Kyllä on vaikeaa taaperon syöminen!
Ei kelpaa aamupala, ei lounas eikä banaani-välipala. Ainoa keino saada syömään näyttää tänään olevan tämä: otetaan kupillinen mansikkarahkaa muka itselle, tullaan AV:lle ja ollaan syövinään. Kohta kuuluu lusikkalaatikolta kilinää ja neiti kipittää syömään. Mutta minun pitää esittää, etten huomaakaan hänen syövän vaan hän muka salaa napsi äitin kupista...
Huomenna taas varmaan joku muu tyyli toimii. On tämä hankalaa! Lapsi on muutenkin vielä niin itsepäinen, että oksat pois.
Kommentit (6)
mulla kanssa 3v tyttö aina ollu huono syömään ja valikoi ja ronklaa joten TIEDÄN TODELLA mitä on taistella syömisestä.. poika 6kk syö kaiken mitä suuhu työntää.. painaa nyt saman verran ku tyttö 1 veenä
Oikea ohjelmanumero! Ettei lapsi muka syö ellei sirkusta laita pystyyn ja videoita päälle. Hoh hoijaa! Miten te kehtaatte antaa niiden tenavienne noin pyöritellä itseänne?! Olkaa vanhempia ja toimikaa myös niin. Lapselle tarjotaan ruoka ruoka-aikaan, ilman sirkushuveja ja videoita tms. Hänelle sanotaan hyvää ruokahalua ja käydään itse syömään. Mallistahan se lapsi oppii!!! Et eikun vaan syömään ja koko perheen voimin!
Vierailija:
Oikea ohjelmanumero! Ettei lapsi muka syö ellei sirkusta laita pystyyn ja videoita päälle. Hoh hoijaa! Miten te kehtaatte antaa niiden tenavienne noin pyöritellä itseänne?! Olkaa vanhempia ja toimikaa myös niin. Lapselle tarjotaan ruoka ruoka-aikaan, ilman sirkushuveja ja videoita tms. Hänelle sanotaan hyvää ruokahalua ja käydään itse syömään. Mallistahan se lapsi oppii!!! Et eikun vaan syömään ja koko perheen voimin!
Meillä ei todellakaan ole sirkusta. Ei varsinkaan videoita tai muuta sellaista. Yleensä syödään 5 kertaa päivässä säännöllisiin aikoihin koko perheen voimin, nuorimmalle annetaan lautanen eteen ja annetaan syödä samalla kun muutkin syövät, vanhemmat auttavat tarvittaessa. Eikö tämä ole ihan normaali käytäntö? Lapsi ei kuitenkaan syö näin.
Monesti innostuu sitten syömään, kun muut poistuvat pöydästä ja äiti täyttää tiskikonetta. Jos en katso lasta, hän saattaa salaa tunkea kaksin käsin ruokaa suuhunsa ja lopettaa heti, jos huomaa minun huomanneen.
Syöttämällä ei syö kuin joskus jotain herkkua, kuten jugurttia.
Olen tulkinnut näin, että tämä lapsi inhoaa kaikenlaista " painostamista" syömisen suhteen, mitä syöttäminen ja se, että vanhempi seuraa ruokailua, ovat. Parhaiten syö, kun ruokaa laittaessa antaa makupaloja käteen kun hän itse pyytää.
Kuulostaako tämä nyt sirkushuveilta?
Ap, tuttua tuo syöntipeli...taapero syö jos syö ja parhaiten yksin. Puuhaan siis aivan muuta siinä lähellä ja välillä vilasen onko se syönyt.
Ruoka tarjotaan kyllä yhtäaikaa mutta usein hän vielä norkkii kun minä jo olen valmis. Jos ei syö niin ei tule muutakaan ennen seuraavaa ruoka-aikaa. Mitään makeaa tms ei auta antaa siinä välillä.
meidän 3.5 ja 5 käyttäytyvät suurin piirtein samoin,
mikään ei maistu ja multa menee hermot turhaan ruuanlaittoon!
Joten tsemppä vaan sulle!! :)