Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suuttui kerrottuani mielipiteeni heidän tulevasta kodistaan

Vierailija
17.02.2017 |

Ystäväpari on ostamassa omakotitaloa ja kaveri näytti minulle kuvat mahdollisesta tulevasta kodista ja pyysi REHELLISTÄ mielipidettäni kyseisestä talosta. Sanoin talon olevan mielestäni ylihintainen (=itse olisin maksanut reippaasti alle satatuhatta: pyynti melkein kaksi) ja vaativan paljon remonttia. Pinnat oli laitettu nätiksi, mutta esim putkiremonttia ei ole tehty koskaan (70-luvun talo) ja katto varttikate (asbesti??). Ystävän mielestä niin kauniit kukkaset kasvavat pitkin talon seiniä ja niistäkin mainitsin mahdollisesti juurakot ym.. Taisin sitten olla liian rehellinen kun enää minulle ei puhuta/vastata, ovat siis tehneet jo tarjouksen talosta melkein täydellä hinnalla :/ Odottivat varmaan minun vain kehuvan hienoa laminaattia ja pohjaa.. Heidän mielestään taloon voi siis vain kantaa tavarat ja alkaa onnellisesti asumaan. Eli olen nyt haukkunut heidän tulevan kotinsa! Tuskin tulee kutsua tupareihin..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä susta tässä oli yllättävää?

Vierailija
2/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osannu pitää turpaas kiinni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti alueen todellinen myynti hinta olisi ollut noin puolet pyydetystä? Aika ulapalla on sit kaikki muut eli myyjä, välittäjä ja ostaja suhun nähden.

Vierailija
4/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika rehellisyys ei kannata. Jos joku pyytää rehellistä mielipidettä vaikka lapsensa nimestä, joka on mielestäsi kauhea, sanotko tämän suoraan? Asian olisi voinut ilmaista pehmeästi. Kuten, ei ole oikein mun tyylinen, mutta jos tykkäät, niin hyvä niin.

Vierailija
5/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti alueen todellinen myynti hinta olisi ollut noin puolet pyydetystä? Aika ulapalla on sit kaikki muut eli myyjä, välittäjä ja ostaja suhun nähden.

Isompaan keskustaan on 15 km, perus k-market löytyy parin kilometrin päässä. Samalta alueelta on toisella välittäjällä myynnissä saman tyylinen ja pyynti 125 000.

Vierailija
6/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit vaan totta.

Kunhan maltat sitten mielesi etkä jälkiviisastele että "minähän sanoin että puskat kasvaa liian lähellä talon perustuksia" jne.

Vierailija
7/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sosiaalisesti sokea laukoo täysin rehellisen mielipiteensä.

Vierailija
8/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika rehellisyys ei kannata. Jos joku pyytää rehellistä mielipidettä vaikka lapsensa nimestä, joka on mielestäsi kauhea, sanotko tämän suoraan? Asian olisi voinut ilmaista pehmeästi. Kuten, ei ole oikein mun tyylinen, mutta jos tykkäät, niin hyvä niin.

En siis tiennyt heidän tehneen tarjousta kyseisestä talosta.. Luulin siis heidän vielä vain katselevan!

Vierailija
9/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on ihmiselle pyhä paikka. Toisen kodin haukkuminen ja arvostelu, olikin sitten vasta tuleva, ei ole sallittua. Tykkäisitkö itsekin jos joku alkaisi arvostelemaan kämppääsi? Kenenkään koti ei nimittäin ole täydellinen. Rehellisenkin mielipiteen voi lausua toista arvostavasti, paljon remonttia vaativa kommentti kertoo sen, että talossa olisi paljon vialla. Eivätkä ne rahat ole sinun, et voi määrätä miten kukin käyttää omaisuuttaan.

Vierailija
10/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niitä omia kommentteja voinut jotenkin esittää neutraalimmin? Esim. tämän aikakauden taloissa on usein tämä ja tämä riskirakenne, kannattaa tarkastaa miten tässä on toteutettu. Jos toisi vaan neutraalisti esiin ne asiat, joihin ostajan kannattaa kiinnittää huomiota ennen lopullista päätöstä, niin siitä tuskin kukaan hikeentyy. Vanhan talon ostajilta vaaditaan ihan omanlaistaan osaamista ja jos remonttitaitoa ei ole, niin sitten pitäisi olla maksukykyä senkin edestä. Etenkin ostajan olisi hyvä tiedostaa mihin on ryhtymässä ja minkälaista jatkuvaa huoltoa omakotitalo vaatii. Hyväkin talo voi mennä tärviölle, jos siinä ei osata asua oikein.

Vierailija
11/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isompaan keskustaan on 15 km, perus k-market löytyy parin kilometrin päässä. Samalta alueelta on toisella välittäjällä myynnissä saman tyylinen ja pyynti 125 000.

Mä voisin kuvailla meidän talon sijainnin ihan samalla tavalla (paitsi meillä se on S-market), mutta hintalappu tällä talolla on jossain 750.000-800.000e välillä. Eli toi mitä tuossa kerroit ei nyt kerro siitä ostetusta talosta yhtään mitään, sori. Ja "saman tyylinen", mutta ap:n kavereiden ostama on vaan 200m2 suurempi, tai jotain... 

Vierailija
12/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etenkin ostajan olisi hyvä tiedostaa mihin on ryhtymässä ja minkälaista jatkuvaa huoltoa omakotitalo vaatii."

Niinpä.. Mutta he ovat siis vain muuttamassa ja se olisi siinä. Korjataan kun hajoaa, ei ennaltaehkäistä.

Vierailija
13/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teit.. ehkä valitettavasti oppii kantapään kautta.

Vierailija
14/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mielestäni mitenkään haukkunut taloa, toit vaan rehellisesti faktat esiin. Kuten joku totesikin, asian olisi voinut muotoilla pehmeämminkin, mutta sehän ei faktoja mihinkään muuta. Itse olisin ollut enemmänkin kiitollinen (kun en tuollaisista asioista juuri mitään tiedä) kuin loukkaantunut.

Vierailija
15/15 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyy joltain rehellistä mielipidettä ja nimenomaan painottaa rehellisyyttä, menettää oikeuden suuttua vastauksesta. En ylipäätään ymmärrä miksi kysyä mitään, jos ei kestä totuudenmukaista vastausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan