Voihan HELV****! EU kieltää meiltä palvikinkun!!
http://m.iltalehti.fi/uutiset/201702172200072353_uu.shtml
Pitäiskö nyt viimeinkin jättää se erohakemus, että saisimme itse päättää, mikä meille on hyväksi.
Kommentit (20)
Voithan aina palvata itse jos sulla on savusauna.
Ei kaupan hyllyn "saunapalvi" ole saunaa nähnytkään, siihen on vain truutattu savunmakuisella esanssilla ryyditettyä fosfaattivettä. Joutaakin kieltää.
Kohta kielletään savusaunat. ;)
Entäs italialaiset raakakinkut? Tai espanjalaiset ilmakuivatut? :D Niistä voi saada salmonellan..
Kyllä minä nyt mieleni pahoitin, koska #palvikinkku.
Siellä myydään miljoonaa muuta kinkkua, kasva aikuiseksi, jos tämä häiritsee.
Ihan sama. En ole enää vuosiin voinut syödä tuollaista savustettua kinkkua kun siitä tule pää kipeäksi ja huono olo. Saavat mun puolesta kieltää ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Savukinkkua myydään kyllä EU:ssa joten murheet veks.
Niissä savu on tuotettu keinotekoisella savuaromilla (liquid smoke), jonka katsotaan olevan hallitummin annosteltavissa, kuin paha suomalainen savusauna.
Varmaan savuaromintuottaja kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaupan hyllyn "saunapalvi" ole saunaa nähnytkään, siihen on vain truutattu savunmakuisella esanssilla ryyditettyä fosfaattivettä. Joutaakin kieltää.
Niin niitähän ei kielletäkään, vaan nimenomaan aito savusaunapalvattu kinkku.
Otsikointini oli vähän huono.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kohta kielletään savusaunat. ;)
Entäs italialaiset raakakinkut? Tai espanjalaiset ilmakuivatut? :D Niistä voi saada salmonellan..
Siellähän niitä kuivaillaan katoissa, lepakot ja linnut puikkelehtii kinkkujen seassa :-) Ja noin sen pitää ollakin, naurattaa tää steriiliys- ja hygieniahysteria. Tai ehkä pikemminkin itkettää.
Ap, älä puhu soopaa. Ei palvikinkku mihinkään katoa, ainoastaan semmoinen puoli-harrastelijamainen piensavustamotuotanto.
Sinä saat palvata omaan käyttöön vapaasti.
Palvikinkkua voi myös tehdä teollisesti ihan vapaasti, ja tehdäänkin - siis hygieenisissä ja valvotuissa oloissa savustetaan, enkä nyt tarkoita mitään savuesanssia, vaan aitoa savua.
Minusta on ihan ok, että että hygieniatasosta pidetään kiinni.
ei tuo ole ongelma, koska ostelen suurten yhtiöitten keinotekoisesti valmistettuja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Ap, älä puhu soopaa. Ei palvikinkku mihinkään katoa, ainoastaan semmoinen puoli-harrastelijamainen piensavustamotuotanto.
Sinä saat palvata omaan käyttöön vapaasti.
Palvikinkkua voi myös tehdä teollisesti ihan vapaasti, ja tehdäänkin - siis hygieenisissä ja valvotuissa oloissa savustetaan, enkä nyt tarkoita mitään savuesanssia, vaan aitoa savua.
Minusta on ihan ok, että että hygieniatasosta pidetään kiinni.
jutussa ei puhuttu mitään hygieniaan liittyvää, vaan pah yhdisteistä.
Eli ruokateollisuuden ei anneta lisätä myrkyllisiä yhdisteitä ruokaan. Voi helv****.
EU on Saatanan synagooga ja kaikki mitä sieltä tulee tai on tullut on ollut suoraan itse Saatanasta.
Voi luoja näitä toimettomia järjestöjen edustajia, jotka kompastuu johonkin säädökseen tai lakikirjaan ja sitten "tulkitsee" sitä. Yksikään näistä menneistä "byroslavia" kohuista ei ole pitänyt paikkansa, eikä tule pitämään tämäkään.
Minkä vuoksi luulette, että lain tulkintaa opetetaan se 5 vuotta yliopistossa, jos se olisi niin yksinkertaista, että kirja auki ja luetaan? Onneksi kauhean moni ei avaa sitä lakikirjaa, vois olla iltasanomat tukossa kohuista :DDDDDDD
Kyllä taitaa suurin osa palvikinkun nimeä kantavista kaupan tuotteista syntyä ihan jossain muualla kuin aidossa savusaunassa. Veikkaan jonkinlaista kaasukammiota. Se sauna kun ei nääs ole pykälien mukainen hygieniakatsannossa.
EU haluaa kieltää luomuruoan ja keskittää ruokatuontanto elintarvikejättien käsiin.
Minulla on mennyt usko päättäjien kyvykkyyteen hoita hommiaan. Tuntuu, että he elävät jossain ihme kuplassa ja heillä ei ole mitään käsitystä miten tässä maailmassa valtaosa ihmisistä asuu ja touhaa.
Brysselinkuplassa taas painellaan nappeja ilman että tiedetään mikä nappi on kyseessä.
Savukinkkua myydään kyllä EU:ssa joten murheet veks.