Tarvitseeko koiran kanssa käydä lenkillä?
Kertokaapa, pitääkö koiran kanssa käydä lenkillä? Jos takapihalla on aitaus, jossa koiria pidetään yksi kerrallaan tai muutamaa yhtä aikaa niin riittääkö se? Jos koirien kanssa lisäksi ehkä harrastetaan jotain vaikka näyttelyitä tms.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan koirastakin ja pihan koosta. Kunhan virikkeitä ja hajuja on ja telmintää.
Ei kaikki koirat tarvii kilsojen lenkkejä. Esim chihauhau hädin tuskin jaksaa kilsaa mennä.
Kenen chihusta sä puhut? En usko tuollaista chihua olevan olemassakaan!
Kahden oman chihun kanssa lenkkeillään päivittäin yhteensä noin 10km, eikä ne osoita väsymyksestä merkkiäkään. Tai sitten voidaan vaikka 2h samoilla metsässä.Miksi rääkkäät koiriasi?
Ja siellä on toinen tietämätön. Tai sitten et itse lenkiltä chihuasi, toivon olevani väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan koirastakin ja pihan koosta. Kunhan virikkeitä ja hajuja on ja telmintää.
Ei kaikki koirat tarvii kilsojen lenkkejä. Esim chihauhau hädin tuskin jaksaa kilsaa mennä.
Tässä sitä puhuu täydellisen tietämättömyyden tuoma varmuus.
Sellaisena pysyy, kun te tietävät ette kerro. Olisko vaikeeta vastata kunnolla?
Ohis
Oletko lukutaidoton vai muuten vaan tyhmä? Aika selkeästi on kerrottu, että koira kuin koira tarvitsee liikuntaa. Toiset enemmän, toiset vähemmän, mutta pelkkä pihalla ulkoilutus ei riitä kuin pehmokoiralle.
Nyt on kerrottu, muttei vielä tuossa tilanteessa ollut. Vaan viisastellaan ja haukutaan. Tyypilliset avmammat taas sunnuntai näreissään vastailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen chihusta sä puhut? En usko tuollaista chihua olevan olemassakaan!
Kahden oman chihun kanssa lenkkeillään päivittäin yhteensä noin 10km, eikä ne osoita väsymyksestä merkkiäkään. Tai sitten voidaan vaikka 2h samoilla metsässä.Miksi rääkkäät koiriasi?
Ja siellä on toinen tietämätön. Tai sitten et itse lenkiltä chihuasi, toivon olevani väärässä.
Miksi mulla rottia olisi lemmikkinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sitä puhuu täydellisen tietämättömyyden tuoma varmuus.
Sellaisena pysyy, kun te tietävät ette kerro. Olisko vaikeeta vastata kunnolla?
Ohis
Oletko lukutaidoton vai muuten vaan tyhmä? Aika selkeästi on kerrottu, että koira kuin koira tarvitsee liikuntaa. Toiset enemmän, toiset vähemmän, mutta pelkkä pihalla ulkoilutus ei riitä kuin pehmokoiralle.
Nyt on kerrottu, muttei vielä tuossa tilanteessa ollut. Vaan viisastellaan ja haukutaan. Tyypilliset avmammat taas sunnuntai näreissään vastailee.
Jollet todella noin yksinkertaista asiaa itse ymmärrä, niin toivon vilpittömästi, ettet ole typerää sukuasi jatkanut.
Vierailija kirjoitti:
Pitää käydä lenkillä! Lenkillä koira tutkii hajuja ja saa muuta virikettä liikunnan lisäksi. Meillä koiraa lenkitetään aamulla 30 min, päivällä tunti ja illalla 1-1,5 tuntia. Tämän lisäksi se saa olla irti pihalla ja sitä leikitetään jne. Kyseessä on aktiivinen noutaja-seropi. Hulluksi se tulisi jos sitä ei lenkille vietäisi.
Miten koiranomistajilla on aikaa tähän? Olen miettinyt tätä joskus ennenkin. Ennen töitä lenkille ja heti töiden jölkeen ja illalla vielä. Missä välissä ollaan lasten kanssa, kun koko ajan lenkitetään koiraa?
gu kirjoitti:
Täytyy.
Aitasin koko takapihan 25 m X 20 m eikä ne liiku riittävästi tuollakaan.
Onhan tuo tyhjää parempi. Mutta, jos laittaisi nollat perään saisivat rallatella sydämensä kyllyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää käydä lenkillä! Lenkillä koira tutkii hajuja ja saa muuta virikettä liikunnan lisäksi. Meillä koiraa lenkitetään aamulla 30 min, päivällä tunti ja illalla 1-1,5 tuntia. Tämän lisäksi se saa olla irti pihalla ja sitä leikitetään jne. Kyseessä on aktiivinen noutaja-seropi. Hulluksi se tulisi jos sitä ei lenkille vietäisi.
Miten koiranomistajilla on aikaa tähän? Olen miettinyt tätä joskus ennenkin. Ennen töitä lenkille ja heti töiden jölkeen ja illalla vielä. Missä välissä ollaan lasten kanssa, kun koko ajan lenkitetään koiraa?
Lapset kulkee mukana, mitä ole nähnyt. Pienet rattaissa ja isommat apurattailla.
Juu taas näitä päiviä että tekisi mieli lyödä päätä pöytään
Tietenkin koiria tulee lenkittää. Ihmistenkin kuuluu liikkua. Mutta vähän varovasti suhtautuisin väittämiin siitä, että koiran tulisi päästä joka päivä lenkille tai muuten se tuhoaa sisällä. Tavaroiden tuhoaminen on stressireaktio johonkin, enkä nyt tiedä kuinka kestävää on estää kys. reaktio väsyttämällä koira. Mun mielestä koiran pitää pystyä voimaan hyvin vaikka ei pääsisi joku päivä lenkille.
Koiralle pitää opettaa myös rauhoittumista kotona yksin ja yhdessä lauman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Sitähän se on. Miehen kanssa lenkitetään koiria vuorotellen ja toinen on lasten kanssa. Ihan hyvin kerkeää, mutta muihin harrastuksiin ei jää enää aikaa, vaikka kiinnostaisi.