Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhtä asiaa en ymmärrä näissä homoavioliitoissa

Vierailija
17.02.2017 |

Mun puolesta menkööt naimisiin, ei ole minulta pois.

Mutta miksi pitää päästä just kirkossa naimisiin?

Miksi maistraattivihkiminen ei käy? Myös nämä voi hoitaa juhlallisesti. Ei tarvitse sielä maistraatissa kököttää, vaan tilaisuuden voi järjestää missä vain.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuitenkin, että oivallat ymmärryksesi rajallisuuden.

Vierailija
2/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoisessa avioliittolaissa ei ole kysymys kirkkohäistä, kirkosta, tai uskonnoista.

Kannattaisi ottaa selvää asioista , ennen kuin niistä mouhoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoinen avioliittolaki astuu voimaan 1.3. ja se tarkoittaa, että samaa sukupuolta olevat voivat solmia avioliiton maistraatissa. Kirkko ei edelleenkään vihi samaa sukupuolta olevia.

Vierailija
4/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidäkään? Nyt keskustellaan vain lainsäädännöstä.

Mutta jos kirkko haluaa että maallikot eivät heidän asioihinsa puutu, kannattaisi harkita uudelleen sen asemaa laillisesti. Kohdellaan luterilaista kirkkoa kuten muitakin uskonnollisisa yhdistyksiä (verotusoikeus ja vihkioikeus pois) niin sitten voi tosiuskovaiset yksin päättää asioista ja tehdä juuri kuten raamatussa sanotaan.

Vierailija
5/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heterot haluaa kirkossa naimisiin kun raamattu ei sano kirkkohäistä mitään??  :D

Vierailija
6/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei pidäkään? Nyt keskustellaan vain lainsäädännöstä.

Mutta jos kirkko haluaa että maallikot eivät heidän asioihinsa puutu, kannattaisi harkita uudelleen sen asemaa laillisesti. Kohdellaan luterilaista kirkkoa kuten muitakin uskonnollisisa yhdistyksiä (verotusoikeus ja vihkioikeus pois) niin sitten voi tosiuskovaiset yksin päättää asioista ja tehdä juuri kuten raamatussa sanotaan.

Juuri näin. Kaikille samanlainen vihkiminen eli vain maistraatti voi vihkiä, sen jälkeen halukkaat voivat hakea avioliitolleen siunauksen kirkosta ja kirkot ovat vapaita päättämään itse, kenelle ne sen suovat. Mutta vain maistraatissa solmittu avioliitto on virallinen.

Vierailija
7/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en kans ymmärrä, onko nämä kirkossa vihkimisen haluavat homot jotain himouskovaisia vai miksi ne kirkkoon haluaa??

Itse en ole uskovainen mutta halusin perinteiden vuoksi kirkkohäät. Mutta jos olisin homo, ja tietäisin että osa kirkollisista vastustaa tätä, en haluaisi kirkkohäitä. Kokisin sen teennäisenä.  Muut avioliittolain asiat ymmärrän, jos siihen sisältyi jotain perintö ym sellaisia asioita, mutta tätä kirkossa naintia en.

Vierailija
8/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoinen avioliittolaki astuu voimaan 1.3. ja se tarkoittaa, että samaa sukupuolta olevat voivat solmia avioliiton maistraatissa. Kirkko ei edelleenkään vihi samaa sukupuolta olevia.

Niin mutta miksi siitä taistellaan? Miksi homot ja lesbot haluavat kirkkohäät, kun kirkko ei edes hyväksy heitä?

Ap

Vierailija
9/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoisessa avioliittolaissa ei ole kysymys kirkkohäistä, kirkosta, tai uskonnoista.

Joo, mutta kohta se vinkuna kirkkohäistä alkaa. Kun rekisteröidystä parisuhteesta keskusteltiin aikoinaan, ja sen vastustajat sanoivat, että kohta homojen pitää päästä naimisiin, niin silloin joku seta-tyyppi lupasi, että homot eivät koskaan tule vaatimaan naimisiin pääsyä Suomessa.

Mitä seuraavaksi?

Vierailija
10/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa minulle miksi kirkossa ei pitäisi vihkiä?

Minulle ei kelpaa se vastaukseski että Jumala olisi vastaan homoja. Niin paljon vedotaan raamattuun, mutta sitten ei kuitenkaan tarvitse elää raamatun oppien mukaan, jos ne eivät ole itselle mieluisia.

Mitä Jeesus olisi mieltä asiasta?

Vierailija
11/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni tätä vastustava on kokoajan luullut, että tässä säädetään nyt kirkkohäistä :D???

Vierailija
12/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin en kans ymmärrä, onko nämä kirkossa vihkimisen haluavat homot jotain himouskovaisia vai miksi ne kirkkoon haluaa??

Itse en ole uskovainen mutta halusin perinteiden vuoksi kirkkohäät. Mutta jos olisin homo, ja tietäisin että osa kirkollisista vastustaa tätä, en haluaisi kirkkohäitä. Kokisin sen teennäisenä.  Muut avioliittolain asiat ymmärrän, jos siihen sisältyi jotain perintö ym sellaisia asioita, mutta tätä kirkossa naintia en.

ilmainen kaunis tila?

Vierailija
13/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vihkii. Kirkko on jo laatinut listatkin ketkä papit vihkivät.

Virallisesti kirkko teeskentelee vielä empivää mutta homoliittojen vihkimissuositus tulee olemaan pelkkä muodollisuus, piispoissa epäkristillisiä homomyönteisiä on jo niin paljon.

Vierailija
14/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mikään ei riitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta kohta se vinkuna kirkkohäistä alkaa. Kun rekisteröidystä parisuhteesta keskusteltiin aikoinaan, ja sen vastustajat sanoivat, että kohta homojen pitää päästä naimisiin, niin silloin joku seta-tyyppi lupasi, että homot eivät koskaan tule vaatimaan naimisiin pääsyä Suomessa.

Mitä seuraavaksi?

Kuka "seta-tyyppi" lupasi mitä, kenen puolesta ja kenelle? Ketjun tyhmin viesti :D

Vierailija
15/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä ylipäätään ollenkaan että MITÄ IHMEEN väliä sillä on kuka ketäkin rakastaa, ja kuka kenenkin kanssa naimisiin haluaa. Eri asia lapsiavioliitot ja semmoiset mutta kahden aikuisten välillä miksi mitään rajoitteita pitää olla. Miksi kaikkien pitäis olla samanlaisia???

Vierailija
16/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei kelpaa se vastaukseski että Jumala olisi vastaan homoja. Niin paljon vedotaan raamattuun, mutta sitten ei kuitenkaan tarvitse elää raamatun oppien mukaan, jos ne eivät ole itselle mieluisia.

Kirkon tehtävä olla ylläpitää kristinuskoa oppia. Se oppi perustuu Raamattuun. Ja Raamattu selkeästi tuomitsee homouden syntinä.

Vierailija
17/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kirkosta eronnut heteronainen ja menin maistraatissa naimisiin. Mutta voin hyvin ymmärtää, että uskovainen homo- tai lesbopari haluaisi kirkkohäät samalla tavalla kuin muutkin kirkon jäsenet. Varmasti he kokevat itsensä syrjityiksi, kun heitä ei kohdella samalla tavalla kuin muita kirkkoon kuuluvia.

Vierailija
18/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon tehtävä olla ylläpitää kristinuskoa oppia. Se oppi perustuu Raamattuun. Ja Raamattu selkeästi tuomitsee homouden syntinä.

Kirkon virallinen kanta on ettei homoseksuaalisuus ole syntiä. Tämän Suomen evankelisluterilainen kirkko on organisaationa tehnyt 100% selväksi kaikkein korkeimmalta taholta ja moneen kertaan. Vai valehteleeko kirkko omasta kannastaan?

Tuo ei siis kelpaa kirkkovihkimisen vastustamisen pohjaksi.

Vierailija
19/19 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen mielipidettä on turha kysellä koska häntä ei ole. No, kenties en niminen mies on elänyt, mutta tavallinen ihminen se oli.

Eri uskonlahkojen uskomukset ovat ja millaisia iniatiaatiomenoja ja vihkiäisä haluavat viettää eivät mielestäni kuulu lainsäädännön piiriin. Jos homoseksuallit haluavat kirkkohäät niin perustavat vain oman uskonlahkon ja sillä hyvä.

Ev.lut ja ortodoksinenkirkko pitää myös mielestäni erottaa täysin valtiosta ja verotusoikeus pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme