Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yhtä toista asiakaan ette näy ymmärtävän tässä talvikenkiä ostaneesta pyörätuolissa olevasta miehestä

Vierailija
19.02.2017 |

Musta tämä kohu on loistava esimerkki suomesta. On kurjaa, että joku istuu pyörätuolissa. On ikävää, että hänellä ei ole varaa ostaa kenkiä, varsinkin kun kylmässä maassa asumme. On hieno asia, että hän elää suomessa. Hänellä on luultavasti katto pään päällä, toimeentuloa ja mahdollisuus hakea itselleen kenkiä kun toimeentulo ei riitä. Jos hän eläisi jossain muualla päin maailmaa, hän olisi todennäköisemmin ilman mitään toimeentuloa ja niitä kenkiä.
Yhtä asiaa en tässä kuitenkaan ymmärrä. Se on ihmisten käsittämätön viha. Lynkkaus. Viha. Yksi ihminen teki virheen. Virhearvoinnin, osoitti huonoa tilannetajua. Jokainen meistä tekee virheitä ja osoittaa huonia tilannetajua. Pistetään some laulamaan. Haukutaan koko kauppaketju, tullaan porukalla vihojen kanssa niin, että koko monikymmenpäinen työyhteisö suunnilleen pelkää ja tarvii kriisiapua. Uskotaan yhtä somettajaa, eikä toisella osapuolella ole mitään mahdollisuutta selittää. Entä jos hän oli vaikka vasta työnsä aloittanut, joka yksinkertaisesti LUULI väärin? Sanoi ystävällisesti, että summaa ei saa ylittää. Kaikki uskovat vain mitä haluavat ja se tuntuu nykyään olevan se paha. Ei riitä anteeksipyyntö, ei vaikka koko ketju pyytää julkisesti anteeksi. Ei riitä mikään.
Mikä ihmisiä vaivaa? Meillä on oikeasti maailmanlaajuisesti hieno maa. Minä pelkään tätä vihaa, joka suomalaisista tulee. Miksi se asia joka saa meidät yhteen ovat tällaisia asioita? Jos tämä tämänkin kohun aloittaja olisi aloittanut päivityksensä siitä, että etsii ihmisoä vaikka ulkoilutusseuraksi pyörätuolissa oleville niin oisko tässä satoja ihmisiä mukana puuhaamassa? No ei. Onko tämä viha tapa, jolla ollaan sitten muka mukana vaikuttamassa heikompien asioihin yhteiskunnassa? Eikö olisi parempia tapoja? Vai mitä tämä on? En ymmärrä? Miksi ihmidet ovat niin vihaisia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha somemyrsky ei mitään vaikutusta Prismassa riittää edelleen asiakkaita.

Vierailija
22/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi ohjeistus on maksusitoumusten kanssa annettu näin. Että tässä vaiheessa syyttäkää niitä jotka sen sitoumuksen ovat antaneet sillä he ovat ne ohjeet meille kertoneet. Olen s-ryhmällä töissä ja meillä ei kyllä ole saanut koskaan maksaa sitä loppuosaa itse.. En tiedä miksi. :/ Ohjeistus on näin meidän kaupalle annettu ja siitä ei yksi henkilö omalla tahdolla voi tehdä poikkeusta... Mutta luulen että tämän kohun jälkeen tulee uusi ohjeistus kaikkialle. Samaten moni ei ymmärrä että jos lapsella ei rahat riitä niin tottakai se 5-20senttiä voidaan antaa löytyneistä kolikoista mutta jos niitäkään ei ole niin en voi tuotetta antaa vaikka mieli tekisi.. Kassan on täsmättävä ja moni ei sitä ymmärrä. "Mulla puuttuis kakskyt senttiä mutta ei kai se niin oo, voin tuoda huomenna?"

Ihan käsittämätöntä. Minäkin olen s-ryhmällä töissä ja todellakin on saanut maksaa loppuosan itse. Nyt vuodenvaihteessa on tullut ihan uusi systeemi näiden sitoumusten kanssa enkä ole sitä vielä kertaakaan tehnyt, joten voi hyvinkin olla, että järjestelmässä loppuosan maksaminen ei onnistukaan. Mutta siinäkin tilanteessa meillä on edelleenkin mahdollisuus lyödä se summa kahdelle eri kuitille, mitä joillakin s-ryhmän toimipaikoilla ei näytä olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi ohjeistus on maksusitoumusten kanssa annettu näin. Että tässä vaiheessa syyttäkää niitä jotka sen sitoumuksen ovat antaneet sillä he ovat ne ohjeet meille kertoneet. Olen s-ryhmällä töissä ja meillä ei kyllä ole saanut koskaan maksaa sitä loppuosaa itse.. En tiedä miksi. :/ Ohjeistus on näin meidän kaupalle annettu ja siitä ei yksi henkilö omalla tahdolla voi tehdä poikkeusta... Mutta luulen että tämän kohun jälkeen tulee uusi ohjeistus kaikkialle. Samaten moni ei ymmärrä että jos lapsella ei rahat riitä niin tottakai se 5-20senttiä voidaan antaa löytyneistä kolikoista mutta jos niitäkään ei ole niin en voi tuotetta antaa vaikka mieli tekisi.. Kassan on täsmättävä ja moni ei sitä ymmärrä. "Mulla puuttuis kakskyt senttiä mutta ei kai se niin oo, voin tuoda huomenna?"

Nyt ei puuttunut senttiäkään. Infossa on meillä ainakin prismassa niin näppäriä naisia, että olisivat varmasti saaneet tuon hoidettua.

Juorut tapahtuneesta myyjien kesken menee ihan eri tavalla kuin uutinen. Asiakasta pyydettiin siirtymään infoon selvittämään vuorovastaavan kanssa asia, jotta kassa pääsee jatkamaan työtään. Tästä nousi iso show jonka takia vartija pyydettiin paikalle.

Vierailija
24/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tämä kohu on loistava esimerkki suomesta. On kurjaa, että joku istuu pyörätuolissa. On ikävää, että hänellä ei ole varaa ostaa kenkiä, varsinkin kun kylmässä maassa asumme. On hieno asia, että hän elää suomessa. Hänellä on luultavasti katto pään päällä, toimeentuloa ja mahdollisuus hakea itselleen kenkiä kun toimeentulo ei riitä. Jos hän eläisi jossain muualla päin maailmaa, hän olisi todennäköisemmin ilman mitään toimeentuloa ja niitä kenkiä.

Yhtä asiaa en tässä kuitenkaan ymmärrä. Se on ihmisten käsittämätön viha. Lynkkaus. Viha. Yksi ihminen teki virheen. Virhearvoinnin, osoitti huonoa tilannetajua. Jokainen meistä tekee virheitä ja osoittaa huonia tilannetajua. Pistetään some laulamaan. Haukutaan koko kauppaketju, tullaan porukalla vihojen kanssa niin, että koko monikymmenpäinen työyhteisö suunnilleen pelkää ja tarvii kriisiapua. Uskotaan yhtä somettajaa, eikä toisella osapuolella ole mitään mahdollisuutta selittää. Entä jos hän oli vaikka vasta työnsä aloittanut, joka yksinkertaisesti LUULI väärin? Sanoi ystävällisesti, että summaa ei saa ylittää. Kaikki uskovat vain mitä haluavat ja se tuntuu nykyään olevan se paha. Ei riitä anteeksipyyntö, ei vaikka koko ketju pyytää julkisesti anteeksi. Ei riitä mikään.

Mikä ihmisiä vaivaa? Meillä on oikeasti maailmanlaajuisesti hieno maa. Minä pelkään tätä vihaa, joka suomalaisista tulee. Miksi se asia joka saa meidät yhteen ovat tällaisia asioita? Jos tämä tämänkin kohun aloittaja olisi aloittanut päivityksensä siitä, että etsii ihmisoä vaikka ulkoilutusseuraksi pyörätuolissa oleville niin oisko tässä satoja ihmisiä mukana puuhaamassa? No ei. Onko tämä viha tapa, jolla ollaan sitten muka mukana vaikuttamassa heikompien asioihin yhteiskunnassa? Eikö olisi parempia tapoja? Vai mitä tämä on? En ymmärrä? Miksi ihmidet ovat niin vihaisia?

Oletko SE kassa?

Oli iso töppäys, vaikka vähätteletkin.

Eihän tuo mikään töppäys ollut. Työnantaja on antanut määräyksen työntekijälleen. Kassa kutsui esimiehenkin paikalle, joten esimiehellä on tilanteesta suurempi vastuu kuin kassalla, mutta se esimieskin noudattaa vain firmansa ylhäältä määrättyjä käytäntöjä, vihan tulisi siis kohdistua sinne, ylimmälle tasolle, joka näistä asioista päättää (vaikka se ylin taso tietysti oikein mielellään antaa kaiken kaatua sen pienimmän duunarin niskoille, jolla ei ole mitään sananvaltaa yhtään missään).

Ikävä homma kaikinpuolin, vaikeasti vältettävissä ellei se asiakas olisi ottanut asioista selvää etukäteen, jos on kyytejä yms. harvoin ja vaikea toista kertaa päästä ostoksille, niin kannattaa ainakin tämän jälkeen ottaa selvää mitä saa missäkin firmassa tehdä maksusitoumuksen kanssa ja mitä ei saa. Ei sitä syytä tuosta kaikesta voi yhden pienen duunarin niskaan heittää, vastuu myös sillä aikuisella asiakkaallakin tai jos ei ole normaaliälyinen niin hänen holhoojillaan.

Aivan kohtuuton kohu asiasta, jota varmasti tapahtuu jatkuvasti. Mutta onhan se nyt hirveää jos joku itkee.

Vierailija
25/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se "viha" nyt olekin kohdistunut juuri sinne ohjeistusten antajiin ja kassajärjestelmän suunnitteluun.

Vierailija
26/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEPOU PEPOU PEPOU

Vierailija
27/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen media lietsoo noilla liioitelluilla otsikoilla ihmiset vihapuheeseen joskus ihan vajailla tiedollakin ja varsin mitättömistä tapahtumista. Tuossakin jos se laupias samarialainen ei olisi halunnut omaa statustaan enkeliksi ja hyvän tahdon lähettilääksi nostaa, vaan vaikkapa tarjoutunut auttamaan sen maksusitoumusasian selvittämisessä niin ei olisi ehkä syntynyt  tapahtumaan nähden kohtuutonta   kalabaliikkia, jossa tuomittiin sitten koko ammattikunta, vaikka tämän "vihan nostattaja" ei tahallaan tuota ihmistä nöyryyttänyt.

Jep. Mutta mikään ei nosta laupiaan samarialaisen statusta niin paljon kun se, että tulee kunnon kohu ja kohu tarkoittaa aina vihaa. Mitä enemmän ihmiset vihaa jotain, sitä enemmän puhtoisen auttajan glorifiointi etenee. On se kamala pahis ja ihana lähimmäinen. Tosiasiassa kumpikin vain ihmisiä virheineen päivineen. Toinen vaan teki toisen virheestä julkisen!

Vierailija
28/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämätöntä. Minäkin olen s-ryhmällä töissä ja todellakin on saanut maksaa loppuosan itse. Nyt vuodenvaihteessa on tullut ihan uusi systeemi näiden sitoumusten kanssa enkä ole sitä vielä kertaakaan tehnyt, joten voi hyvinkin olla, että järjestelmässä loppuosan maksaminen ei onnistukaan. Mutta siinäkin tilanteessa meillä on edelleenkin mahdollisuus lyödä se summa kahdelle eri kuitille, mitä joillakin s-ryhmän toimipaikoilla ei näytä olevan.

Niin, pk-seudulla S-ketjussa on ollut tämä sääntö jo ties kuinka monta vuotta, ettei sitoumuksen summaa voi mitenkään ylittää. Tälläkin palstalla on moni kertonut, että kassajärjestelmä on ohjelmoitu niin.

Totta kai tästä on reklamoitu. Totta kai asia on ollut johdon tiedossa. Moni selittää näissä ketjuissa ihan höpöjä, kuinka olisi toiminut toisin jne. Ei ole (ollut)mahdollista kiertää tätä. Toivottavasti asiat muuttuvat nyt.

Vierailija
29/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsanat tässä on: Pyörätuolissa ja itkeminen.

Suvaitsevaisuus on sokaissut ihmiset, eivät ymmärrä että myös pyörätuolissa istuva ihminen voi olla hankala ja väärässä ja kohtuuton. Tälläkin tarinalla on varmasti toinenkin puoli, että miten asiat on menneet. Hysteeriseksi heittäytynyt ihminen joka on vaipunut epätoivoon voi lukkiutua niin, ettei enää kuuntele mitään vaihtoehtoja vaan luovuttaa samantien, että se oli nyt sitten siinä, en saanut taaskaan kenkiä.

Ja itkeminen ei aina tarkoita että olisi jotakin äärettömän kamalaa tapahtunut, jotku reagoi asioihin helpostikkin itkulla ja jos on esim. masennusta taustalla, niin pettymysten sietokyky voi olla todella alhainen, tai jos vastoinkäymisiä on muutenkin ollut paljon, unongelmia jne. Riippuu ihmisestä, mutta siitä, että joku tuntematon itkee, ei aina voin päätellä että jotakin maatakaatavaa olisi oikeasti tapahtunut.

Jos tämä juttu olisi tapahtunut täysin toimintakykyiselle ihmiselle, niin nämä epäilyt asiakkaan omasta osallisuudesta tapahtumien kulkuun olisi tehty heti alkuun, eivätkä saisi yhtä paljon alapeukkuja kuin tämä komenttini nyt tulee saamaan. Mutta kun ihminen on pörätuolissa, niin hän on niin säälittävä ihmisriekale, että pitää saada kaikki mitä haluaa ja just silloin kun haluaa, ei ole mahdollista että pyörätuolissa istuva olisi kusipää.

Vierailija
30/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen media lietsoo noilla liioitelluilla otsikoilla ihmiset vihapuheeseen joskus ihan vajailla tiedollakin ja varsin mitättömistä tapahtumista. Tuossakin jos se laupias samarialainen ei olisi halunnut omaa statustaan enkeliksi ja hyvän tahdon lähettilääksi nostaa, vaan vaikkapa tarjoutunut auttamaan sen maksusitoumusasian selvittämisessä niin ei olisi ehkä syntynyt  tapahtumaan nähden kohtuutonta   kalabaliikkia, jossa tuomittiin sitten koko ammattikunta, vaikka tämän "vihan nostattaja" ei tahallaan tuota ihmistä nöyryyttänyt.

Mun mielestä oli ainakin ihana lukea, että Suomessa on vielä hyviä, tuntemattomia auttavia ihmisiä. Ihan voi mun puolesta nostaa enkeliksi.

.

Kaikkein parhaimmat ja ihanimmat on niitä, joista ei lueta, koska ne ei pyri ensisijassa tekemään auttamisestaan numeroa. Niitä, jotka ei halua, että joku joutuu vihan kohteeksi mokomasta asiasta.

Vierailija
31/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, pk-seudulla S-ketjussa on ollut tämä sääntö jo ties kuinka monta vuotta, ettei sitoumuksen summaa voi mitenkään ylittää. Tälläkin palstalla on moni kertonut, että kassajärjestelmä on ohjelmoitu niin.

Totta kai tästä on reklamoitu. Totta kai asia on ollut johdon tiedossa. Moni selittää näissä ketjuissa ihan höpöjä, kuinka olisi toiminut toisin jne. Ei ole (ollut)mahdollista kiertää tätä. Toivottavasti asiat muuttuvat nyt.

No minä olen yksi, joka olen selittänyt "ihan höpöjä", koska itsekin siellä s-marketin kassalla olen aika pitkään istunut. En ole todellakaan tajunnut, että jossain ei saa lyödä tuotetta tuossa tapauksessa kahdelle kuitille.

Vierailija
32/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan