Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettotulot 3000€/kk ja 3 lasta

Vierailija
20.02.2017 |

Eikä rahat meinaa riittää. Ei ymmärretty lapsia tehdessämme ettei tulomme tule kasvamaan ja että kulut nousevat tosi korkeiksi kun lapset kasvavat. Onko ketään muuta joka hädissään toimeentulosta?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka nuorena, ainoana lapsena, vanhempien tttuki oli sellaisen alle 1500 markkaa yhteensä. Siinä oli jo tekemistä että pärjättiin. Ryyppäsivät ja sitten haettiin sossusta kun mulla oli vaikka luokkaretki Mitään uutta harvoin sai ja kaikki hiihto/ luisteluvehkeet oli 15- vuoden takaa veljiltä. ( veljet mua paljon vanhempia, eivät asuneet enää kotonakaan kun synnyin) Porukat saivat kunnon perinnöt, joilla käytiin ulkomailla ja ne ryyppäs. En muista niistä reissuista yhtään mitään. Mielummin olisin ottanut muutaman viikonlopun, kun vanhemmat olisi olleet selvinpäin.

Jos mulla itsellä on nyt neljä tyytyväistä lasta ja meillä on varaa ruokaan, pilkki, sieni ja marjareissut ja ne käy hiihtämässä ja luistelemassa ja sählyssä ja jumpassa koululla, ja aina on varaa antaa kymppi discoon, niin olen vitun tyytyväinen.

Ei muksuja tarvii raahata mihkään ulkomaille tai olla kaikki viimesen päälle.

Ihme kitinää ja syyllistämistä!

Suomalaisten nettotulot on aina pienet!

3200 perheelle ihan normi.

Älkää nyt viitsikö.

No ihmiset on erilaisia, yritä hyväksyä se. Minusta sinun lapsuutesi kuulostaa painajaiselta, ja omien lastesi elämä paremmalta lähinnä siltä osin, että päihteet ilmeisesti puuttuvat.

Vierailija
42/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa lukea näistä joilla on tonnisia lukuja mutta silti ei elä. T: työtön verojen jälkeen hitusen päälle 800e/kk ja ihan ok pärjää vaikka täytyy elääkin aika pienesti.

Kyllä on taas typerä kommentti. Joko miehesi tienaa jotain (eli tulosi eivät todellisuudessa ole vain tuon verran), tai sitten sinulle maksetaan toimeentulotukena vuokra, sähköt, vedet, puhelimet, päivähoidot ja lääkkeet, eli kaikki mitä voit keksiä. Työttömän ja matalapalkkaisen työssäkäyvän tilannetta ei voi mitenkään verrata toisiinsa; toinen saa kaiken ilmaiseksi loputtoman vapaa-ajan lisäksi ja toinen maksaa kaikesta itse omalla rahalla samalla uhraten arkipäivät työntekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilla voi kouluilla ja seuroissa ihan edullisestikin. Ei siihen tarvita mitään tuhansien jääkiekkoharkkoja. Ei niistä kuitenkaan kaikista Selännettä tule, vaikka kuinka yrittää.

Naurattaa noi naapurit jotka valitti 6 vuotta kuinka hieno ja kallis harrastus jääkiekko on.. No nyt poika tuli 14 ja se loppui siihen, jätkä sano että tekee mielummin muuta, kuin herää 7.00 sunnuntaiaamuna harkkoihin.

Mikä sinua siinä naurattaa? Yleensä lapset lopettavat aktiivisenkin harrastamisen jossain vaiheessa, koska todella harvasta tulee ammattilainen ja aniharva vanhempi lapsestaan ammattilaista urheilussa tai taiteessa on kasvattamassakaan. Ei se nyt kuitenkaan ole sellainen asia, mikä minua naapurina naurattaisi.

Vierailija
44/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisten pitäisi todellakin miettiä lisääntymisensä mielekkyyttä lastensa kannalta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005094935.html

Ai jaa?! No mites sä kokoomuslainen selität sen että meidän lapset on huikean lahjakkaita kielissä ja muissakin kouluaineissa?

Ongelma on siinä että köyhyys määritellään virallisesti kuukausitulojen perusteella (jotka voi muuttua) eikä kartutetun omaisuuden. Kesämökki löytyy ja rivitalosta on velkaa 70000 euroa. Toki kokoomuslaisten mielestä ollaan varmaan keppikerjäläisiä mutta nälkää ja puutetta ei joudu kukaan näkemään.

Se on kuule geeneissä se lahjakkuus, meitä on monta sukupolvea jo insinöörejä, opettajia jne. En tiedä onko kokoomuslaisuus periytyvää mutta parempi olisi ettei yhteiskunnalle vaarallinen kokoomusaines lisääntyisi, se kun tahtoo elää muiden siivellä, muiden työn tuloksilla.

Vierailija
45/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku menee välillä pieleen tuossa lainatussa tekstissä

Vierailija
46/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka nuorena, ainoana lapsena, vanhempien tttuki oli sellaisen alle 1500 markkaa yhteensä. Siinä oli jo tekemistä että pärjättiin. Ryyppäsivät ja sitten haettiin sossusta kun mulla oli vaikka luokkaretki Mitään uutta harvoin sai ja kaikki hiihto/ luisteluvehkeet oli 15- vuoden takaa veljiltä. ( veljet mua paljon vanhempia, eivät asuneet enää kotonakaan kun synnyin) Porukat saivat kunnon perinnöt, joilla käytiin ulkomailla ja ne ryyppäs. En muista niistä reissuista yhtään mitään. Mielummin olisin ottanut muutaman viikonlopun, kun vanhemmat olisi olleet selvinpäin.

Jos mulla itsellä on nyt neljä tyytyväistä lasta ja meillä on varaa ruokaan, pilkki, sieni ja marjareissut ja ne käy hiihtämässä ja luistelemassa ja sählyssä ja jumpassa koululla, ja aina on varaa antaa kymppi discoon, niin olen vitun tyytyväinen.

Ei muksuja tarvii raahata mihkään ulkomaille tai olla kaikki viimesen päälle.

Ihme kitinää ja syyllistämistä!

Suomalaisten nettotulot on aina pienet!

3200 perheelle ihan normi.

Älkää nyt viitsikö.

No ihmiset on erilaisia, yritä hyväksyä se. Minusta sinun lapsuutesi kuulostaa painajaiselta, ja omien lastesi elämä paremmalta lähinnä siltä osin, että päihteet ilmeisesti puuttuvat.

Niin mitä mun lasten elämästä sinusta puuttuu? Vanhemmat ovat läsnä, lapsilla on turvallinen koti, harrastetaan yhdessä, lapsille on hankittu kaikki tarvittavat liikuntavälineet ja heillä on aina laadukkaat ulkoiluvälineet päällä. On soittimia ja televisiot ja tietokoneet ja pleikkarit. Mitäs muuta lapset tarvii??

Vierailija
47/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilla voi kouluilla ja seuroissa ihan edullisestikin. Ei siihen tarvita mitään tuhansien jääkiekkoharkkoja. Ei niistä kuitenkaan kaikista Selännettä tule, vaikka kuinka yrittää.

Naurattaa noi naapurit jotka valitti 6 vuotta kuinka hieno ja kallis harrastus jääkiekko on.. No nyt poika tuli 14 ja se loppui siihen, jätkä sano että tekee mielummin muuta, kuin herää 7.00 sunnuntaiaamuna harkkoihin.

Mikä sinua siinä naurattaa? Yleensä lapset lopettavat aktiivisenkin harrastamisen jossain vaiheessa, koska todella harvasta tulee ammattilainen ja aniharva vanhempi lapsestaan ammattilaista urheilussa tai taiteessa on kasvattamassakaan. Ei se nyt kuitenkaan ole sellainen asia, mikä minua naapurina naurattaisi.

Kyllä se huvittaa kun vanhemmat ei päästä poikaa luistelemaan koulun kentän " huonolle jäälle" ettei sillä mene luistelutyyli huonoksi tai kerrotaan lapsen stressireaktioista kun sillä on niin kovat paineet ja tietty 200 euron uusista mailoista.. Ja poikaa ei voisi vähempää kiinnostaa.

Se taitaa usein olla sellainen vanhempien harrastus.

Vierailija
48/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mammuskat katselleet liikaa telkkaria, kun kuvitellaan että elämän pitäisi olla kuin täydellisistä naisista?

Säästää voi vaikka ulkomaanmatkaan mut ei me ainakaan jakseta. Mielummin käydään vaikka viikoittain syömässä tai ostetaan joku peli tai mönkijä. Mut pitäisihän sitä osata mainostaa kuten nämä ulkomailla kävijät.

Meillä eräs sukulainen muistaa soittaa ja ilmoittaa että lähtevät Kreetalle!:D

Hitto kun en muistanut kehua, että tultiin just ravintolasta ja käytiin museossa neljän muksun kanssa.

Vierailija
49/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää! Meillä on nettotulot vain hieman yli 3000 € just tultiin viikon lomalta. Lapset harrastaa ja koirat ja kissatkin saavat ruokansa ja huolenpitonsa. Se raha riittää erittäin hyvin jos osaa tehdä asioita itse eikä ole täysin uusavuton. On toki tiukkaa ja välillä pitää käyttää luottokorttia, mutta miten joku ilkeää edes valittaa kun tässä maassa on sillä 400-700 eurolla tultava toimeen sosiaalitoimen mukaan jokaisen. Ja yksin asuvan kustannukset ovat suuremmat suhteessa kuin suuren perheen, muuttakaa hyvät ihmiset pois pääkaupunkiseudulta, jos ette keskituloilla saa lapsianne kasvatettua. 

Vierailija
50/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä nettotulot 5000e/kk + lapsilisät 660e. Kotona asuu vielä 6 lasta, kaksi muuttanut omilleen. Vanhin kotona asuva (18v) aloitti juuri työt vakkaripaikassa ja asuu vielä täällä tämän vuoden, sitten armeijaan. Hänestä ei juuri ole muita kuluja kuin ruoka. Emme peri häneltä "vuokraa", mutta maksaa kaikki omat kulunsa (auto, puhelin jne.) itse.

Oikein hyvin riittää rahat, on aina riittäneet. Mietin jo tilannetta kun parin vuoden päästä loppuu hoitomaksut kahdesta nuorimasta, +500e käyttöön. Meiltä löytyy mopot ja moottoripyörät. On kulkuvälineitä, mutta myös osa harrastusta. Jalkapalloa ja jääkkiekkoa pelataan ihan omaan tahtiin kaveriporukassa.

Ei me kyllä matkustella, ilmeisesti lapset sitten kärsivät, ja kovasti. Tosin nuo kaksi kotoa muuttanutta on reissanut nyt täysi-ikäisinä aika useastikin.

Vierailija
51/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa pitää miettiä taloudenpitoaan ja asumisiaan jne. jos ei saa kolmee tonnia riittämään.

Me ollaan 2+2+1 perhe ja kolmesta tonnista jää säästöönkin. Asuntolaina juuri maksettiin pois. Meillä menee kivasti ja toisen muksun harrastus vie sen 250 euroa kuussa, joka musta on paljon, mutta siitä ei tingitä.

Vierailija
52/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yh vai ovatko nuo kahden ihmisen tulot? Lapissa on halvempi asua kuin Helsingissä. Oletteko työssäkäyviä?

Tyypillinen harha.

Helsingissä voi olla joo korkeammat vuokrat, mutta toisaalta siellä on myös enemmän vuokra-asuntoja ja valinnanvaraa asumisessa, toimiva julkinen liikenne ja myös halvempi julkinen liikenne kuin muualla maassa. Lapissa (ja joka paikassa muuallakin) on lähes pakko olla auto, ellei asu ja työskentele kaupunkikeskustassa.

Vierailija
53/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuloraja maahanmuuttajille ja heidän perheenjäsenilleen on syystä korkea. Näköjään edes kantikset eivät osaa elää noin suurilla summilla, vaikka ovat ikänsä saaneet nauttia hyvinvointivaltion kokonaan tai lähes maksuttomista palveluista.

Vierailija
54/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo surullista että lasten hankkimiseen pitää olla kovapalkkainen ja pienituloiset jää lapsettomiksi vaikka olisivat varmasti loistavia vanhempia jos saisivat mahdollisuuden. Suomi vaan on matkalla kohti suurempia tuloeroja ja pienituloisten osuus kasvaa kokoajan. Kohta varmaankin määrätään tulorajat lapsien hankintaan jolloin ainoastaan eliitillä on oikeus jälkikasvuun ja tulevaisuus tulee olemaan sen mukainen.

Vierailija
55/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa lukea näistä joilla on tonnisia lukuja mutta silti ei elä. T: työtön verojen jälkeen hitusen päälle 800e/kk ja ihan ok pärjää vaikka täytyy elääkin aika pienesti.

Niin ja monta ihmistä elätät tuolla 800 eurolla? Aloittajan perhe saa 600€/henkilö kuukaudessa.

Vierailija
56/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri juuri ihmetteli ja syyttelikin siitä, että meillä useampi lapsi. Heillä se yksi jonka kanssa juuri ja juuri aika ja raha riittää.

Molemmat perheet tienaa sen kolmisen tonnia.

Heillä kun se ainoa poika kuulemma hyppii seinille ja hajottaa talon jos ei sitä joka päivä vie tarhan jälkeen pelaamaan jääkiekkoa tunneiksi. No siihen heillä menee aika ja rahat.

No se oli aikamoinen kiirastuli kun hänelle selittelin ettei meillä ole tuollaista.. Että ihan normaalit ja vähän edullisemmat harrastukset riittää. No eipä se tietenkään ollut oikein, ettei meillä joka muksulla ole 250 euron kuukausiharrastusta ja ollaan liikaa tehty lapsia ja ei pystytä niille kunnon harrastuksia ja elämää tarjoamaan.

Et törmäsin sit tosi elämän av- mammaan. Olihan se aika väsyttävä kohtaaminen.

No, minä ja mies ja lapset ollaan kuitenkin ihan tyytyväisiä, eikä kukaan hypi seinille ja joskus on aikaa vaikka lötkötellä..

Vierailija
57/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nettotulot tällä hetkellä n. 4200€/kk. Lapsia on kolme ja hyvin pärjätään. Mies on töissä ja minä opiskelen työkyvyttömyyseläkkeen turvin, ja on toivoa että tulot tulevat nousemaan omalla kohdallani ainakin tuplasti, ellei triplasti. 

Asumme Päijät-Hämeessä, omassa rivarinpätkässä ja meillä on yksi sijoitusasunto. Muita velkoja kuin asuntolaina, ei ole. Säästössä muutaman kymmenen tuhatta euroa. Matkustamme kerran vuodessa tai kahdessa Euroopan rantalomakohteisiin. Useammin matkustamiseen olisi kyllä varaa, mutta ei yhteisiä lomia miehen työn vuoksi. Lapsilla harrastukset, tosin vasta yksi on kouluikäinen. 

Kumpikaan meistä ei ole mikään tuhlari, ja itse saan jotain kumman nautintoa siitä että löydän lapsille vaatteet alesta tai kirpparilta. Ryysyissä eivät kulje tietenkään, eikä heiltä puutu mitään olennaista. Minä en harrasta vamman takia mitään liikunnallista, mutta käyn teatterissa ja ulkona syömässä jonkun verran. Mies taas on oikea kotihiiri. 

Hyvin pärjätään siis. 

Vierailija
58/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut kymmeniä kertoja yks 10 000 säästössä jolla ollaan remontoitu tai vaihdettu autoa ja jopa ostettu tontti. Perkele kun ei oo tajuttu lähtee ulkomaille niin oltaisiin saatu siunaus tälle meidän lapsikatraalle..

Vierailija
59/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä määrä rahaa kuukaudessa riittäisi?

Vierailija
60/62 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä määrä rahaa kuukaudessa riittäisi?

Korjaan: mikä määrä rahaa kuussa olisi tarpeeksi, että olisitte tyytyväisiä?