Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista vähättelyä olet kohdannut elämässäsi?

Vierailija
17.02.2017 |

Kerro esimerkkejä.

Kommentit (5)

1/5 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut lähinnä ikään kohdistuvaa vähättelyä. Jos siis olen tuonut ilmi mielipiteeni asiasta X, niin (erityisesti) vanhemmät ihmiset ovat vähätelleen sitä sanomalla että olen vielä niin nuori ja kyllä se mielipide vielä muuttuu kun ikää tulee lisää. Joo just. Olen siis 25 v. 

Joskus on myös tullut sellainen tunne, että jotain tekemistäni on vähätelty, koska olen nainen. Ja että en esimerkiksi voisi tehdä jotain asiaa koska olen nainen. 

Vierailija
2/5 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään se että on syntynyt tytöksi.

Äiti olisi halunnut pojan.

Myöhemmin jouduin seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi, lapsena kun olin tyttö ja aikuisena koska olin nainen, joka ei osannut puolustautua. Toki poikiakin kaltoinkohdellaan, mutta tuskin koskaan isät vihaavat poikaa niinkuin äiti vihaa tyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutumisketju!

Mie menin lääkiksen pääsykokeisiin ottamaan torkut ja pieraisemaan. En päässyt tiedekuntaan. Pohjalla pitäisi kuulemma olla toisen asteen tutkinto ja koetehtäviäkin pitäisi ratkoa.

Vierailija
4/5 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisten tilanteiden pelko on melko monestikin vähättelyn kohteena. Nuorempana kun opiskelin ammattikoulussa ekaa vuotta, menin opiskelijaterveydenhuoltoon hakemaan apua ennen ensimmäistä työharjoittelua. Minut kohtasi eläkeikää hipova omanarvonsa tunteva vanha nainen. Suorastaan naurahti kun kuuli millä asialla olen, kertoi ettei sosiaalisten tilanteiden pelkoa ole olemassakaan vaan olen vain ujo! Kertoi myös senkin että sekin ujous johtuu vain siitä että vanhempani ovat miljoona vuotta sitten eronneet. Mieleeni jäi myös lause "ei sua aina voi olla joku kädestä pitämässä!" - ihan niinkuin olisin sellaista kaivannutkaan. Määräs mulle lopulta Ketipinoria (?!!!) jota en tokikaan alkanut syömään. Kuvittelin siis alunperin sinne astellessani, että ehkä saan reseptin rauhoittaviin jotta selviän parista ekasta päivästä. Koulu jäi kesken tämän jälkeen.

Vierailija
5/5 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin synnyin väärään sukupuoleen, äidilleni olisi kelvannut vain poikia.

Hänelle eikelvannut mikään, mitä tein. Missään ammatissa tai koulutksessa en lisi hänen mielestään pärjännyt.

Menin naimisiin: miehen olisi pitänyt olla komeampi ja rikkaampi.

Sain kauniin kodin: komentti- onhan tuo jonkunlainen huusholli olevinaan.

Imetin lastani: komentti -siinä se on imettävinään-

Sain koulusta aina hyvät todistukset ja niistä kerran puhuttiin, niin sanoi, että kyllä veljesi olisi pärjännyt paremmin. Silloin mieheni suuttui ja sanoi äidilleni, että jos tädillä olisi munat, niin se olisi setä.

En kuitenkaan koskaan loukannut äitiäni, koska olin saanut kasvatuksen, jossa vanhempia piti kunnioittaa. HUOH

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi