Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon koirasi saa liikuntaa?

Vierailija
18.02.2017 |

Mun koira on iso ja sekarotuinen. Vien sen n.3-4 kertaa päivässä ulos ja maksimissaan saa 2tuntia päivässä lenkkiä.

Aamulla voidaan mennä 20-30min
Päivällä 30-45min
illalla n.30min

Onko ok määrä? Koira on uros ja painaa 42kg.

Olisi kiva myös kuulla muiden lenkkimääriä ja mielellään rodut ja painot.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira Mitteli, n. 8 kg. 2*5-10 min ja pari pikapissaa.

Vierailija
2/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa hyvältä. Meillä energiset springerit 20kg juoksevat metsässä n. tunnin päivittäin. Siihen yleensä (jos vaan aika riittää) niin tunnin lenkki päälle. Pitkin päivää ulkoilevat aidatulla pihalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa hyvältä. Meillä energiset springerit 20kg juoksevat metsässä n. tunnin päivittäin. Siihen yleensä (jos vaan aika riittää) niin tunnin lenkki päälle. Pitkin päivää ulkoilevat aidatulla pihalla

Hyvä kuulla. Aina vähän stressailee saakohan se nyt sitten tarpeeksi. Melko pirteä poika noin muuten kuitenkin. Metsäreissuja meillä ei valitettavasti tehdä koska koira on ollut agressiivinen varsinkin muita isoja koiria kohtaan, ni ei uskalla vapaana pitää toistaiseksi kunnes leikattu.

Sun koirien lenkkitarpeet kuulostaa myös todella hyvältä. :)

Vierailija
4/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheltti n. 11kg, käytetään 4krt/pvä. Aamulla n. 20min, aamupäivällä 30min-1h usein metsässä vapaana, alkuillasta 30-45min ja vielä myöhemmin illalla n. 20min. Vauhti ei hihnalenkeillä päätä huimaa, eli nuo lyhyemmät aamu/iltapissat on pituudeltaan noin 1km. Yhteensä kilometrimäärällisesti päivässä tulee lenkkeiltyä varmaan noin 6-8km.

Jos ollaan esim. aksatunnilla niin lenkkiä tulee tietysti silloin vähemmän. Itse olen aika stressierkki siitä, saako koira tarpeeksi virikettä, siksi myös pitkähköjä lenkkejä vaikka on aika pieni koira. Ja välillä on tietty itsekin kiva kävellä pitkälle eri maisemiin, eikä vaan kiertää samoja minilenkkejä tässä kodin ympäristössä :) Nautitaan nyt pitkiä lenkkejä kun koira on nuori ja energinen ja minä ja mieheni molemmat osa-aikatöissä. Jos molemmat tehtäisiin töitä 8h/pvä arkena, jäisi varmasti tuo aamupäivän pitempi lenkki tekemättä ja illalla sitten tulisi vain yksi vähän pidempi.

Vierailija
5/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sheltti n. 11kg, käytetään 4krt/pvä. Aamulla n. 20min, aamupäivällä 30min-1h usein metsässä vapaana, alkuillasta 30-45min ja vielä myöhemmin illalla n. 20min. Vauhti ei hihnalenkeillä päätä huimaa, eli nuo lyhyemmät aamu/iltapissat on pituudeltaan noin 1km. Yhteensä kilometrimäärällisesti päivässä tulee lenkkeiltyä varmaan noin 6-8km.

Jos ollaan esim. aksatunnilla niin lenkkiä tulee tietysti silloin vähemmän. Itse olen aika stressierkki siitä, saako koira tarpeeksi virikettä, siksi myös pitkähköjä lenkkejä vaikka on aika pieni koira. Ja välillä on tietty itsekin kiva kävellä pitkälle eri maisemiin, eikä vaan kiertää samoja minilenkkejä tässä kodin ympäristössä :) Nautitaan nyt pitkiä lenkkejä kun koira on nuori ja energinen ja minä ja mieheni molemmat osa-aikatöissä. Jos molemmat tehtäisiin töitä 8h/pvä arkena, jäisi varmasti tuo aamupäivän pitempi lenkki tekemättä ja illalla sitten tulisi vain yksi vähän pidempi.

Sun koirat saa tosi hyvin liikuntaa ottaen huomioon kuinka pieniä ovat :D Vaikkakin kyllähän pienet ovat usein myös tosi energisiä. Itsellänikin välillä tulee mentyä pidempi lenkki jos vaihtaa maisemaa, niin ajankulua ei huomaa! 

Ap

Vierailija
6/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terrierimix.

Käydään yleensä 4 krt päivässä ulkona, joista 2 on noin 20-30min lenkkiä ja 2 taasen noin 45-60 min lenkkiä. En laske kilometrejä vaan joskus mennään ripeämpää, jolloin matkaakin kertyy ja joskus hitaampaa lähinnä haistellen ja tallustellen. Fiiliksen mukaan.

Tänään taidetaan tosin mennä vain kolme kertaa. Käytiin aamulla puolen tunnin lenkki ja päivällä pitempi ja ripeämpi 1,5h lenkki, jonka jälkeen koira on lähinnä koisaillut. Luultavasti siis on tyytyväinen, jos mennään vain sellainen puolen tunnin rauhallinen iltalenkki illemmalla.

Vierailija
7/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jackrusselinterrieri, 3×pvässä lenkki (2 lyhyempää eli n. 15min ja 1 pidempi eli n.45min

Vierailija
8/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7-vee cockerspanieli pääsee aamulla noin 10 min pissaroundille, päivällä joku 20-40 min käppäilylle ja illalla vielä puolisen tuntia. Joskus arkena pienempiä lenkkejä jos kouluhommia, ja joskus jos teen vaikka tuplavuoron töissä koiruus pääsee ulos vasta miehen tultua kotiin. Mutta toi on tottunut tähän, hyväkuntoinen on, ikinä ei tee sisälle. Edellisessä kodissaan sai pari pikku pissatuslenkkiä päivässä... :( Viikonloppuna kun on enemmän aikaa saatetaan käydä päälle tunnin metsälenkkejä.

Turhaa stressata minuuttimääristä. Ei ne lenkit ole ainoa virike koiralle. Kunhan se saa liikuntaa ja käydä tarpeillaan säännöllisesti.

Vierailija
9/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta kaksivuotias itäeuroopanpaimenkoira, narttu 40 kg. Aamulla otan koiran mukaan kun vien pojan päikkyyn ja kierrän lenkin noin 40-60 min. Mies on yötöissä ja vie päivällä pissalenkille. Illalla sitten noin 30 min uudelleen. Viikonloppuisin touhutaan enemmän ihan koulutusmielessä ja mettälenkeillä irti. Kesällä ui lähes päivittäin. Erittäin tyytyväiseltä tuo vaikuttaa oloonsa :)

Vierailija
10/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tunnin lenkkiä eli kolme tuntia päivässä.

Vierailija
11/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena aamulla vartin verran, töiden jälkeen vartin verran, illalla puolesta tunnista tuntiin.

Viikonloppuna aamupäivällä vartin verran, iltapäivällä tunnista kahteen ja illalla vielä vartin verran.

Kun olen kotona, pääsevät myös pisulle pihaan, jos on tarve, harvemmin on, mutta heti herättyäni päästän aina pihalle, silloin on kiire :)

Keskikokoinen koira n 13kg ja toyillis vajaa 3kg.

Vierailija
12/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentukoiran kanssa käydään viikonloppuisin 2-4h välein ja max 30 min kerralla. Useimmat pissitys lenkit korkeintaan vartin.

Työpäivinä 8-14 yksin.

Välillä käydään jäällä vapaana pennun jaksamisen mukaan.

Kyseessä iso rotu ja pentu 5kk.

Eka koirani, onko riittävä? Pennulla tuntuisi olevan paljon energiaa niin voisiko huoletta ulkoilla rauhallisesti enemmänkin?

Vierailija
13/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole tosissasi!

Vierailija
14/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kääpiökoiraa. Kolme lenkkiä/päivä yhteensä noin 8-10km.

Vierailija
15/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nyt sitten 1.3 alkaen, kun missään metsässä ei saa pitää koiraa vapaana? (riistan pesimärauha)

Ja mulle on sanottu, ettei koiraa saisi pitää vapaana koskaan muualla kuin omassa metsässä tai sellaisessa metsässä, jossa koiran omistajalla on oikeus metsästää? Mut on pari kertaa komennettu pois, kun oltiin ihan vaan sellaisen metsätien varrella lenkkeilemässä.

Vierailija
16/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakumix täällä, kolme kertaa käydään lenkillä ja yritän pyrkiä siihen 2h/päivässä minimiin, joskus toki saattaa jäädä lyhyemmäksi. Ihan perus kävelyä ja yritän pitää mahdollisimman paljon ja usein irti oli se sitten metsässä, pellolla tai koirapuistossa.

Vierailija
17/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentukoiran kanssa käydään viikonloppuisin 2-4h välein ja max 30 min kerralla. Useimmat pissitys lenkit korkeintaan vartin.

Työpäivinä 8-14 yksin.

Välillä käydään jäällä vapaana pennun jaksamisen mukaan.

Kyseessä iso rotu ja pentu 5kk.

Eka koirani, onko riittävä? Pennulla tuntuisi olevan paljon energiaa niin voisiko huoletta ulkoilla rauhallisesti enemmänkin?

Pentuja ei kyllä saa lenkittää kuten aikusia!

Vierailija
18/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 mitteliä. Aamulla 20min, töiden jälkeen 45min ja illalla 30min ja ennen nukkumaan menoa pikapissa. Omalla pihalla hengailevat satunnaisesti. 3-5krt viikossa metsässä irti pidempi päivälenkki.

Vierailija
19/23 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nyt sitten 1.3 alkaen, kun missään metsässä ei saa pitää koiraa vapaana? (riistan pesimärauha)

Ja mulle on sanottu, ettei koiraa saisi pitää vapaana koskaan muualla kuin omassa metsässä tai sellaisessa metsässä, jossa koiran omistajalla on oikeus metsästää? Mut on pari kertaa komennettu pois, kun oltiin ihan vaan sellaisen metsätien varrella lenkkeilemässä.

Me mennään maalaisjärjen mukaan. Paimenkoiraa ei juuri riista kiinnosta, korkeintaan tuijottelee lintuja. Jos joku metsässä irti pitämisestä mulle tulisi oikein sanomaan, laittaisin koiran kiinni ja vaihtaisin ulkoilutusmetsää. Me asutaan siis kaupungissa, keskustaan noin 2km, asutusta joka puolella, eli lähimmät metsätkin ovat aika pieniä kooltaan (kuitenkin sellaisia, että 30-40min kävelee päästä päähän), niissä tuskin riista pesii, citykanit korkeintaan.. Paljon käy muitakin koiranulkoiluttajia samoilla paikoilla. Jossain kunnon metsästysmailla tuo kiinnipitojuttu voikin olla ihan järkevä.

Vierailija
20/23 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole tosissasi!

Miksen olisi?