Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roikkuva exä

Vierailija
16.02.2017 |

Parisuhteemme meni poikki n. 9kk sitten. Eroon ei liittynyt draamaa, mutta suhteessa oli monia asioita joiden takia oli vaikea nähdä että se koskaan voisi toimiakaan. Ehkä pohjimmaisena itsellä ainakin se, ettei rakkaus ollut siellä enää moottorina vaikeuksienkaan aikana, vaan olo tuntui kaverilliselta. Seurustelimme 2,5 vuotta ja asuimme yhdessä myös.

Nyt kuitenkin tuntuu, että ex ei meinaa päästä millään erostamme yli. Näemme töissä parin viikon välein pakosta. Olen sanonut, etten enää rakasta häntä, mutta välitän kovasti ja hänen hyvinvointinsa on minulle tärkeä. Kuitenkaan hän ei tätä meinaa ilmeisesti uskoa, sillä hän yrittää usein ylittää "ystävä-rajan", viimeksi esim. yritti puristella takapuoltani. Exäni on elämässään yksinäinen ja työkään ei hänelle (omien sanojensa mukaan) sisältöä anna. Nyt viimeksi työpäivä päättyi hänen kyyneliin, ja minun kävi sääliksi. Harvoin tunnen ketään kohtaan sääliä, sillä sääli on sairaus, myötätunto tervettä. Suurin lahja olisi jos hän pääsisi elämässään eteenpäin.

Kellään fiksuja vinkkejä, neuvoja?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittää töissä puristella (ymmärsinkö oikein?), kyseessä on henkilöstöhallinnollinen ongelma. Ehkä eksän käräyttämistä HR:lle voisi harkita?

Muutenkin luvaton puristelu on seksuaalista ahdistelua, joka nykyään on onneksi laitonta. Kokeile uhata poliisilla? (Tuskin poliisista on apua, mutta pelkkä uhka voisi ravistella eksän todellisuuteen...)

Kuulostaa siltä, että eksä on terapian tarpeessa ja yrittää hyödyntää sinua ilmaisena terapeuttina. Hänen kannattaisi varmaan ihan oikeasti hakeutua hoitoon. Eri asia, miten hänet sinne saa, eikä se edes ole sinun velvollisuutesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ymmärsit oikein. Mulle on ok antaa hali, mutta se puristelu on ahdistavaa. Olen toki sanonut asiasta ja ehkäpä asia pitäisi viedä eteenpäin mikäli se jatkuu. Kuitenkin säälin häntä niin paljon.. hän vaikuttaa jossain määrin masentuneelta. Hoitoon ei suostu. Kävi työpaikan psykologilla, joka kuulosti jopa omaan korvaan huonolta (tai sitten väritti tarinaa, ken tietää) ja oli pettynyt koska ei saanut sieltä mitään valaisevaa. 

En tiedä miksi tunnen niin suurta vastuuta/välittämistä hänestä. Ehkä osittain siksi, että näen hänessä paljon menneisyyden minääni.  Kiitos  kommentistasi. 

Vierailija
4/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ymmärsit oikein. Mulle on ok antaa hali, mutta se puristelu on ahdistavaa. Olen toki sanonut asiasta ja ehkäpä asia pitäisi viedä eteenpäin mikäli se jatkuu. Kuitenkin säälin häntä niin paljon.. hän vaikuttaa jossain määrin masentuneelta. Hoitoon ei suostu. Kävi työpaikan psykologilla, joka kuulosti jopa omaan korvaan huonolta (tai sitten väritti tarinaa, ken tietää) ja oli pettynyt koska ei saanut sieltä mitään valaisevaa. 

En tiedä miksi tunnen niin suurta vastuuta/välittämistä hänestä. Ehkä osittain siksi, että näen hänessä paljon menneisyyden minääni.  Kiitos  kommentistasi. 

On hieno luonteenpiirre, kun on paljon empatiaa. Muista kuitenkin pitää myös itsestäsi huolta! Ehkä eksä saakin itsensä lopulta hoitoon, kun ei pysty ulkoistamaan vastuuta.

Vierailija
5/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyy myös sellaiset henkilöt - kuten väärä naikkonen - joka pitää yllä keinotekoisesti ns. exää joka tosin ei tapaillut tätä naista kertaakaan; tämä yrittänyt jopa jättää miestä kun itse seurailee ja häirikköhuutelee tätä miestä (!!). Tulee mm. ilmi kauppakeskuskuksessa - jonka lkautta mies usein asioillaan kulkee (naikkonen siis roikkuu tämäntapaisissa paikoissa duunipaikkansa huutelun ohella "nähdäkseen" tämän miehen), kortteleissa ja jopa miehen asuinalueella. livenä yrittää usein soitella radion studioon, jopa soittelee kahvilaan kun saanut vihiä miehen olevan siellä asiakkaana, partiot tietävät naikkosesta kuten miehen lakimies.

Nämä ovat sellaisia naikkonen joka selvästi tarvitsee ammattiapua; sairaanloinen tarve ja mustasukkaisuus esimerkiksi.

Tarinan perusteella olette seurustelleet joten kommunikointi pitäisi olla sillä tasolla, että asiaan saa konkretiaa.

En tajunnut mitään, voisitko selventää :)? Ap

Vierailija
6/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hieno luonteenpiirre, kun on paljon empatiaa. Muista kuitenkin pitää myös itsestäsi huolta! Ehkä eksä saakin itsensä lopulta hoitoon, kun ei pysty ulkoistamaan vastuuta.

Totta, kiitos muistutuksesta. Ap

Vierailija
7/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että autat häntä parhaiten ottamalla oikeasti etäisyyttä. Nuo "välitän susta kovasti" -puheet kuulostaa riippuvaisen korvissa viittä vaille kutsulta sänkyyn eikä yhtään auta häntä pääsemään susta yli. Jos olet ihan rehellinen itsellesi, imarteleeko sinua hänen kaipuunsa, ja haluat pitää sitä yllä vähän itseltäsikin salaa? Ei tarvi täällä vastata. 

Jos oikeasti välität, tee sille ihan suoraan selväksi, että sinä ET välitä, vaan etsit jo kiivaasti uutta rakasta, tehköön hän samoin, kiitti moi.

Vierailija
8/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on luonnollista välittää ihmisestä, jota on rakastanut. Samoin roikkuminen on luonnollista, koska 9 kk ei ole pitkä aika, mutta toki voi ja pitää vaatia kunnioitusta. Jos ystävyys ei onnistu, on ehkä tuo etäisyys-ehdotus hyvä.

Vierailija
9/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nrot 8 ja 9, hyviä pointteja :). Ei, hänen roikkumisensa ja kaipuunsa ei imartele :(. Mutta tosiaan, etäisyyden ottaminen on varmaan ainoa keino nyt. Pystyn ehkä järjestämään viimeistään kesällä työni niin että sitä tulee. 

Kiitos. 

Vierailija
10/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas eli taas erottiin ihan hyvästä miehestä ilman mitään kunnon syytä ja sitten ihmetellään kun eksä ei pääse erosta yli. Joo. Tavismiehelle se uuden puolison etsiminen ei ole läheskään niin helppoa kuin naiselle.

Olen ollut ap:n eksän tilanteessa ja tosiaan paras palvelus minkä voit eksällesi tehdä on se, että otat etäisyyttä ja sanot suoraan kaiken olevan ohi ja tapailevasi jo muita miehiä, etkä aio katsoa enää taaksesi.

Vierailija
11/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas eli taas erottiin ihan hyvästä miehestä ilman mitään kunnon syytä ja sitten ihmetellään kun eksä ei pääse erosta yli. Joo. Tavismiehelle se uuden puolison etsiminen ei ole läheskään niin helppoa kuin naiselle.

Olen ollut ap:n eksän tilanteessa ja tosiaan paras palvelus minkä voit eksällesi tehdä on se, että otat etäisyyttä ja sanot suoraan kaiken olevan ohi ja tapailevasi jo muita miehiä, etkä aio katsoa enää taaksesi.

Missä kohtaa aloituksessa kerrottiin sukupuolet?

Vierailija
12/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se taisi olla tuo perseen kouriminen mikä ilmaisi asian

Vierailija
13/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyy myös sellaiset henkilöt - kuten väärä naikkonen - joka pitää yllä keinotekoisesti ns. exää joka tosin ei tapaillut tätä naista kertaakaan; tämä yrittänyt jopa jättää miestä kun itse seurailee ja häirikköhuutelee tätä miestä (!!). Tulee mm. ilmi kauppakeskuskuksessa - jonka lkautta mies usein asioillaan kulkee (naikkonen siis roikkuu tämäntapaisissa paikoissa duunipaikkansa huutelun ohella "nähdäkseen" tämän miehen), kortteleissa ja jopa miehen asuinalueella. livenä yrittää usein soitella radion studioon, jopa soittelee kahvilaan kun saanut vihiä miehen olevan siellä asiakkaana, partiot tietävät naikkosesta kuten miehen lakimies.

Nämä ovat sellaisia naikkonen joka selvästi tarvitsee ammattiapua; sairaanloinen tarve ja mustasukkaisuus esimerkiksi.

Tarinan perusteella olette seurustelleet joten kommunikointi pitäisi olla sillä tasolla, että asiaan saa konkretiaa.

TÄH?

Vierailija
14/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🙇‍♀️

Vierailija
15/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa. Suosittelen ottamaan etäisyyttä. Sano suoraan, että haluaisit pysyä hyvissä väleissä, mutta et pysty olemaan hänen kanssaan tekemisissä jos hän jatkaa käytöstään. Ole lempeä, mutta luja. Mies luultavasti ryhdistäytyy, kun ei enää pyri saamaan sääliäsi ja huomiotasi.

Julminta on antaa toisen roikkua odottamassa jotain, mitä ei enää tule saamaan takaisin.

Vierailija
16/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko minä siis nainen, kun minua on kourittu perseestä , kun olin aikanani baarissa töissä?

M38v

Vierailija
17/17 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko minä siis nainen, kun minua on kourittu perseestä , kun olin aikanani baarissa töissä?

M38v

Hyvä yritys, mutta kukaan heteromies ei ilmaise itseään tyyliin: Halin antaminen on ok, mutta perseenkourinta menee liian pitkälle.

t. nro 11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän