Hallitus päätti, ettei esim. Minun kannata ottaa kesätyötä vastaan...
Meinasin jo ottaa mukavan kuuloisen työn vastaan, kunnes huomasin, että 100 päivää vähemmän jää ansiosidonnaista käteen.
Pakko lomailla koko kesä.
Kommentit (10)
Koska sinä olet orjatyössä niin kaikkien muidenkin pitäisi olla? :D
Et tietenkään ota, häviäiset muuten ansiosidonnaisessa, omaa etua saa puolustaa.
Ajattele tulevaisuuttasi ja mene silti töihin aina, kun pääset. Muuten putoat työelämästä kokonaan. Kadut sitten vuosien päästä.
Jaa hyvä kun kerroit tuollaisesta keplottelukeinosta/kannustinloukusta. Pitänee muuttaa lakiesitystä siten että ne päivät menee joka tapauksessa olit sitten kesäduunissa tai et. T. Hallitus
Itsesi kannalta kannattaisi työ ottaa vastaan, sillä opiskelija ilman oman alan kokemusta ei työllisty valmistumisen jälkeen. Kesä ilman työtä ei näytä hyvälle CV:ssä. Taidat tähdätäkin valmistumisen jälkeen sille ansiosidonnaiselle...
Siis mitämitä? Selitätkö tarkemmin mihin100 päivää menee?
Vierailija kirjoitti:
Itsesi kannalta kannattaisi työ ottaa vastaan, sillä opiskelija ilman oman alan kokemusta ei työllisty valmistumisen jälkeen. Kesä ilman työtä ei näytä hyvälle CV:ssä. Taidat tähdätäkin valmistumisen jälkeen sille ansiosidonnaiselle...
Ei tässä nyt tainnut opiskelijasta olla kyse. Ansiosidonnaista saa vain henkilö, jolla on ollut ansioita.
Toimit oikein nämä mammat ja usein myös vanhemmat sukupolvet haluat aina viimeiseen asti auttaa Juutalais pankkiira jotka suomessakin orjuuttaa ja köyhentää kansaa
Vierailija kirjoitti:
Siis mitämitä? Selitätkö tarkemmin mihin100 päivää menee?
Kun olen jäänyt työttömäksi viime vuoden ja 500 päivän systeemin aikana, niin minulla on edelleen se 500 päivää miinus käytetyt. Jos nyt otan kesäksi työpaikan sopimuksella mikä on yli kaksi viikkoa mutta alle 26 viikkoa (eli en kerrytä uudelleen alkuun) nii töiden loputtua lasketaan uudestaan tuet, mutta saankin vain 400 päivää miinus käytetyt.
Eli jos kesän alussa on 250 päivää jäljellä ja työn ajaksi tuet tietenkin jäädytetään, mutta syksyllä kun tarve taas tulee onkin niitä enää 150 jäljellä.
Hienosti hallitus, hyvä hallitus, pyh.
Minäminäminäminä... Josko ajattelisit asiaa yhteiskunnan puolesta ja menisit vaan sinne tyuottavaa työtä tekemään. Ei täällä työllisetkään pääse juhlimaan, vaan orjatyössä tässä ollaan!