Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olisitte lapsettomista/teinittömistä kaupoista? (Lapset & teinit kauppaan vain aikuisen seurassa)

Vierailija
17.02.2017 |

Nykyisin on lapsettomia hotelleja, ravintoloita ja mitä kaikkea. Eikö otsikon idea olisi loistava ajatus? Urpoja löytyy joka ikäryhmästä, mutta kieltämättä rasittavaa kaupassa kuunnella teinilaumojen: "SIIS V*TTU TIESITSÄ ET SE S*ATANAN MIKA ON TAAS.." Tuollainen kielenkäyttö on oksettavaa ja säälittävää.

Kauppiaat ovat avautuneet useista vahingoista, joita osa teineistä aiheuttaa. He eivät yleisesti ottaen tuo kauppaan paljoa rahaa ja tähän kun lisätään vielä teinien aiheuttamat vahingot niin ei hyvältä näytä.

Mitä ajatuksia otsikon kaltainen kauppa herättää teissä? Kävisittekö ilomielin vai alkaisitteko boikotoimaan kyseistä kauppaa? Perustelut luonnollisesti mukaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin boikottiin.. Lapsilla ja nuorilla on oikeus asioida kaupassa ja lapsivihamielinen yhteiskunta on hyvin tympeä visio..kaikkien lasten ystävien olisi mielestäni hyvä puolustaa myös lasten ja nuorten yksilön oikeuksia ja vapauksia, toki huomioiden lasten turvallisuuden suojelun.. (ikärajat jotka suojelevat päihteiltä, seksuaaliselta hyväksikäytöltä ja niin edelleen)

Mitä teini-ikäisten kielenkäyttöön tulee niin minustakaan ei ole kaunista kuunnella vittua tai saatanaa, mutta jos se ei ole "haista vittua" niin ei ole oikein porttikieltoja laittaa.. (varsinkaan joukkoporttikieltoja..)

Vierailija
2/6 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta lapsesta ja nuoresta kasvaa aikuinen kuluttaja, eivätpä taitaisi käydä kaupoilla liikkeessä johon on ollut pääsy kielletty. Minä en ainakaan kävisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisesta lapsesta ja nuoresta kasvaa aikuinen kuluttaja, eivätpä taitaisi käydä kaupoilla liikkeessä johon on ollut pääsy kielletty. Minä en ainakaan kävisi.

Hyvä pointti kauppiaille, bisneskin saattaa pitkässä juoksussa tosiaan kärsiä..

Kuvailemasi kaltainen nuoresta aikuiseksi kasvaneen boikotti saattaisi tosiaan toteutua aika monen kohdalla ..jotkut sosiaalipsykologitkin esittävät, että tämän hetken nuoret ovat keskimäärin itsenäisempiä ja itsepäisempiä kuin edeltävät sukupolvet..

Vierailija
4/6 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis kivaa. Aika usein tulee lähetettyä teini kauppaan hakemaan jotain unohtunutta tai yllättäen loppunutta ainesta, kun itse oon tekemässä ruokaa. Kyllä tuollainen rajaus haittaisi. Ymmärrän kyllä kauppiastakin. Jos kauppa sijaitsee koulun vieressä ja oppilaat häiriköi, kiellon voi laittaa määrätunneiksi.

Vierailija
5/6 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauppojen tarvitse olla kokonaan lapsettomia/teinittömiä. Suurin osa heistä osaa käyttäytyä täysin asiallisesti ja ovat ihan yhtä oikeutettuja pääsemään kauppaan kuin aikuiset. Häiriköt sitten voidaan poistaa kaupasta ja heille voi antaa porttikieltoja iästä riippumatta.

Vierailija
6/6 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoisin jos sellaisen näkisin. Osoittaa kauppiaan lapsellisuutta.

Olen itse lapseton enkä myöskään ole enää teini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi