Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinään höpöttäjät-mikä diagnoosi voi olla?

Vierailija
16.02.2017 |

Olemme lapseni (melkein aikuinen) kanssa yllättäneet miesystäväni muutaman kerran juttelemasta yksinään. Haluaisin tietää mikä sairaus tai persoonallisuushäiriö voisi olla. Lisäksi hän saattaa toistella kommenttejaan eri tyylillä. Esim. sanoo mulle "Hei hei" ihan normaalisti kun vie minut töihin mutta perään sanoo eri äänensävyllä vaikka "Moro moro". Samalaisia toisteluja on ihan normaalinkin keskustelun lomassa. Muuten on "normaali". Hän on 50-vuotias ja käy töissä, on sosiaalinen. Olen tuntenut hänet noin 5 vuotta. Tarkoitus on muuttaa yhteen kesällä kun lapseni muuttaa omilleen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistelu voi olla obsessiivista?

Itsekin kyllä höpöttelen yksin ja siinä ei ole mitään epänormaalia.

Vierailija
2/7 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantaa muistia ainakin itsellä.

Sit mie en saa syyä perunoit, sit mie en saa syyä vehnnää, sit mie en saa syyä mitää viljoi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää puhuvansa yksikseen, tai ei edes huomaa puhuvansa niin ei yleensä mitään vaarallista. Jos taas luulee puhuvansa jollekin (jota ei ole olemassa tai ei ole paikalla) eli juttelee mielikuvituskaverille niin sitten on kyseessä jokin psykoosisairaus.

Häiritseekö häntä itseään asia? Kyse voi olla OCD:sta eli pakkoneuroosista tai sitten ihan vain muuten vain höpisee.

Vierailija
4/7 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTWC-ongelma!

Vierailija
5/7 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/7 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni höpisee itsekseen. Jotkut eivät edes huomaa sitä itse.

Vierailija
7/7 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies toistaa mun sanomisia tai hassuja ääniä joita kuulee. Ei piruillakseen, tuleepahan vaan huomanneeksi tuollaisia asioita.

Sanoisin että neuroottiseen käytökseen taipuvainen on tää mun tyyppi, mutta ei ole ihan siinä pisteessä asti.

Olennaista olisi tietää huomaako mies itse höpöttelyn? Voi olla siten ihan viatonta, että jos on pitkään asunut yksin, niin on saattanut alkaa juttelemaan itsekseen muuten vaan: normaalia ihmosten käytöstä sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi