Olen kateellinen kaverille, jolla on hyvä maku ja kotona kaikki marimekkoa ja iittalaa :(
Luen hänen fb:stä miten ovat syöneet lasangea teema astioista ja hän suunnittelee hankkivansa uudet verhot marimekon kangasta.
Miten kellään voi olla varaa tollaseen? Meillä kaikki tulee hobbyhallista ja tori.fistä.
Ahdistaa ja vituttaa tollanen, miksei meillä ole mitään?
Kommentit (26)
Ikeasta saa edullisesti tosi kivoja kankaita. Ikea käyttää nuoria suunnittelijoita, joten design-tuotteita ne ovatkin. Selaa heidän kuvastoaan ja muita sisisutuslehtiä ja ime vaikutteita ja sitten toteuta sen tyylinen halvemmalla.
Mä oon opiskelija ja mulla on silti iittalan astiat ja paljon marimekkoo. Mä säästän pitkään että saan jotakin ostettua jos sen oikeesti haluan ja sit kyttään alennuksista, kirppareilta ja tori.fi:stä niitä tuotteita mitä haluan. Monesti siinä ootellessa mieli ehtii jo muuttuun.
No eihän sillä ole hyvä maku, jos siellä on kaikki Marimekkoa ja Iittalaa. Ainoastaan mielikuvituksen puute.
Mitä ystäväsi tekee ja mitä sinä ap teet? Voisiko tästä löytyä syy?
Sisustaa voi myös halvalla, jopa noilla merkeillä. Täytyy vain etsiä tarjouksia ja hyödyntää aleja sekä ostaa harkiten.
Vähän samaa ongelmaa. En tajua miten joillakin on vara, vaikka meillä on suunnilleen samallaiset tulot. Heillä jopa 2 lasta enemmän.
Ei minulla olisi varaa laittaa joka ikkunaan satasen verhoja, ei edes 50 e kirpparilta. Max 10-20 e ja niitähän ei mistään oikein löydy ja kirpparillakin vain vanhoja mummoriepuja.
Matkustavatkin useammin ja pakettimatkoin all inclusive kun taas me teemme yhden budjettireissun vuodessa ja sekin usein autolla eurooppaan.
Juuri tässä mietin raskisinko ostaa hienor uudet pussilakanat kun viimein saatiin säästettyä ja ostettua hyvä sänky. Raskisinko ostaa pussilakanat ja tyynyt niin, että saan näyttävän petauksen.
Plaah tällasta turhaa.
Ei tämä koko aikaa ärsytä tietenkään, mutta kaiken lisäksi olen surkea sisustaja ja muutenkin ja 3v lapsi+koira sotkee joka paikan hetkessä.
Tuntuu, että joka kuukausi hajoaa jotain isoa milloin autosta, milloin pyykkikone tms.
Emme käytä koskaan osamaksua, joten sekään ei ole vaihtoehto.
Ryven siis kateudessani muiden kuvia katsellessa :D
Vierailija kirjoitti:
Lasange? Oletko tosissasi?
Osaavatko italialaiset kirjoittaa karjalanpiirakan oikein? Osataanko kaikkialla kirjoittaa schnitzel oikein? Champagne? jne. Ei osata, voin sanoa.
Ei tuo maailmaa kaada, paitsi huonoitsetuntoisten suomalaisten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ystäväsi tekee ja mitä sinä ap teet? Voisiko tästä löytyä syy?
Sisustaa voi myös halvalla, jopa noilla merkeillä. Täytyy vain etsiä tarjouksia ja hyödyntään aleja sekä ostaa harkiten.
Ystävä on terveydenhoitaja mutta nyt äitiysrahalla. Mä olen toimistossa töissä. Ap
Osta pikkuhiljaa mieleiset, vaikka yksi teemalautanen kerrallaan. Älä törsää mihinkään muuhun ylimääräiseen, vaan keskitä ostoksesi oikeasti haluamaasi. Ja toki voi ostella käytettynäkin. Torissa ja Kontissa ainakin on kivoja Marimekon tuotteita sekä Iittalaakin. Pidä silmät auki, ole luova. Voit laittaa Toriin vaikka ostetaan -ilmoituksen. Ja karsit kotoasi pois sitten ne astiat, mitkä ei sinua enää miellytä.
Jotkut säästää kunnes voi ostaa mieleiset ja jotkut ei malta odottaa vaan tilaa jonkun halvan rytkyn😡
Mun sisko on määrätietoisesti kerännyt astiastoaan 20 vuotta. Samoin kotiin ostetaan uutta todella harkiten, ei vain vaihtelua halutakseen. Ei ikinä mitään turhaa krääsää. Aika minimalistista, mutta sitten todella laadukasta. Luulen, että hänen tyylillään säästää 20 vuodessa tuhansia ja sitten onkin varaa niihin kalliisiin merkkeihin.
Miksi joku päivittää fbhen syövänsä teema-astioista? Eikö pelkkä "syötiin lasagnea" oisi riittänyt jos nyt elämässä ei muuta kerrottavaa ole kuin että syö?
Mulla on kans eräs kalliimpi merkki mistä tykkään sisustuksessa. Olen kytännyt aleja ihan hulluna ja saanut suhteellisen edullisesti kaikki, mitä olen halunnutkin :)
Ainoastaan kahdesta matosta olen maksanut täyden hinnan.
Esim. Keittiön pikkujuttuja olen löytänyt halpa-hallin shokkipäiviltä (purkkeja ym yhdistäviä tekijöitä) ja ebaysta. Peilejä, hyllyjä jne paikallinen fb-kirppari.
Aleja kannattaa kytätä.
Astiastoa kerään hissukseen, mustaa kultakeramiikkaa, aina kun löytyy jotain sopivaan hintaan niin nappaan mukaan.
Nettikaupat ja kirppari on pop, kun on köyhä paska 👍👌😂
Niin ja en vaihda sisustusta kausien ym mukaan. Edelliset makkarin verhot oli ikkunassa n. 3v ennenkuin löysin edullisesti uudet. Nämä edelliset oli joululahja äidiltäni. Jos sukulaiset haluaa (siskot, vanhemmat ym) ostaa lahjoja, niin miksei sitten pyytäisi että ostavat porukalla vaikka yhden verhon niin saat jotain, mistä oikeasti pidät :)
Meillä on tapana suvun kesken kysellä aina toisiltamme tarviiko/haluaako jotain kalliimpaa ja ostetaan se sitten porukalla niin ei tule kannettua turhaa krääsää :)
-14-
Vierailija kirjoitti:
Luen hänen fb:stä miten ovat syöneet lasangea teema astioista ja hän suunnittelee hankkivansa uudet verhot marimekon kangasta.
Miten kellään voi olla varaa tollaseen? Meillä kaikki tulee hobbyhallista ja tori.fistä.
Heh asian taitaa olla juuri niin että kaverillasi ei ole edes omaa makua, tai sitten on äärimmäisen epävarma sitä ilmaisemaan.
Marimekko ja Iittala laitetaan vielä Pentik niin meillä on sellaisen 55 vuotiaan vanhanpiian täydellinen kattaus kasassa.
Mulla tuli ensimmäisenä mieleen että on muuten pirun mielikuvituksetonta jos on marimekkoa ja iittalaa kaikkialla. Mutta makunsa kullakin. Etsi alennuksista tai säästä pikkuhiljaa, niin minä teen jos todella haluan jotain hieman kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh asian taitaa olla juuri niin että kaverillasi ei ole edes omaa makua, tai sitten on äärimmäisen epävarma sitä ilmaisemaan.
Marimekko ja Iittala laitetaan vielä Pentik niin meillä on sellaisen 55 vuotiaan vanhanpiian täydellinen kattaus kasassa.
Ihanko totta?
Olikohan ap Porvoosta just tätä ei ole omaa makua - vastausta toivonut tällä naiivia aloituksellaan.
Kotialttarillamme rivissä on 6 Mariskoolia, eri värisiä toki. Jouluna tarjoan niistä Fazerin suklaakonvehteja ja irtopähkinäsekoitusta. Aivan ihanaa ja elämäämme kuvaavaa.
Mulla on kans valtavat määrät Arabian ja Iittalan astioita sekä Vallilan kankaita. Kaikki ostettu kirppiksiltä ja aleista.
Esim. viime viikolla löysin Arabian Teema-kulhoja kirppikseltä 3€/kpl. Iittalan Raita-kuppeja samassa pöydässä vitosella pari. Lähtivät mukaan.
Anttilan konkurssi oli aikamoinen aarreaitta. Hamstrasin pikkurahalla Iittalan Taikametsää ja Tanssia sekä Muurlan Muumi-emaliastioita.
Vallilan verhot löysin myös Anttilasta, tosin konkurssia edeltäneestä alesta. Kirppikseltä olen löytänyt Vallilan pinkit Kelohonka-verhot ja tyynynpäällisen, samaisesta kuosista tehdyn tarjottimen ja Vallilan jättikokoisen Jaffa-tyynyn.
Kannattaa käydä kirppiksillä - Jyväskylän ja Tampereen kirppiksillä löytyy jatkuvasti kotimaista designia.
Jos haluat samoja, osta alesta tai käytettynä. Sisustus voi olla kiva ilman noita merkkejäkin, kun se vaan on oman tyylisesi ja sointuu keskenään yhteen.