Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valion kuluttajapalvelu valehteli minulle

Vierailija
17.02.2017 |

Olen ihmetellyt, että miksi Valion kreikkalainen jogurtti pikareissa (makuina sitruua jne) maistuu jogurtin osalta jauholle.
Asia selvisi tuoteselosteesta: johanneksenleipäpuujauhe.

Tiedustelin sähköisesti Valion kuluttajapalvelusta, että onko johanneksenleipäpuujauhe jogurttiosassa vaiko siinä kiisseli/hillovelli osassa?
Sain kirjallisesti vastauksen, että jogurtissa ei ole johanneksenleipäpuujauhetta.

En uskonut asiaa, koska se ei maistu kreikkalaiselta jogurtilta vaan saostetulta tavalliselta jogurtilta, sellaiselta jauhoiselta.
Kaupassa oli eilen Valion tuote-esittelijä ja utelin asiaa häneltä. Hän sanoi, että kyllä se jogurtti on saostettu johanneksenleipäpuujauheella !
Johenneksenleipäpuujauhetta käytetään nimenomaan maitopohjaisten tuotteiden saostamiseen.

ELI VALIO HUIJAA: se ei ole kreikkalaista jogurttia vaan tavallista jogurttia, joka on saostettu paksuksi johanneksenleipäpuujauholla.

Pitäisikö tästä ilmoittaa kuluttaja-asiamiehelle?

Kreikkalaiseksi jogurtiksi ei saane kutsua jauhoilla saostettua jogurttia...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomen mediat eivät tartu tähän huijaustapaukseen, niin Ruotsi tarttuu.

Ruotsissahan valion Eila Gefir julistettiin vuoden huijauselintarvikkeeksi vai mitä se oli.

Sama täytyy tehdä Eila "Kreikkalaiselle jogurtille".

Se ei ole kreikkalaista nähnytkään.

Vierailija
2/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

valion sivuilta AINESOSAT

Pastöroitu maito* ja kerma*, sitruuna (6%), sokeri, sakeuttamisaineet (modifioitu tärkkelys, johanneksenleipäpuujauhe), aromi, väri (betakaroteeni) ja hapate.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ihmetelly ihan samaa kun se eila kreikkalainen jukurtti on niin jauhomaista

Vierailija
4/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä suomalaiset elintarvikkeet kaikki järjestään tehdään huijaamalla?

Toista se on Lindahls jogurtti kun on ehtaa tavaraa.

Vierailija
5/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatikaamme Valiolta selitystä!

Vierailija
6/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä voi olettaa yritykseltä, jonka halloumi-juusto mainoksessa kyproslaista naista esittää Ylen toimittaja. "Kysyimme kolmelta kyproslaiselta mitä mieltä he ovat Valion uudesta halloumi-juustosta."

Valio on Suomen suurin mainostaja, eli siis laittaa eniten rahaa mainontaan Suomessa. Eli enemmän kuin Coca-Cola, McDonalds jne. Aika harva lehti haluaa julkaista negatiivisia uutisia Valiosta...

Vierailija
7/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Pirkka- ja Yhteishyvä lehdet ovat pullollaan "ruoka-ohjeita" joissa käsketään laittamaan valio sitä ja sitä esanssilla ja väriaineilla täytettyä huttua.

Valio maksaa varmasti maltaita noille lehdille, että heidän vilunkituotteet ovat lehdissä.

Vierailija
8/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatelkaa että se valion järkyttävä mainostamisen hinta lisätään niihin tuotteiden hintoihin.

Toiseksi paras syyy olla koskematta valion tuotteisiin.

Ei Valiolla ole juuri mitään aiota eikä oikeaa.

Viimeksi eilen kaupassa esiteltiin uutta Rahkakermaa, eli ruoanlaittokermaa, johon oli valmiiksi sekoitettu rahkaa.

Kuka hullu haluaa kastikkeisiinsa rahkaa. yök !

Vierailija
9/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä sanasta sanaan valion palaute

" Kiitos yhteydenotostasi Valioon. Palautteesi koski Valio Eila® kreikkalainen jogurtti 150 g sitruuna laktoositon tuotteen sisältämää johanneksenleipäpuujauhetta. Kyseistä lisäainetta käytetään jogurttiin lisättävän hedelmävalmisteen valmistamisessa. Itse jogurttimassa ei sisällä sitä. "

Kumpaa siis uskot? Kuluttajapalautettaa jonka sain, vaiko sitä tuote-esittelijää joka vakuuttamalla vakuutti, että siinä on jogurttiosassa saostusaine?

Vierailija
10/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme ostaa enää valion ns. kreikkalaista jogurttia. onko tuo edes laillista

Vierailija
11/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta Valion tuotteita. Se on niin helppoa. Mä olen luopunut niiden käytöstä kokonaan.

Vierailija
12/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vielä sanasta sanaan valion palaute

" Kiitos yhteydenotostasi Valioon. Palautteesi koski Valio Eila® kreikkalainen jogurtti 150 g sitruuna laktoositon tuotteen sisältämää johanneksenleipäpuujauhetta. Kyseistä lisäainetta käytetään jogurttiin lisättävän hedelmävalmisteen valmistamisessa. Itse jogurttimassa ei sisällä sitä. "

Kumpaa siis uskot? Kuluttajapalautettaa jonka sain, vaiko sitä tuote-esittelijää joka vakuuttamalla vakuutti, että siinä on jogurttiosassa saostusaine?

Kuluttajapalautetta tietenkin. Nuo kaupoissa kiertävät esittelijät ovat usein erilaisten vuokrafirmojen kautta ja kohtaavat esittelemänsä tuotteen usein ensimmäistä kertaa itse esittelytilaisuudessa. Saavat jonkun oppaan käteen ja siitä opettelevat, mitä asiakkaille sanotaan. Ei heillä ole kummoistakaan tietämystä elintarvikealasta, ja voivat hyvin puhua ihan puutaheinää. 

Vierailija
13/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajapalautetta itse uskoisin. Tuote-esittelijät ovat harvemmin käynyt maisterintutkinnon aihetta koskevasta alasta.

Vierailija
14/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitten Valion tavallisessa Kreikkalaisessa jogurtissa (siis sellaisessa, jossa ei ole mukana mitään hedelmää) ole tuoteselosteessa mukana johanneksenleipäpuujauhetta? Miksi kerrosjogurtteihin käytettäisiin eri jogurttimassaa?

Minusta on aika selvää, että firman kuluttajapalvelu tuntee tuotteet paremmin kuin jokin satunnainen kaupan tuote-esittelijä.

Vierailija
15/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomen mediat eivät tartu tähän huijaustapaukseen, niin Ruotsi tarttuu.

Ruotsissahan valion Eila Gefir julistettiin vuoden huijauselintarvikkeeksi vai mitä se oli.

Sama täytyy tehdä Eila "Kreikkalaiselle jogurtille".

Se ei ole kreikkalaista nähnytkään.

Lidlin jogurtit eivät ole myöskään kreikkalaisia vaan kreikkalaistyylisiä.

Vierailija
16/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluttajapalautetta itse uskoisin. Tuote-esittelijät ovat harvemmin käynyt maisterintutkinnon aihetta koskevasta alasta.

Tuote-esittelijä sanoi olevansa Valiolla töissä, ei mikään ulkopuolisen firman konsulentti. Ja hän sanoi olevansa täysin varma, että johanneksenleipäpuujauhe on jogurtissa.

Sitä sitruunakastiketta on saostettu modifioidulla tärkkelyksellä.

Uskon esittelijää ja uskon omaa suuta.

Laittakaa vaikka sokkona lusikoihin tuota Valiohuttua ja Lindahlsia.

Valiohutussa on jauhemainen rakenne.

Vierailija
17/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Valiolla ei ole oikeutta käyttää KREIKKAINEN JOGURTTI nimeä, jos se on kreikkalaistyylinen saostettu jogurtti.

Kreikkalainen jogurtti on pelkkää jogurttia.

Vierailija
18/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä uskoisin edelleen kuluttajapalvelua. He kysyvät suoraan tuotannosta, esittelijöillä ei ole oikeasti mitään tietoa tuotannosta. En ole Valiolla, vaan yhdessä tousessa isossa.

Vierailija
19/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitun sekopää.

Vierailija
20/37 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valio on valio.