Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahapeleistä ja päihteistä riippuvainen miesystävä :(

Vierailija
18.02.2017 |

Tavattiin pari vuotta sitten saman harrastuksen merkeissä ja meillä synkkasi hyvin yhteen. Lähes samantien mies avautui peliriippuvuudestaan ja siitä kuinka sössi sen takia taloutensa totaalisesti jokunen vuosi takaperin. Ulosottoon oli kertynyt lähes 50 tuhatta euroa. Elatusmaksutkin meni ulosottoon, ja palkastaan hänelle jää n. 700 euroa/kk käteen.

Ahdistukseensa mies juo runsaasti. Miehellä ei ole koskaan rahaa ja pyytelee minulta pieniä vippejä jotka kyllä maksaa takaisin. Emme tapaa kuin muutaman kerran kuukaudessa koska minulla on lapsia ja hankalat työajat. Apua pelaamiseen mies ei ole hakenut koska kuvittelee hallitsevansa pelaamisen. Tässä menikin puoli vuotta ettei mies pelannut, mutta nyt oli ratkennut ja pelannut koko kuukauden palkkansa! En aio lainata miehelle enää senttiäkään ja sanoinkin sen hänelle.

Mies on edelleen sitä mieltä ettei tarvitse apua. Puhetta oli joskus yhteenmuuttamisestakin, mutta en aio todellakaan hänen kanssaan yhteen koska en voisi millään luottaa. Vahdiksikaan en ryhdy aikuiselle miehelle. Jotenkin asiaa auttaisi jos mies hakisi apua riippuvuuteensa. Ongelman hän myöntää kyllä, mutta luulee pärjäävänsä omin avuin.

Tässä on nyt vaan käynyt niin, että en osaa arvostaa miestä enää. Olen sanonut monesti että soittaisi minulle heti kun tulee mieli pelata. Mies on luvannut, mutta kuitenkin kertoo asioista vasta kun huonot on jo housussa. Olen yrittänyt tukea, mutta turhauttaa kun mies ei hae apua. Sekin jo rassaa kun hänellä ei ole ikinä rahaa koska ei osaa sitä käyttää. Edes omien lastensa lähestyvä vierailuviikonloppu ei saa häntä säästämään hieman rahaa mahdollisiin huvituksiin. Seksikin on mennyt siihen että hän tyydyttää omat halunsa ja jättää minut huomiotta.

Näyttäisi nyt siltä että olen niin tyytymätön että ainoa ratkaisu on jättää hänet ongelmiensa kanssa. Suhteemme on niin epätasa-arvoinen. Harmi että hänessä on paljon niitä hyviäkin puolia. Nuo riippuvuudet vain hallitsevat häntä liikaa. Viime aikoina myös muut päihteet alkoholin lisäksi ovat astuneet kuvaan :(

Voiko tällaista tilannetta enää korjata?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet löytänyt itsellesi hyvän miehen.  Onneksi olkoon hyvästä valinnasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vippaa vielä vitonen, niin kyllä se sillä korjaantuu :) Jos sinun tässä tilanteessa tarvitsee vielä arvuutella mitä pitäisi tehdä, niin ehkä todella ansaitsette toisenne ja se on vielä tähtiin kirjoitettu!

Vierailija
4/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, 2. Siksipä emme asu yhdessä vaan vain tapailemme. Kuten sanoin, hänessä on hyviä puolia joita arvostan. Olen vain surullinen hänen puolestaan. Mainittakoon vielä että aiemmassa elämässään mies on hoitanut asiansa. Ison menetyksen takia elämä luisui takapakkia.

Ap

Vierailija
5/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tilanne korjaannu ennen kuin mies käy ihan pohjalla ja myöntää tarvitsevansa apua ja hakee sitä. Tee itsellesi palvelus ja unohda koko mies.

Vierailija
6/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäydy ennen kuin mies vetää sinut ahdinkoonsa mukaan. Hän tarvitsee ulkopuolista apua.

Vierailija
7/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ja kovaa. Minkä ihmeen vuoksi olet tuommoisen kanssa? Mitä ihmettä voi tuommoisessa miehessä arvostaa?

T. Riippuvaisongelmaisen läpen uupunut läheinen. Kyseessä oma aikuinen lapsi. Jos olisi joku muu niin heittäisin hornan tuuttiin omasta elämästäni!

Vierailija
8/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että tulit tänne jakamaan

Vierailija
9/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin miehen keskusteltuani hänen kanssaan. Hän rupesi itkemään ja sanoi että olen parasta mitä hänelle on aikoihin tapahtunut. Lupasi jopa nyt hakeutua avun piiriin.

Tulipa paskiaisolo kun jätin hänet selviämään yksin.

Ap

Vierailija
10/16 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ämmät ilkeitä. Upea nainen haluaa auttaa miesystäväänsä ja välittää oikeasti kun on vaikea elämänvaihe. Ja mitä tekisi palstan kusipäät?? Löisi lisää lyötyä! Kai sitten muistatte omat neuvonne kun itse vingutte sairauden tai muun koetellessa. Riippuvuudet on sairaus.

12/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vippaa vielä vitonen, niin kyllä se sillä korjaantuu :) Jos sinun tässä tilanteessa tarvitsee vielä arvuutella mitä pitäisi tehdä, niin ehkä todella ansaitsette toisenne ja se on vielä tähtiin kirjoitettu!

:D :D :D

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
13/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jätit hänet selviämään itsekseen on hyvä juttu. Jos tuossa ei löydä omaa pohjaansa, koska joku yrittää väkisin pitää pinnalla niin ihminen ei lähde ottamaan vastuuta elämästään.

Sellaista todellista vastuuta, joka kenties tarkoittaa tylsää tavallista elämää.

Tsemppiä. Tämä ei tarkoita, että mies automaattisesti ryhdistyisi nyt. Todennäköisesti hänellä on seuraava vedätettävä jo katsottuna ja sinusta tulee vain yksi ymmärtämätön nainen joka ei tajua miten maailma on miesraukkaa murjonut.

Vierailija
14/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ämmät ilkeitä. Upea nainen haluaa auttaa miesystäväänsä ja välittää oikeasti kun on vaikea elämänvaihe. Ja mitä tekisi palstan kusipäät?? Löisi lisää lyötyä! Kai sitten muistatte omat neuvonne kun itse vingutte sairauden tai muun koetellessa. Riippuvuudet on sairaus.

Ap kirjoitti, että mies ei omasta mielestään tarvitse apua. Ketään ei voi väkisin auttaa. Mikä sinusta olisi riittävä määrä apua? Yhteenmuutto, jolloin nainen maksaa kaiken ja mies saa rauhassa pelata ja juoda?

Vierailija
15/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin miehen keskusteltuani hänen kanssaan. Hän rupesi itkemään ja sanoi että olen parasta mitä hänelle on aikoihin tapahtunut. Lupasi jopa nyt hakeutua avun piiriin.

Tulipa paskiaisolo kun jätin hänet selviämään yksin.

Ap

Ihan turha potea syyllisyyttä. Teit oikean ratkaisun. Mies nyt hakeutuu hoitoon jos on hakeutuakseen. Riippuvuus on sairaus jota ei voi hoitaa vasta kun sairastunut myöntää itsekin olevansa sairas ja tarvitsevansa apua.

Vierailija
16/16 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jos mies on sanonut nyt hakevansa apua niin ap voisi olla tukena eikä jättää.

Ihmiset on itsekkäitä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä