Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon olette saaneet sossusta harkinnanvaraista harrasterahaa?

Vierailija
20.02.2017 |

Ja mihin tarkoitukseen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastiksiin olen saanut n. 200 per nuppi vuodessa. Itselle en ole edes hakenut. Käsittääkseni aikuiset eivät saa. 

Lomia ollaan saatu kyllä. Eli täyshoito ohjelmineen viideksi vuorokaudeksi. Siinä olen tietysti mukana. 

Miksi kysyt? Evättiinkö hakemuksenne?

Vierailija
2/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä jännä, että romanihameeseen saa 300 euroa vuodessa ainakin täällä Helsingissä. Lasten harrastuksiin on vaikea saada edes tätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten harrastiksiin olen saanut n. 200 per nuppi vuodessa. Itselle en ole edes hakenut. Käsittääkseni aikuiset eivät saa. 

Lomia ollaan saatu kyllä. Eli täyshoito ohjelmineen viideksi vuorokaudeksi. Siinä olen tietysti mukana. 

Miksi kysyt? Evättiinkö hakemuksenne?

Kiitos vastauksesta. En ole hakenut. En ole saanut koskaan toimeentulotukea mutta meillä oli lastensuojelun asiakkuus ja saatiin 40 euroa kuussa. Oli puhetta että toinenkin lapsi saisi mutta en ole jotenkin kehdannut hakea. Ja tarvitsisi osia harrastusvälineeseen mutta mitenköhän lähtevät maksamaan vaikka aiemmin oli puhetta...korkea kynnys kysyä!

Vierailija
4/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vastaaja jatkaa: 

Jalkapalloa, sirkuskoulua ...ihan perusjuttua. Eivät varmasti lähde tukemaan tosi kalliita harrastuksia eism. taitoluistelua tai jääkiekkoa. 

Tosi kiitollisia ollaan tästä, että lapset saavat harrastaa vähän ilmaisjuttujenkin ulkopuolella. Se luo osallisuutta yhteiskuntaan. 

Vierailija
5/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee kivaa saan niin paljon ja Kela tuet päälle, että nauran hölmöille jotka tekevät pienellä palkalla töitä. Saan kaikki samat ja siihen vielä bonusta päälle, ihan tyhjästä. Kiitokseksi solvaan ihmisiä ja vaadin KOKO ajan LISÄÄ. Eli tehkää nyt ahkerasti töitä, jotta saan tukia. Hiihtoloma ei ole syy loikoilla. Kiitos jo etukäteen!!

Vierailija
6/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkee kivaa saan niin paljon ja Kela tuet päälle, että nauran hölmöille jotka tekevät pienellä palkalla töitä. Saan kaikki samat ja siihen vielä bonusta päälle, ihan tyhjästä. Kiitokseksi solvaan ihmisiä ja vaadin KOKO ajan LISÄÄ. Eli tehkää nyt ahkerasti töitä, jotta saan tukia. Hiihtoloma ei ole syy loikoilla. Kiitos jo etukäteen!!

Ai jaa... itse olen tosi kiitollinen tuesta ja haluan ehdottomasti töihin. En todellakaan solvaa työssäkäyviä ihmisiä. 

Itselleni en edes halua mitään. Elän vaikka vedellä ja leivällä. Lasten hyvinvoinnin takia olen ollut yhteydessä sosiaalitoimistoon. He ovat täysin osattomia tilaansa. 

Vierailija
7/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa... itse olen tosi kiitollinen tuesta ja haluan ehdottomasti töihin. En todellakaan solvaa työssäkäyviä ihmisiä. 

Itselleni en edes halua mitään. Elän vaikka vedellä ja leivällä. Lasten hyvinvoinnin takia olen ollut yhteydessä sosiaalitoimistoon. He ovat täysin osattomia tilaansa. 

Sama aapeella. Ja itse asiassa käynkin töissä mutta vaan osa-aikatyössä. Ja lasten takia pitänyt niellä ylpeyttä ja hakea apua.

Vierailija
8/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kivaa on olla syrjäytnyt? 

Olen katsonut tätä ilmaistarjontaa, jotka tosiaan on yllin kyllin. Lähdinkin eräälle Kansallismuseo-retkelle sosiaalitoimiston kautta. Jopa ratikkamatka maksettiin. 

En kuitenkaan tuntenut iloa näiden puolialkoholistien seurassa. Tunsin vahvasti olevani yhteiskunnan pohjasakkaa. 

Mitä riemua sinä saat siitä, ettet itse elätä itseäsi työllä? Minä saan vain häpeää. 

Vierailija
9/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kivaa on olla syrjäytnyt? 

Olen katsonut tätä ilmaistarjontaa, jotka tosiaan on yllin kyllin. Lähdinkin eräälle Kansallismuseo-retkelle sosiaalitoimiston kautta. Jopa ratikkamatka maksettiin. 

En kuitenkaan tuntenut iloa näiden puolialkoholistien seurassa. Tunsin vahvasti olevani yhteiskunnan pohjasakkaa. 

Mitä riemua sinä saat siitä, ettet itse elätä itseäsi työllä? Minä saan vain häpeää. 

Minä en vain yksinkertaisesti tunne häpee siitä, että häpeilemättä lokitan (=melkein varastamista muilta) tukia niin paljon kuin pystyn, otan leipäjonosta ruuat ja sossuta kaiken irti mitä saan.  Ja en edes halua tehdä mitään. Haluun vain niin paljon massia ja hyvää, että mulla on hyvä olla ja mikään eri riitä. Onneksi pääsee lomailemaan nykään sossulainenkin, kun tarttuu muutaman kympin lentotarjouksiin ja vähän reilu satasen äkkilähtöihin lentoineen hotlineen. Kun ei tarvii töitä, niin voi noihin reissuihin lähteä jopa muutaman tunnin varoitusajalla. Jossain espanjassa nyt tulee muutamalla eurolla toimeen päivässä. 1 eurolla saa viiniä litran ja appelsiinit yms. monet ruuat alle euron kilo. 

Vierailija
10/10 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ostettu soittimia ja maksettu soittotunnit. Liikuntapuolella varusteita ja välineitä mm tennis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan