Ihmiset, joilla pitkät vaatimuslistat kumppanille
Valitatteko useinkin sitä, ettette löydä ketään? Vai oletteko vain onnellisesti yksin, koska miksi tyytyä johonkin mitä ei halua elämäänsä?
Valitettavasti sillä, joka täyttää ne vaatimukset voi itselläänkin olla pitkä lista vaatimuksia, joita taas sinä et täytä. Ei mene aina nallekarkit tasan.
Kommentit (5)
Sinulla on se virheellinen taustaoletus, että pitkät vaatimuslistat tekisivät vaikeaksi löytää kiinnostavia ihmisiä deittailtavaksi. Oma listani on varmaan 20–25 kohtaa pitkä ja tunnen vaikka kuinka monta naista, jotka täyttävät ne.
Naisena saat munaa vaikka minkälaisilta unelmamiehiltä. Sitten suhteessa pitäisi tyytyä mediaaniukkoon. Onhan se nyt selvä, että homma maistuu paskalta.
Mikään ei ole niin vastenmielistä kuin menestyksestä luopuminen. Meillä on sisäänrakennettu ajatus siitä, että esimerkiksi työura, palkka ja yhteiskunnallinen asema nousevat iän myötä. Tyvestä puuhun ja sitä rataa, kun taas alas päin tuleminen on katajaan kapsahtamista. Auts.
Miettikää miltä tuntuu, jos vaikka palkka pienenee tai johtajan pallista joutuu luopumaan? No juuri samalta tuntuu naisesta, joka joutuu ottamaan 176-senttisen Savonia AMK -insinöörin kaikkien niiden ykköskorin treffailu- ja hauskanpitomiesten jälkeen.
No minun kumppanini taas oli aluksi sellainen tarpeeksi hyvä kandidaatti. Rakastuttiin ja enkä minäkään mikään täydellinen ollut. Yhdessäolomme oli kuitenkin innostavaa ja teemme molemmat töitä itsellemme pienyrityksissämme, enimmäkseen kotonamme. Naama ei ole siltikään ruvennut ärsyttää ja nekin asiat, joissa oli parantamisen varaa, ovat edistyneet. Olemme olleet valmiita hieman muuttumaan koska rakkaus on kasvattanut meitä. Minä olen opetellut olemaan siistimpi ja toinen meistä on opetellut tulemaan vastaan muissa asioissa. Ihmistä ei voi täysin muuttaa, mutta rakkaus on siitä ihmeellinen asia, että se saa ihmiset itse haluamaan tulla paremmiksi versioiksi itsetään jotta suhde hitsautuisi toimivammaksi.
Antakaa aikaa sille suhteelle ja yhteen pelaamiselle parantua, jos tuntuu vähääkään että siinä toisessa on kyllä jotain!
Olen sata kertaa mieluummin yksin kuin luovun itselleni tärkeistä vaatimuksista. Jos ne on mahdottomia löytää, tai jos en täytä kumppaniehdokkaan vaatimuksia, niin ollaan yksin sitten, no problem.