kuukautiskierto ja mieliala
monella naisella " pimahtaa" ennen kuukautisten alkua, mutta onko täällä muita, jotka pimahtavat kesken kierron. Noin päivän 20-21 vaiheilla, jolloin pitäisi tapahtua munasolun kiinnittyminen jos se on tapahtuakseen. Tällöin siis " saan kohtauksen" , tietyt asiat ärsyttävät ja en malta pitää niitä sisälläni (pitäisi kyllä opetella tästä pois). Lueskelin tuolta, että silloin nousee keltarauhashormoni.
Tätä oiretta on ollut jo jonkin aikaa, muistaakseni ennen kuin alettiin yrittämään lasta ja nyt on yritys päällä niin on tullut tarkemmin havainnoitua kiertoakin. Tällöin tuntuu myös, että kuukautiset alkavat, toisinaan liittyy myös pienehköä vuotoa ja ekoilla kerroilla säikähdin, miten kierto voi olla lyhyt, muttei se ollutkaan..
Mitenkähän tämä liittyy raskaaksi tulemiseen, vielä ei ole onnistunut vaikkei olla kauaa yritettykään. Ehkä tässä ei ole edes mitään outoa, huomasin vain ilmiön itse äskettäin.
Kommentit (3)
kuukautiskierron lopussa käsittääkseni hormonit ikään kuin romahtavat, kun nainen ei ole raskaana ja tämä selittää pimahduksia juuri ennen kuukautisten alkamista.
Jotenkin on vain kummallista " pimahdella" kesken kierron ja muutenkin hormonivaihteluista aiheutuvat riidat ovat itselleni uusia. Enkä voi oikein edes hyväksyä niitä syyksi alkaa riitelemään. Pitäisi opetella jotenkin hillitsemään itseään noihin aikoihin
ap
Myös minulla oli aina tuhruttelua 20 päivän kieppeillä ja olin pirun kiukkuinen. Ja kun yhtenä kertana tuota tuhrua ei tullutkaan, niin heti tiesin että nyt on jotain muuttunut, eli olin raskaana.
Tunnen olevani todella hormonien armoilla...