Ceridal vs. Pirkka / muu öljy tai rasva / ei ollenkaan?
Mikä vauvaöljy on mielestänne paras? Kätilöt ovat kovasti kehuneet Ceridalia, ja se onkin hyvää vauvan pepulle ja kylpyveteen ja samalla vähän äidin käsillekin. Mutta kerran apteekista oli Ceridal loppu, ostin Pirkan öljyä. Ja minusta se tuntuu yhtä hyvältä! Ja maksaa siis kaksi euroa, eli murto-osan Ceridaliin verattuna.
Mutta osaako joku sanoa, onko niissä joku oikea, ratkaiseva ero?
Meidän th suositteli ettei vauvalle laitettaisi ollenkaan kaupallisia rasvoja, oliiviöljyjä vaan, mutta saman terkkarin toinen th sanoi, että se tukkii ihohuokoset - niinpä tosiaan tekee, olen sen itsellänikin huomannut (vaikka käytänkin oliivipöjyä saunahoitoina). Sanoin kiistellään siitä, kannattaako laittaa rasvaa ollenkaan.
Miten teillä?
Kommentit (3)
JOs lapsen iho ei ole kuiva, niin ei sille kannata laittaa mitään. Rasvan/ öljyn laittaminen saa aikaan sen, että ihon oma talineritys hiipuu ja sitten onkin kierre valmiina. Meidän 3-vuotias rasvataan silloin kun on kuiva tai kutisee, eli käytännössä vain kovilla pakkasilla. Vauvaa (7 viikkoa) ei ole rasvattu vielä kertaakaan, öljyä olen käyttänyt joskus hieroessa.
mä käytän natusanin kylpyöljyä kylvyssä, mut en muuta. iho on muutenkin ollut tosi hyvä koko ajan. jos lapsellasi on ihan terve iho niin en usko että tarvitset ceridalia, mut tuosta pirkasta en ole koskaan pitänyt, mun mielestäni se on vaan huono.
Ceridal öljyssä on tutkitut ja korkealuokkaiset valmistusaineet, samaa ei voi sanoa Pirkasta. (Tästä oli juttuakin Iltalehdessä, että halpasarjojen tuotteet on laadullisesti huomattavasti huonompia, kuin merkkisarjojen.)
Kuivalle iholle saa laittaa, ja pitääkin, kostuketta, mutta terveelle iholle ei tarvitse.
Itse en allergikon äitinä puuttuisi mihinkään muuhun rasvaan, kuin apteekin perusvoiteisiin ja Ceridaliin.