Lahtelaisten koululaisten äitejä paikalla?
En ala selittämään koko juttua muille, mutta jos paikalla on lahtelaisia joiden lapset on koulussa kysymys on teille.
Onki kellekään tullut mieleen, että toi mm avajaiset kohon tulee paikalle 10000 lasta olisi terroristin unelmakohde? Mitä poliisit paikalla auttaa siihen jos joku rekka ajaa lasten päälle kulkueessa, tai joku pistää pommin paikalle.
Muutenkin, koko touhu vaikuttaa hullujen päähänpistolta.
Kommentit (17)
jättääkö joku lapsen kotiin keskiviikkona? Oon itse miettiny pitäiskö.
Vierailija kirjoitti:
mistä tässä on siis kyse?
Median lietsomasta pelosta, tai provo.
Vierailija kirjoitti:
lahdessa pidetään hiihdon mm-kisat ja avajaisiin on kutsuttu kaikki kaupungin koululaiset, noin 10000 lasta yhteensä ensin torilla, sen jälkeen kävelevät kisapuistoon (n1km ehkä).
Lapseni luokka on aivan innoissaan, että pääsevät tuonne :)
Asia on otettu huomioon, tosin kisajärjestäjät pelkäävät enemmän yksittäistä rattijuoppoa. Unelmakohdehan tuo on, joten tuskin iskevät, koska siihen on varauduttu. Sen sijaan kisa-alueelta kotiin lähtevät lapset ovat mainio kohde.
jere kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Median lietsomasta pelosta, tai provo.
minä olin ap. ei ole provo. jos olisit terroristi, mikä olisi parempi tilaisuus kuin tämä? suora tv lähetys vielä. ja kyllä, suomessakin on varmasti terroristisoluja jotka vain odottavat oikeaa aikaa.
Toinen asia on alueella mahdollisesti pyöriskelevät pedofilit, kolmasluokkalaisetkin liikkuvat siinä ihmismassassa itsekseen kisa-alueella...
En tiedä onko terrori isku todennäköinen, mutta olen onnellinen että en ole opettaja jonka pitää paimentaa 25 lasta tuollaisessa tilanteessa. Mites sitten, kun yksi lapsi katoaa sinne massaan? Niiden tuhansien koululaisten lisäksi siellä on kuitenkin tuhansia muitakin.
Ote wilma-viestistä, jonka myös ap on saanut:
Lahden kaupungin yhteistyö kisaorganisaation ja poliisin kanssa on tiivistä ja suunnitelmat koululaispäivän turvallisuudesta niin torilla, kulkueessa kuin kisa-alueellakin on tehty yhdessä poliisin kanssa.
Ei kannata omaa pelkoaan lapsiin ainakaan kylvää. Jos pelottaa, niin älä näytä sitä lapsille!
Etlarissa lukee että koululaismarssi on poliisille vaikeampi juttu kuin illan avajaiset. Toisin sanoin, millä saavat estettyä ettei joku hullu aja rekkaa lasten päälle.
Omani eivät sinne ole menossa, silti pelottaa tapahtuuko huomenna jotain kamalaa. Toivon ettei.
Launeen patukka-armeija paikalla?
Radiomäen radiohiljaisuus? kirjoitti:
Launeen patukka-armeija paikalla?
??
Samaa mieltä.