Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian runsaat menkat? Mikä on normaalia?

Vierailija
18.02.2017 |

Toisen lapsen saamisen jälkeen menkat alkoi 9kk synnytyksestä. Ja voi taivas, millaiset menkat.
Ensimmäiset kolme päivää vuodan sellaisen määrän, että olen jo miettinyt pitääkö mennä lääkäriin. Ei minulla ollut edes teininä tälläistä vaikka runsaat vuodot alkuun olikin. Toisaalta ne ovat muuten ollut koko aikuisiän niukat tai normaalit. Joten mistäpä minä tiedän mikä on epänormaalin runsasta?

Miltä siis kuulostaa:
- käytän kaikkein imukykyisintä tamponia ja yösidettä samaan aikaan (koska tamponiin ei voi luottaa) ja yöside pysyy melkein kuivana jos vaihdan tamponin tunnin välein.
- tampoonin poisto saa aikaan veri roiskahduksen
- veri saattaa myös lorista pönttöön, kuin pissalla kävisi
- öisin on pakko herätä 1-2 kertaa vaihtamaan tamponi/side/molemmat tai sänky ui aamulla veressä

Kipuja ei ole, joten siinä mielessä ei vaivoja.
Mutta mistä tätä verta riittää ja tasaantuuko se ikinä entiselleen? Lapsi on jo yli 1-vuotias, joten useammat menkatkin ehtinyt jo tulla.
Minulle tehtiin sterilisaatio sektion yhteydessä. Mutta ei kai sekään tälläistä aiheuta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan jouduin käyttämään kahta suurinta tamponia yhtaikaa ja niillä pärjäsi juuri ja juuri 2 tuntia, sitten alkoi tulvimaan yli. Tämä oli todella elämää rajoittavaa! Ongelma onneksi ratkesi, kun aloin syömään zoely-pillereitä.

Vierailija
2/10 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ihan normaalilta kuulosta. Oletko kokeillut kuukuppia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laski Hb runsaan jatkuvan vuodon takia: oli 70.

Vierailija
4/10 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ihan normaalilta kuulosta. Oletko kokeillut kuukuppia?

Kuukuppi kuulosti minulle ainakin aivan naurettavalle, sen siis olisi pitänyt olla vetoisuudeltaan ainakin pari desiä, jotta ei täyttyisi vartissa! Minulta tuli melkein kouran kokoisia veriklönttejä, joten kuppi olisi heti täynnä.

-2-

Vierailija
5/10 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoneja en halua käyttää. Eli pakko oppia vain elämään tämän kanssa?

Kuukuppi on ollut vuosia hankintalistalla, mutta näiden vuotojen kanssa en sitä kyllä hanki

Vierailija
6/10 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla ibuprofeenia kuurimaisesti, kun kk alkaa. Omalla kohdalla auttoi ja teki elämän siedettäväksi.

Vierailija
7/10 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Onko teillä tietoa miten saisin menkat pois. Mulla ne on ollut noin 6-7 pv todella runsaita, siis niin runsaita että pitää vaihtaa side noin puolen tunnin välein ja nukkuessa tullut läpi kaikkialta niin että lakana ja patja ovat aiva veressä. Tamppoonia en tykkää käytää tai kuukuppia.

Vierailija
8/10 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttanut muu kuin e-pillerit.

Vierailija
9/10 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama lasten jälkeen. Ehdin sairastua hengenvaaralkiseen anemiaan ennenkuin tajusin miksi olo on niin huono. Yöside tulvii tunnissa yli ja aina ei ibuprofeiinikaan auta yhtään. Syön rautaa ja sinnittelen, mutta kyllähän se elämää rajoittaa.

10/10 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa Caprilonia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän