Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampere ja koirien vapaana pitäminen puistoissa!!!!!!!

Vierailija
16.02.2017 |

Tampereen puistoissa vapaana olevat koirat alkavat olla ongelma. Omistajat eivät katso niiden perään vaan pitävät hellyttävänä, kun koirat kirmailevat sinne tänne katsomaan ihmisiä ja muita koiria.

Mua oikeasti on alkanut ottaa tämä päähän, sillä oma koirani on alkanut tämän vuoksi pelkäämään muita koiria. Niitä saattaa yhtäkkiä tulla ties mistä kulmasta väkisin tutustumaan ja omistajat eivät tee niille mitään.

Millä te uskotte, että niitä koiria ei voi pitää puistoissa vapaana? Varsinkaan kun te ette selvästikään osaa pitää niitä lähettyvillä ja käskyn alla?

Mä yritän mennä väliin, jos huomaan vieraan koiran juoksevan kohti, mutta en itsekään aina näe niitä ajoissa. Alan olemaan neuvoton. Ja ihan hiton vihainen. Mikä teitä oikeasti vaivaa, kun olette noin välinpitämättömiä????

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole moiseen törmännyt. Kaikki irtiolevat koirat joita on vastaan tullut, on olleet hyväkäytöksisiä ja niistä ei ole ollut häiriötä muille.

Sillä ei ole mitään väliä, onko hyväkäytöksinen. Tapaaminen ei ole tasaväkinen, jos toinen koira on kiinni ja toinen tulee siihen tilanteeseen vapaana. Mun koira ei halua tutustua kaikkiin koiriin vaan haluaa ohittaa useimmat lenkillä ja leikkiä vaan niiden tuttujen koirien kanssa. Näiden vapaana olevien koirien kanssa tällaista mahdollisuutta ei ole, vaan ne tulevat väkisin koirani iholle, minkä se kokee uhkaavana käytöksenä. On täysin edesvastuutonta puolustella vapaana pitämistä!

Ei hyväkäytöksinen koira mene toisten koirien tai vieraiden ihmisten luokse. Useimmiten vapaana olevan koiran omistaja laittaa koiran hihnaan lähiohituksen ajaksi, mutta on tullut vastaan sellaisiakin irtiolevia jotka ovat ohittaneet irrallaan ja eivät ole tulleet omieni luokse.

No sillähän sitä vapaana pitämistä perustellaan. Kun on koira niin hyväkäytöksinen, että se voi tutustua rauhassa kaikkiin eikä mitään tee. Muuta kuin aiheuta pelottavan tilanteen sille kiinni olevalle koiralle.

Vierailija
22/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenenkään muun mielestä tämä touhu vähän sairasta Suomessa?

Siis joku kertoo, että hänellä on hyvin käyttäytyvä koira, joka tottelee hyvin, ei häiriköi muita, pysyy lähellä jne. mutta nähdään vain se kauheus, ettei siinä välissä ole mitään fyysistä HIHNAA, pitää rankaista perkele! On 0,00001% mahdollisuus, että koiralle tulee aivokasvain ja että se saattaa silloin ehkä haukahtaa kerran jollekkin vastaantulevalle koiralle.

Sääntö-Suomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin tämä huolestuttaa, sillä vien kissojani valjaissa lähipuistoon. Koko ajan saa seurata, ettei jostain ampaise vapaana oleva koira kohti. Onneksi monet koiranomistajat pistävät lemmikkinsä hihnaan, kun äkkäävät, että meidän valjaissa kulkeekin kissa. En itse osaa lukea koiria ja pelkään, että kissan näkeminen saattaa laukaista joissain koirissa metsästysvietin. Tiedän, ettei kissojen ulkoilutus ole hirvittävän yleistä mutta toivoisin, että koiranomistajat pitäisivät mielessä sen, että puistossa saattaa liikkua muitakin eläimiä. Minä ja kissat ollaan pahassa alakynnessä, jos joku isompi koira päättää hyökätä - toivottavasti näin ei koskaan käy. Ohitse kulkevat koirat eivät kissojani hetkauta, mutta hajurako on kyllä tarpeen.

Vierailija
24/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän koiraani irti puistossa. Pysyy lähellä, tottelee luoksetulokäskyä sekä pysäytyskäskyä, eikä mene koirien eikä ihmisten luokse.

Toista koiraani en pidä irti kuin siellä missä ei muita kulje, se kun ei jotain päähänsä saadessaan usko yhtään mitään.

Et muuten pidä, se on selkeästi kiellettyä. Laita se piski kiinni, kun kuljet sen kanssa kaupungilla. Vaikka se miten sua tottelee, niin et voi tietää mitä sen päässä liikkuu. Joten koira kiinni.

Kyllä, pidän puistossa tottelevaista koiraani irti, vaikka se onkin kiellettyä. Kyllä minä tiedän mitä sen päässä liikkuu.

eli kaipaamme ankarampaa sakotuskäytäntöä ja valvontaa.

Vaikka sitten niin, voin maksaa siitä, että saan pitää koiraani irti. Tällä hetkellä ei ole sakotettu vaikka poliisit on useaan kertaan nähneet että koirani on irti, korkeintaan on kehuttu hyväkäytöksistä koiraa. Mutta olen täysin valmis maksamaan sakot, jos sellaiset koiran irtipidosta minulle annetaan.

Olet selvästi muita parempi ihminen eikä lait koske sinua. Senhän jo tiesitkin. Sinulla on todennäköisesti myös muita täysin ylivertaisia kykyjä koiran ajatusten lukemisen lisäksi.

Vierailija
25/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten me jotka pelkäämme koiria? Ei ole kivaa kun olen kävelyllä ja vieraat koirat kipittävät kinttuun kiinni ja omistajat vain hymyilevät että mikäs kaveri se siellä! Pitäkää niitä koiria kiinni julkisilla paikoilla!! Ei ole mukavaa peloissaan kulkea missään jos näkee irrallaan olevia koiria voisitte vähä miettiä muitakin!

Vierailija
26/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole moiseen törmännyt. Kaikki irtiolevat koirat joita on vastaan tullut, on olleet hyväkäytöksisiä ja niistä ei ole ollut häiriötä muille.

Sillä ei ole mitään väliä, onko hyväkäytöksinen. Tapaaminen ei ole tasaväkinen, jos toinen koira on kiinni ja toinen tulee siihen tilanteeseen vapaana. Mun koira ei halua tutustua kaikkiin koiriin vaan haluaa ohittaa useimmat lenkillä ja leikkiä vaan niiden tuttujen koirien kanssa. Näiden vapaana olevien koirien kanssa tällaista mahdollisuutta ei ole, vaan ne tulevat väkisin koirani iholle, minkä se kokee uhkaavana käytöksenä. On täysin edesvastuutonta puolustella vapaana pitämistä!

Ei hyväkäytöksinen koira mene toisten koirien tai vieraiden ihmisten luokse. Useimmiten vapaana olevan koiran omistaja laittaa koiran hihnaan lähiohituksen ajaksi, mutta on tullut vastaan sellaisiakin irtiolevia jotka ovat ohittaneet irrallaan ja eivät ole tulleet omieni luokse.

No sillähän sitä vapaana pitämistä perustellaan. Kun on koira niin hyväkäytöksinen, että se voi tutustua rauhassa kaikkiin eikä mitään tee. Muuta kuin aiheuta pelottavan tilanteen sille kiinni olevalle koiralle.

Höpsis, juurihan minä perustelin aivan toisin?

Vierailija
27/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten me jotka pelkäämme koiria? Ei ole kivaa kun olen kävelyllä ja vieraat koirat kipittävät kinttuun kiinni ja omistajat vain hymyilevät että mikäs kaveri se siellä! Pitäkää niitä koiria kiinni julkisilla paikoilla!! Ei ole mukavaa peloissaan kulkea missään jos näkee irrallaan olevia koiria voisitte vähä miettiä muitakin!

Hyväkäytöksinen koira ei mene kenenkään kinttuun kiinni.

Vierailija
28/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku kertoo, että hänellä on hyvin käyttäytyvä koira, joka tottelee hyvin, ei häiriköi muita, pysyy lähellä jne. mutta nähdään vain se kauheus, ettei siinä välissä ole mitään fyysistä HIHNAA, pitää rankaista perkele! On 0,00001% mahdollisuus, että koiralle tulee aivokasvain ja että se saattaa silloin ehkä haukahtaa kerran jollekkin vastaantulevalle koiralle.

Sääntö-Suomi.

Näin puhuvat myös ne koirien omistajat, joiden koirat EIVÄT PYSY LÄHELLÄ vaan lähtevät muiden koirien perään, EIVÄT tottele omistajiaan ja HÄIRIKÖIVÄT muita ulkoilijoita tulemalla kohti vaikkei haluta.

Vierailija
29/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän koiraani irti puistossa. Pysyy lähellä, tottelee luoksetulokäskyä sekä pysäytyskäskyä, eikä mene koirien eikä ihmisten luokse.

Toista koiraani en pidä irti kuin siellä missä ei muita kulje, se kun ei jotain päähänsä saadessaan usko yhtään mitään.

Et muuten pidä, se on selkeästi kiellettyä. Laita se piski kiinni, kun kuljet sen kanssa kaupungilla. Vaikka se miten sua tottelee, niin et voi tietää mitä sen päässä liikkuu. Joten koira kiinni.

Kyllä, pidän puistossa tottelevaista koiraani irti, vaikka se onkin kiellettyä. Kyllä minä tiedän mitä sen päässä liikkuu.

Vaikka sitten niin, voin maksaa siitä, että saan pitää koiraani irti. Tällä hetkellä ei ole sakotettu vaikka poliisit on useaan kertaan nähneet että koirani on irti, korkeintaan on kehuttu hyväkäytöksistä koiraa. Mutta olen täysin valmis maksamaan sakot, jos sellaiset koiran irtipidosta minulle annetaan.

Olet selvästi muita parempi ihminen eikä lait koske sinua. Senhän jo tiesitkin. Sinulla on todennäköisesti myös muita täysin ylivertaisia kykyjä koiran ajatusten lukemisen lisäksi.

En minä koiran ajatuksia lue, vaan "kuuntelen" (tai katselen) jatkuvasti mitä koirani sanoo. Komennan jos korvakaan värähtää siihen malliin, että olisi kiva mennä vaikkapa toisen koiran tai ihmisen luokse. Tunnen koirani ja ymmärrän mitä se puhuu. Kykyni ei ole ylivertainen, vaan ihan tavallista keskivertoista koiranlukutaitoa vain.

Vierailija
30/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et muuten tiedä. Olet siis vain tyypillinen koiraääliö, jota eivät säännöt koske. Joten pysy kotona.

Vierailija
31/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääntö-Suomi.

Näin puhuvat myös ne koirien omistajat, joiden koirat EIVÄT PYSY LÄHELLÄ vaan lähtevät muiden koirien perään, EIVÄT tottele omistajiaan ja HÄIRIKÖIVÄT muita ulkoilijoita tulemalla kohti vaikkei haluta.

Sellaiset taitavat olla sitten vähän typeriä ihmisiä, häiriköivää koiraa joka ei ole hallinnassa, ei tule tietenkään pitää irti siellä, missä muita liikkuu.

Vierailija
32/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huonosti ilmaistu mutta tarkoitin lähelle tulemista. Usei koirat tosiaan tulevat nuuskimaan ihan kiinni ja vaikka pysyisivät vähän kauempana on se silti musta tosi pelottavaa koska se ei ole kytkettynä eikä silloin täysin 100% varma ettei se koske muhun!

Vierailija
33/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et muuten tiedä. Olet siis vain tyypillinen koiraääliö, jota eivät säännöt koske. Joten pysy kotona.

En pysy. Taidankin lähteä lenkille samantien :)

Vierailija
34/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huonosti ilmaistu mutta tarkoitin lähelle tulemista. Usei koirat tosiaan tulevat nuuskimaan ihan kiinni ja vaikka pysyisivät vähän kauempana on se silti musta tosi pelottavaa koska se ei ole kytkettynä eikä silloin täysin 100% varma ettei se koske muhun!

Voin vannoa, ettet sinä edes huomaa, että koirani on irti. Toisekseen, ei se 8 metrin naru siinä välissä estä koiraa tulemasta luoksesi, ellei se olisi henkisesti hallinnassa. Kun koirani on narussa, se on fleksissä, jonka lukitusta en käytä koskaan. Kun tulee joku ihminen vastaan käsken koirani pysähtyä (ja se pysähtyy välittömästi ja lopettaa kaiken muun toiminnan), kävelen sen viereen, käsken sitä kävellä vieressä ja siinä se on ja pysyy, kunnes annan luvan että saa poistua kauemmas (eteen tai taakseppäin, usein se valitsee itse kävellä takana, aivan kannoillani).

Ikävää että sinä pelkäät koiria, minun koiraani ei tarvitse kuitenkaan pelkätä, mutta tämä on varmasti fobiikolle (joka kärsii järjettömästä pelosta) ihan turha sanoa.

Vierailija
35/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysy. Taidankin lähteä lenkille samantien :)

Oukei, säännöt ei sitten koske sinua. Mitä muuta olet kuin vastenmielinen ääliö?

Vierailija
36/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria inhimilistetään ihan liikaa! Niin ihana ajatus kuin se olisikin niin ihminen ei ikinä pysty täysin lukemaan koiraa eikä voi ikinä tietää varmasti mitä se seuraavaksi tekee. Koira ei ajattele järjellä kuten ihminen. Liian monelle ihmiselle on käynyt huonosti sen takia että vieras koira on aiheuttanut vahinkoa. Koira voi myös satuttaa itse itseään. Itselläni on ollut koiria kohta 40 vuotta ja kaikenlaista on nähty ja koettu. Miten te edes uskallatte antaa koirien juosta vapaana paikassa jossa ette ole varmoja mitä maasta löytyy? Lasinsirpaleita, kuolleita eläimiä, myrkkyä? Vastuutonta pitää koiraa vapaana jossain puistossa jossa voi olla mitä vain mihin koira voi satuttaa itsensä. Myös tosiaan on ihmisiä jotka pelkäävät koiria joten ei ole reilua pelotella irti olevalla koiralla heitä!

Vierailija
37/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään kans itäisessä Tampereen puistossa kirmasi irrallaan piskejä lasten leikkipaikan reunalla. Itselläni on koira joka on kytketty ja ei ole välttämättä ystävällinen muille koirille. Vältän siksi kohtaamisia. Päätin kiertää kaukaa.

Usein on tullut irtokoira kimppuun. Toistaiseksi vakavammalta on säästytty. Viimeksi pikkukoiran hyökätessä irrallaan kimppuumme näytti siltä, että koirani alkaa suuttumaan todella. Piti vielä kuitenkin hermonsa, mutta näin tuntien koirani, että nyt sillä alkaa ottaan todella päähän. Jos pikkurakki ei olisi perääntynyt lopulta niin olisi todennäköisesti saanut takkiinsa kunnolla. Omistaja tuijotti vain matkan päästä kun koiransa hyökkäsi rähisemään kimppuumme. Ei edes yrittänyt kutsua tai hakea.

En itsekkään pitäisi päälle käyvistä ihmisistä ulkona. Ymmärrän koiraani, jos sekään ei pidä. Se on kiltti, mutta pohjalla on kova luonne. Olen itse ottanut muutaman kerran kunnolla yhteen sen kanssa. Joten tiedän että luonnetta löytyy. Käyttökoira.

Olen alkanut kantamaan luvanvaraista sumutinta mukana. Seuraava hyökkääjä värjääntyy. Jos omistaja ei saa rakkia kuriin, niin sumutin saa. Oppiipa rakki...

Seuraavan rakin voisin spreijata värikkääksi sillä. Sumutin ulvoo, värjää sekä sumuttaa kohteeseen ärsyttävää ainetta. Väri kestää pesusta huolimatta useita päiviä. Koirassa ehkä viikkoja.

Ja jos koirani puree hyökkääjää, niin vastuu on koiransa irrallaan pitävällä.

Koirani ei ole täysin sosiaalinen. Se on kunnolla sosiaalinen vain ihmisiin. Toisia koiria se ei täysin ymmärrä. Ei varsinkaan päälle käyviä.

Vierailija
38/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vannoa, ettet sinä edes huomaa, että koirani on irti. Toisekseen, ei se 8 metrin naru siinä välissä estä koiraa tulemasta luoksesi, ellei se olisi henkisesti hallinnassa. Kun koirani on narussa, se on fleksissä, jonka lukitusta en käytä koskaan. Kun tulee joku ihminen vastaan käsken koirani pysähtyä (ja se pysähtyy välittömästi ja lopettaa kaiken muun toiminnan), kävelen sen viereen, käsken sitä kävellä vieressä ja siinä se on ja pysyy, kunnes annan luvan että saa poistua kauemmas (eteen tai taakseppäin, usein se valitsee itse kävellä takana, aivan kannoillani).

Ikävää että sinä pelkäät koiria, minun koiraani ei tarvitse kuitenkaan pelkätä, mutta tämä on varmasti fobiikolle (joka kärsii järjettömästä pelosta) ihan turha sanoa.

Miten tietämätön ja itsekäs voi ihminen olla? Miksi sulla on koira kun et selvästikään tiedä niistä mitään?

Vierailija
39/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun asuimme Espanjassa oli koirien kanssa ulkoilu mukavaa, niin koirille kuin meille ihmisillekin. Kaikki koirat olivat pääsääntöisesti vapaina, agressiivisuus oli erittäin harvinaista ja sitä esiintyi vain kytketyissä koirissa. Koirat osasivat seurata isäntäänsä vilkkaassa kaupungissa ja suhtautuivat muihin koiriin neutraalisti tai iloisesti.

Suomeen muutettuamme oli shokki aikamoinen. Koirat pidettiin tiukassa hihnassa ja otetta kiristettiin kun joku toinen koiran ulkoiluttaja tuli vastaan... Omatkin koirat alkoivat käyttäytyä varautuneesti :(.

Mutta niinhän me suomalaiset teemme.

Vierailija
40/110 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö sinä, ettet ole KOSKAAN rikkonut lakia? Et edes ajanut ylinopeutta tai kävellyt päin punaisia keskellä yötä? Jos näin on, niin silloin voit toki heittää sen ensimmäisen kiven.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi