Ei tartte erikseen boikotoida, kun vallilan tuotteet eivät muutenkaan miellytä minun silmääni.
Mutta Berner... yök yök ja yök!
Vierailija kirjoitti:
Vallilan tuotteet ovat suurimmaksi osaksi niin rumia ettei tarvitse edes boikotoida :D
Mulla ihan sama. En varsinaisesti boikotoi, mutta ovat niin rumia ja huonosti suunniteltuja, ettei tarvi ostaa. :D
En boikotoi. Pitäisi kyllä tietenkin, mutta sattumalta tykkään Vallilan kuoseista.
Olen tilaamassa lähiaikoina verhot.
Saa kivittää, en välitä :).
En aio ostaa enää koskaan Vallilan tuotteita, juuri Bernerin takia.
Kyllä. Piti oikein tarkistaa, ettei se kosmetiikkafirma Berner ole samaa sukua.
On paljon suurempia ja vakavampia ongelmia kuin ministeriys tuohon boikotointiin. Vaate- ja kenkäalalla on suuria kv. brändejä, jotka teettävät tuotteensa halpamaissa, heidän oma yrityksensä on vain brändin omistaja ja vastuu tuotannosta on jossakin ihan muualla kuin länsimaissa. Voitot pyöräytetään veroparatiisiin, työntekijät tekevät töitä henkensä kaupalla alipalkalla ja kukaan ei vastaa mistään. Yritysten sustainability/vastuullisuus ovat usein sanahelinää.
Berner ja Finlayson ovat suomalaisia yrityksiä, jotka maksavat veronsa Suomeen. Finlaysonin tuotteita valmistetaan Belgiassa. Vein myymälään parit vanhat farkut, joista sain hyvitystä ja ostin hienoja pyyhkeitä kotiini alennetulla hinnalla.
Ns. hyväntekeväisyysfimoista harva on oikea hyväntekijä. Tanskalainen UFF on saanut mainetta siitä, että hyväntekeväisyyteen menee vain pieni osa tuotoista, vaatteet myydään tukussa Afrikkaan ja muuallekin ja voitot siirretään veroparatiisiin. Tuota yritystä ainakin boikotoin!
Mulla on koko yläkerta täynnä Vallila mattoja ja verhoja. Oli viittä vaille etten tapetoinutkin Vallilalla makkariani. Marimekko on hinnoiteltu itsensä ulos, Vallilan osakkeita voisin ostaakin.
Vierailija kirjoitti:
On paljon suurempia ja vakavampia ongelmia kuin ministeriys tuohon boikotointiin. Vaate- ja kenkäalalla on suuria kv. brändejä, jotka teettävät tuotteensa halpamaissa, heidän oma yrityksensä on vain brändin omistaja ja vastuu tuotannosta on jossakin ihan muualla kuin länsimaissa. Voitot pyöräytetään veroparatiisiin, työntekijät tekevät töitä henkensä kaupalla alipalkalla ja kukaan ei vastaa mistään. Yritysten sustainability/vastuullisuus ovat usein sanahelinää.
Berner ja Finlayson ovat suomalaisia yrityksiä, jotka maksavat veronsa Suomeen. Finlaysonin tuotteita valmistetaan Belgiassa. Vein myymälään parit vanhat farkut, joista sain hyvitystä ja ostin hienoja pyyhkeitä kotiini alennetulla hinnalla.
Ns. hyväntekeväisyysfimoista harva on oikea hyväntekijä. Tanskalainen UFF on saanut mainetta siitä, että hyväntekeväisyyteen menee vain pieni osa tuotoista, vaatteet myydään tukussa Afrikkaan ja muuallekin ja voitot siirretään veroparatiisiin. Tuota yritystä ainakin boikotoin!
Näissä boikoteissa on myös kyse siitä miten työnantaja kohtelee työntekijää.
Kyseessä on halo efekti, jota käytetään yleisesti tuotebrändäyksessä. Halo efekti voi toimia myös negatiiviseen suuntaan stigmana, jolloin pelkkä tuote saa aikaan pahan olon. Nykyään puhutaankin usein pehmeän ihmisläheisen johtajuuden puolesta. Minulla on ollut työnantajia, joiden tuotteita olen halunnut ostaa vielä monen vuoden jälkeen ja joista olen puhunut iloisena. Sitten on ollut toisenlainenkin. Se on kai aika inhimillistä. Tunteet ovat inhimillisiä.