Miksi yliopistoilla ei ole miestutkimusta?
On vain naistutkimus joka on yhtäkuin tasa-arvo tutkimus. Miksi miestutkimusta ei ole?
Kommentit (13)
Miehet ovat yksinkertaisia ja loogisia eli ei ole mitään tutkittavaa. Naiset ovat taas niin helvetin kompleksisia.
Otapa ap asioista selvää ennen kuin päästelet ignorantteja aivopierujasi ilmoille.
Häh? Minä olen kyllä opiskellut miestutkimusta Tampereen yliopistossa.
Kaikki muut tieteet ovat patriarkaatin hallussa, tutkittu aivan väärässä hengessä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin aiemmin on ollut miestutkimustakin, nykyään taitaa olla sukupuolentutkimus.
Kyllä, juuri näin. Nykyään on sukupuolentutkimus.
Yliopistoilla on sukupuolentutkimusta, ja sen sisällä tehdään myös miestutkimusta.
Ei se naistutkimuskaan mitään tiedettä ole. Kunhan puuhastelevat jotain. Yliopistorehtorit ovat liian lepsuja puuttuakseen hömppään.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoilla on sukupuolentutkimusta, ja sen sisällä tehdään myös miestutkimusta.
Sukupuolentutkimus jota käsitellään feministisestä näkökulmasta. Feministien ylläpitämää puuhasteluahan tuo on, jonka voisi lakkauttaa niin säästyis valtiolta rahaa tohonkin turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Minä olen kyllä opiskellut miestutkimusta Tampereen yliopistossa.
Ei ole mahdollista. Suomessa on vain sukupuolentutkimusta, joka on itse asiassa naistutkimusta uudella nimellä. Siihen kuuluu myös kriittinen miestutkimus, joka ei ole mitään miestutkimusta, vaan siinä käytetään tasan samoja naistutkimuksen teorioita kuin kaikessa muussakin naistutkimuksessa. Ko. tutkimus tutkii miesten kulttuuria ja sitä, miten se osallistuu naisten alistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan vähän tuosta "miestutkimuksesta". Mitä siinä tutkitaan ja mihin se perustuu?
Löytyykö yliopistoista muuten äärivasemmistolaisuuden tutkimusta? Äärioikeistoon erikoistuneita tyyppejä kyllä tietääkseni löytyy.
Ainakin aiemmin on ollut miestutkimustakin, nykyään taitaa olla sukupuolentutkimus.