En ole yhdenkään lapsen kummi
Kukaan ei ole huolinut lapselleen kummiksi vaikka olen jo keski-ikäinen. Muita?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, enkä haluaisikaan. Kuulun kyllä kirkkoon ja lapsillani on kummit.
Minäkin kuulun kirkkoon ja lapsellani on kummit. Olen vaan ihmetellyt kun en kummiksi kelpaa.
En minäkään ole kenenkään kummo eikä harmita yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kuulun kirkkoon ja lapsellani on kummit. Olen vaan ihmetellyt kun en kummiksi kelpaa.
Minultakaan ei ole koskaan kysytty edes. Mutta eipä ole kovin moni ystäväni tarvinnut kummia edes syystä tai toisesta. Mutta vaikka ois ollut monta potentiaalista kysyjää, niin en nauttisi kummina olemisesta, joten en olisi halunnut tulla edes pyydetyksi. Olisin joutunut vain sanomaan, että ei kiinnosta (joillain muilla sanoilla).
Olkaa onnellisia! Lahja-automaattina tässä toimitaan. Lapsia ei kiinnosta muu kuin rahallinen huomio. Surullisia ollaan tästä todellisuudesta. :(
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä harmittaa?
Tuntuu että on jotenkin epäkelpo. Melkein kaikilla on kummilapsia.
En minäkään, tosin en ole edes riparia käynyt ja kirkostakin olen eronnut. Yhden lapsen ns.kummiksi pyydettiin mutta kohteliaasti kieltäydyin koska silloin elämäntilanne ei sallinut sitä. Nyt mulla on liuta omiakin lapsia mutta mieluusti olisin myös "kummina".
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, tosin en ole edes riparia käynyt ja kirkostakin olen eronnut. Yhden lapsen ns.kummiksi pyydettiin mutta kohteliaasti kieltäydyin koska silloin elämäntilanne ei sallinut sitä. Nyt mulla on liuta omiakin lapsia mutta mieluusti olisin myös "kummina".
Minua ei ole edes koskaan pyydetty kummiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä harmittaa?
Tuntuu että on jotenkin epäkelpo. Melkein kaikilla on kummilapsia.
Et sä ole epäkelpo. Onko sulla siis joitain ihmisiä, joiden kummivalintoja ihmettelet? Että miksi eivät pyytäneet sinua, vaan jotakuta toista? Koska harvemmin kummeiksi ventovieraita pyydetään.
Jos yhtään lohduttaa, niin meillä lasten kummeina ovat miehen 7 sisaruksen a) toiseksi vanhimman siskon tyttö (mun ikäinen) ja b) nuorimman siskon tyttö (mua vähän nuorempi ihminen), joita olin ennen kummiutta tavannut max 3-4 kertaa. Että ovatko he nyt sitten multihyviä ihmisiä? Okei, toiselle lapsemme oli jo viides kummilapsikin, mutta siinä suvussa lisäännytään sitä tahtia, että pakko kai olla :D
Mies näitä henkilöitä siis ehdotti, koska mä en halua mitään kummisuhdetta kehenkään omaan ystävääni. Oln kuullut liian paljon huonoa siitä. Me emme odota kummeiltamme mitään ja toivon, etteivät hekään meiltä.
12
(Tai ainoa ihminen, jonka olisin voinut hyväksyä ottamatta asiasta paineita, ei ole päässyt ripiltä eikä kirkon jäsen.)
12
En ole minäkään kenenkään kummiksi kelvannut. Ei asia sinänsä harmita, joskus vain tullut mieleeni. Uskon, etten olisi ollenkaan hullumpi kummi.
Yksinäinen nainen
En minuakaan ole pyydetty kummiksi. Vähän harmittaa koska itsellä ei ole eikä tule lapsia niin mielellään olisin kustantanut esimerkiksi kummilasten opinnot ym. ja testamentannut omaisuuteni heille.