Mikä määrä seksikumppaneita on 21-vuotiaalle paljon?
Olen tähän asti elämääni ollut melko vapaamielinen ja harrastanut seksiä silloin kun huvittaa, toki suojattuna, koskaan en ole mitään tauteja saanut kun olen ehkäisystä yms. aina pitänyt huolta. Menetin 15-vuotiaana neitsyyteni ja laskin tässä, että vuosien varrella on kertynyt 25 seksikumppania. En edes muista yhden nimeä. Nyt iän tullessa ja aikuisuuden kolkutellessa ovia alkaa vastuu painaa, ja mietinkin, että onko tässä nyt ihan peli menetetty.
En siis kavereideni keskuudessa tai koti-/opiskelukaupungissani ole saanut mitään lutkan mainetta, mutta mietityttää silti.
Nyt AV-raati, kertokaa totuus.
Kommentit (24)
Mielestäni 250-300 kuulostaisi paljolta. 300 panoa jaettuna kuudelle vuodelle on kuitenkin vain kerta viikossa seksiä. Ei se riitä.
Riippuu oletko mies vai nainen. Jos olet mies, niin olet panomies. Tavoiteltu panosankari. Jos olet nainen, niin tiedät kyllä. Jakorasia. Helppo. Koko kylän polkupyörä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni 250-300 kuulostaisi paljolta. 300 panoa jaettuna kuudelle vuodelle on kuitenkin vain kerta viikossa seksiä. Ei se riitä.
Tuoko siis koko elämän aikana?
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos on joka viikko eri seksikumppani, niin se kertoo kyllä jonkinlaisesta sitoutumiskyvyttömyydestä tai muusta luonneviasta.
0-2 on vähän, 3 sopivasti ja yli sen on liikaa. Oikea vastaus jonkun asiaa udellessa on siis aina kolme.
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko uusi seksikumppani kuuden vuoden ajan. Vaimomatskua?
Kuulostaa, että olet ihan mielelläsi harrastanut yhden illan juttuja. Henkilökohtaisesti en ymmärrä mikä niissä viehättää, mutta suuri osa ihmisistä tuntuu pitävän sitä normaalina ja asiaankuuluvana silloin, jos ihminen on sinkku. Eli ei sinulla varmasti mitään hätää ole. Kiinnostaa se, miksi asia nyt on alkanut huolestuttaa sinua?
Kai niitä on siinä vaiheessa jo vähintään paljon, kun ei enää muista jokaista, tai kun alkaa miettiä, että hetkinen kuinkahan monta heitä onkaan ollut. Ja jos tai kun ikää on "vasta" 21 -vuotta, niin vertailun vuoksi itselläni ei samanikäisenä ollut ainaostakaan kokemusta seksistä yhdessä jonkun toisen kanssa. Mutta kukin tyylillään.
- En vain itse ollut kohdannut tuohon ikään mennessä ketään, jonka kanssa asia olisi edennyt niin pitkälle. Enkä pidä ajatuksesta, että seksiä pitäsi olla "harrastanut" jonkun kanssa johonkin ikään mennessä; kun ei siihen voi ketään pakottaakaan.
Aina joskus ihemettelen, että elänkö täysin omassa pienessä kuplassani, kun en arjessani yksinkertaisesti itse kohtaa ihmisiä, joista tuntuisi (vaiavattomasti), että tuon kanssa muuten voisin harrastaa seksiä, vaikka en aseksuaali koe olevani. Ja jotta kaikki olisi oikein yksinkertaista, että silloin kun itse koenkin, että "tuon" kanssa voisin harrastaa seksiä, niin ihan liian usein se on jäänyt vain minun omaksi ajatuksekseni, tai ainakaan tilanne ei ole edennyt seksiin asti, mitä ikinä tuo toinen sitten onkaan ajatellut välillämme tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa, että olet ihan mielelläsi harrastanut yhden illan juttuja. Henkilökohtaisesti en ymmärrä mikä niissä viehättää, mutta suuri osa ihmisistä tuntuu pitävän sitä normaalina ja asiaankuuluvana silloin, jos ihminen on sinkku. Eli ei sinulla varmasti mitään hätää ole. Kiinnostaa se, miksi asia nyt on alkanut huolestuttaa sinua?
En tiedä. Joku omatunnon soimaus tai muu sellainen. Filosofisoin asiaa itsessäni, ja totesin, että enemmän häiritsee yhteiskunnan asenne tällaiseen naiseen kun oma asenteeni siihen, että olen harrastanut seksiä monen eri ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kai niitä on siinä vaiheessa jo vähintään paljon, kun ei enää muista jokaista, tai kun alkaa miettiä, että hetkinen kuinkahan monta heitä onkaan ollut. Ja jos tai kun ikää on "vasta" 21 -vuotta, niin vertailun vuoksi itselläni ei samanikäisenä ollut ainaostakaan kokemusta seksistä yhdessä jonkun toisen kanssa. Mutta kukin tyylillään.
- En vain itse ollut kohdannut tuohon ikään mennessä ketään, jonka kanssa asia olisi edennyt niin pitkälle. Enkä pidä ajatuksesta, että seksiä pitäsi olla "harrastanut" jonkun kanssa johonkin ikään mennessä; kun ei siihen voi ketään pakottaakaan.
Aina joskus ihemettelen, että elänkö täysin omassa pienessä kuplassani, kun en arjessani yksinkertaisesti itse kohtaa ihmisiä, joista tuntuisi (vaiavattomasti), että tuon kanssa muuten voisin harrastaa seksiä, vaikka en aseksuaali koe olevani. Ja jotta kaikki olisi oikein yksinkertaista, että silloin kun itse koenkin, että "tuon" kanssa voisin harrastaa seksiä, niin ihan liian usein se on jäänyt vain minun omaksi ajatuksekseni, tai ainakaan tilanne ei ole edennyt seksiin asti, mitä ikinä tuo toinen sitten onkaan ajatellut välillämme tapahtuvan.
Ymmärrän tuonkin näkökulman hyvin. Mä taas olen tosi seksuaalinen ihminen, nautin siitä ja ei ole sellaista pidempää suhdetta missään vaiheessa ollut. Ja tavallaan sitä ajattelee, että elän vaan kerran, jos en anna itseni tehdä asioita joista nautin (varsinkin kun siitä asiasta ei nyt ole kellekkään haittaa) niin mitäs sitten. Toki tässäkin on rajansa, onko joka viikonloppu uuden kanssa, millaisen maineen saa, täyttääkö kenties sisällään jotain aukkoa tai ongelmaa seksikumppanien avulla... Itsellä kun ei sellaista ongelmaa ole. Ongelmana oikeastaan puhdas hedonismi.
No jos 21-vuotiaana alkaa mennä yli 10 niin sitten niitä alkaa olla aika paljon. En kuitenkaan pitäisi 25:kään kovin pahana, toisilla on ilman omaa syytään tuulinen elämä. Ainakin opiskelevilla ja opiskelevien kanssa seurustelevilla ja opiskelupaikkakunnalla asuvilla.
parikymppisestä eteenpäin sopiva määrä seksikumppaneita on oma iän määrä, eli kolmekymppisenä noin 30 ja 60 vuotiaana 60 seksikumppania. Ihan hyvä sopivuuslaskukaava :D eikä niistä nimistä todellakaan väliä. Ei nekään muista sun nimeä, ap
yli 100 kumppania tuohon ikään mennessä on paljon. Mut kuka laskee eniveis?
Valistunut arvaus: olet ehkä aloittanut liian nuorena aktiivisen ja vaihtelevan seksielämän. Monet 15-21-vuotiaat jo harjoittelevat pitkäaikaista ihmissuhdetta ja ottavat vastuuta toisesta ihmisestä ja itsestään jollain tasolla aikuismaisesti. Sinulle ei ole jäänyt kuin liuta seksikokemuksia ja nyt joudut tavallaan ongelmoimaan minäkuvasi kanssa, koska ehkä näet asioita uudesta perspektiivistä, myös sen, että sosiaalinen statuksesi ei nyt enää nouse uusilla panoilla, kuten alle kaksikymppisenä. Ne voivat olla jopa haitta jos aloitat vakavaa suhdetta. Kenties teit vain sitä, minkä näit olevan yleinen tapa ihmisillä joiden parissa vietit aikaasi, mutta nyt olet havahtunut ajattelemaan miksi teit niin.
Ei sinun arvosi ihmisenä ole mihinkään nousuut eikä myöskään laskenut noiden kokemusten takia. Yleensä sen takana että ihminen heittäytyy nuorena moniin suhteisiin on jokin iso kipu menneisyydessä, jota seksillä pyritän kompensoimaan. Sinä vain toimit niinkuin toimit, et tiennyt paremmasta. Jospa sinun olisi aika käsitellä se kipu nyt muilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu oletko mies vai nainen. Jos olet mies, niin olet panomies. Tavoiteltu panosankari. Jos olet nainen, niin tiedät kyllä. Jakorasia. Helppo. Koko kylän polkupyörä.
Entä mikä sitten on jos on nainen, jolla on paljon naisia seksikumppaneina? Taipuuko tämä logiikka edes siihen?
En ole ap, mutta miettinyt tätä ennenkin.
Yli 50 kumppania kelle tahansa on jo järkyttävä määrä!! Hyi!!!