Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan asua Helsingissä!! Kokemuksia täältä pois muutosta?

Vierailija
16.02.2017 |

Olen aika asunut pääkaupunkiseudulla ja nyt viimeiset pari vuotta Helsingissä. Olen niin kyllästynyt tähän, harmaa ankea kaupunki ja en ole mikään kulttuurin harrastaja. Vuokrat ovat kalliit joten joudun olemaan pienessä kamalassa luukussa. Ja minä kun olen vielä sellainen, että viihdyn kotona niin olisi kiva saada kunnollinen kämppä. Alunperin muutin tänne työn perässä.
Muita jotka olette muuttaneet pois Helsingistä/pääkaupunkiseudulta? Kuinka kauas muutitte? Olitteko tyytyväisiä ratkaisuun?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika asunut = aina asunut

Ap

Vierailija
2/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aina asunut, mutta muutit töiden perässä?  Sinun tilanteessasi muuttaisin Trömsöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ero on aika suuri kun lähtee täältä muualle.

Vierailija
4/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jaksaa vääntää näitä Helsinki-viha juttuja päivästä toiseen.

Hellitä jo, sun kirjoitustyylin tunnistaa nykyään helposti.

Vierailija
5/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun asemasi muuttaisin Porvooseen.

Vierailija
6/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina asunut pääkaupunkiseudulla ja muutin töiden takia Helsinkiin. Enkä ole aikaisemmin tästä täällä kirjoitellut :(

Vierailija
7/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 21-vuotiaana, eli kuusi vuotta sitten Helsingistä yli 400 kilometrin päähän. En ollut varsinaisesti kyllästynyt pääkaupunkiseutuun, mutta opiskelupaikan helpompi saaminen ja seurustelukumppani saivat muuttamaan kauas. Aika pian iski "kulttuurishokki", enkä ole vieläkään rakentanut tänne uudelle kotipaikkakunnalle kummoista sosiaalista verkostoa. Viihdyn kyllä täällä pienemmissäkin ympyröissä, mutta perhe, kaverit ja paremmat palvelut houkuttelevat etelässä... Mikäli tärkeät ihmiset muuttaisivat tänne, voisin varmaan kuitenkin kuvitella jääväni tänne. Olen jotenkin tajunnut perheen tärkeyden täällä. Lähiaikoina olen pyöritellyt mahdollisuutta muuttaa takaisin pk-seudulle, kun valmistuminenkin on nurkan takana. Pelottaa vain se, että mitä jos en jotenkin "kuulu" sitten sinnekään... Asumisen hinta hirvittää myös, sillä nyt minulla on mahdollisuus asua kaupungin keskustassa todella edullisesti.

Tsemppiä mietintääsi! Suomessa on tosiaan paljon muitakin kaupunkeja kuin Helsinki/pääkaupunkiseutu, joten vaihoehtoja riittää :) Kauemmas muuttaminen on avannut omia silmiäni esimerkiksi sille, kuinka erilaisia ihmisiä Suomessa on ja kuinka kaikki eivät todellakaan ajattele asioista samalla tavalla. Kiireettömyyden tunteesta olen myös tykännyt täällä kauempana. Suosittelisin pientä irtiottoa ihan jokaiselle, joka ensin ajattelee, ettei voisi muuttaa Kehä III ulkopuolelle :)

Vierailija
8/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Kamat pakuun ja nokka kohti Espoota.

Kyllä tähän elämään on tottunut vaikka melkoisia lantavarpaitahan nämä Espoolaiset ovat.

Vierailija
9/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lisää vielä...

Lähes olemattomat kaverisuhteeni täällä johtuvat ehkä osittain siitä, että helsinkiläisiin suhtaudutaan todella ennakkoluuloisesti täälläpäin... Lienee aika yleistä kauempana Helsingistä. Minulle on ihan päin naamaakin sanottu, ettei uskoisi että olen sieltä kotoisin (tämä oli siis kehu). Tuollainen asenne on todella ikävä, koska olen omasta mielestäni ihan mukava ihminen ja ansaitsisin mielestäni mahdollisuuden tutustua ilman, että toinen olettaa minun automaattisesti olevat jotenkin snobi ja k*sipää... Noh, yliopistolla on ihmisiä sieltä ja täältä, joten siellä on ollut helpompi tutustua porukkaan. Ja onneksi viihdyn omissa oloissani.

Vierailija
10/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois kehyskuntaan kyllästyttyäni kaupungin asuntopolitiikkaan (pedofiili asutettiin leikkipuiston viereen alueellamme, naapuriimme päätyi kestobilettäjä pilvenpolttaja ja viereisessä rapussa asui vankilakundi, jonka takia lapsia ei voinut aina päästää pihalle- ja me asuimme ns. paremmalla alueella!) enkä ole katunut hetkeäkään. :) Vuokra on kohtuullinen, luontoa riittää ja tuntuu että ne pari sekopäätä ovat enemmänkin sattumia joukossa kuin kourallinen ihmisiä asuinalueellamme. Kunta on varakas, joten tämä näkyy myös palveluissa- kunnallisesta päiväkodista tultiin kotiin asti tutustumaan hoitoa aloittavaan lapseen, ja kunta teki juuri päätöksen että tarjoaa vain kotimaista lihaa suurkeittiöruoka-asiakkaille. Hammashoitoon pääsee nopeasti jne.