Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyysaika voisi olla rajattu

Vierailija
16.02.2017 |

Esim 2 v ja sitten ei saisi mistään rahaa. Jo nyt on paljon ihmisiä jotka ovat vuosikymmeniä kotona tekemättä mitään. Eikä olisi hyvä asia?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim 2 v ja sitten ei saisi mistään rahaa. Jo nyt on paljon ihmisiä jotka ovat vuosikymmeniä kotona tekemättä mitään. Eikä olisi hyvä asia?

Menikö siulta nyt vähän puurot ja vellit sekasin? Toihan ois todella hyvä juttu, jos valtio takais 2v työttömyyden jälkeen työpaikan kaikille. Työmarkkinatuen lakkauttaminen taas ei toisi mitään hyvää.

Vierailija
22/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olis.

Mulla on tuttuja jotka lusmuaa kotona ja rahaa piisaa.

Että joskus vituttaa kuunnella kun ite pienipalkkainen ja helvetin kiire aina.

No miksi ei sano itseäsi irti? Sun paikalle ois kuule tulijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäntapapummit säikähtivät hereille kun joku ehdotti pummailuun katkoa 😂 Aina yhtä viihdyttävää.

Kuinkahan moni teidän vähä-älyisiä aivopieruja kommentoivat oikeasti ovat mitään elämäntapapummeja? Esimerkiksi itse en ole joutunut olemaan päivääkään työttömänä, mutta toki en voi olla varma, että sama tulisi jatkumaan tulevaisuudessakin.

Vierailija
24/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo! Olisi tosi kivaa kun murrot ja ryöstöt ja varkaudet lisääntyisivät, kun hengen pitimiksi on pakko jotain tehdä!

Vois alkaa porukka varastelemaan kaupoista, kun siitä ei saa kuin sakkoja, joista ei joudu linnaan.

Vierailija
25/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinäkin joskus pääset työttömäksi.

Olen päässyt monestikin, ja joka kerta löytänyt uuden työpaikan. Minun luonteelleni ei laakereilla lepääminen sovi.

Odotapas, kun tulee "tarpeeksi" ikää.

Ei minun tarvitse vielä 56-vuotiaanakaan mennä tuon ikätekosyyn taakse piiloon. Sinun kannattaisi nyt tarkastella asennettasi, onko se mahdollisesti työllistymisesi este?

Vierailija
26/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntapapummit säikähtivät hereille kun joku ehdotti pummailuun katkoa 😂 Aina yhtä viihdyttävää.

Kuinkahan moni teidän vähä-älyisiä aivopieruja kommentoivat oikeasti ovat mitään elämäntapapummeja? Esimerkiksi itse en ole joutunut olemaan päivääkään työttömänä, mutta toki en voi olla varma, että sama tulisi jatkumaan tulevaisuudessakin.

Itseasiassa minäkään en ole työtön, mutta töitä olen hakenut aktiivisesti viime syksystä lähtien. Olen hakenut jokaista alallani haussa olevaa paikkaa sekä laittanut avoimia hakemuksia kaikkiin potentiaalisiin yrityksiin. Kertaakaan en ole päässyt edes haastatteluun!! Ilmeisesti nelikymppinen on jo täysin pois pelistä rekrytoijien mielestä.

Ohis

Vierailija
27/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tosi hyvä asia. Et taida tajuta että tuet ovat välttämättömiä yleisen järjestyksen vuoksi. Tahdotko todella että esim. Autovarkaudet, asuntomurrot ja ryöstöt lisääntyisivät? Tahtoisit kulkea kadulla ja tulla harvase päivä ryöstetyksi? Käytä hetki miettien, mitä toisen tuet ovat sinulta pois.

Niin, tahdot vain olla parempi ja lyödä lyötyä.

Ai mitä toisten tuet ovat minulta pois? Kuinka tyhmä täytyy olla että kysyy jotain tuollaista...?

No miten ne haittaavat konkreettisesti elämääsi? Nii-in, tukia maksetaan sinunkin turvallisuutesi ylläpitämiseksi. Verojen maksu on aika pieni raha siitä, että saat elää rauhallisessa yhteiskunnassa.

Ei se veronmaksu kaikille tarkoita samoja hiluja kuin mitä sinä tuloistasi maksat, ehkä.

Vierailija
28/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin heti töihin mutta kun niitä töitä ei ole. Olen hakenut sekä avoimia että piilotyöpaikkoja ja soitellut potentiaalisiin yrityksiin tarjoten osaamistani. Olen päässyt muutaman kerran haastatteluun ja vielä toisellekin kierrokselle, mutta saan aina kuulla kuinka sillä toisella hakijalla oli enemmän kokemusta (olen vastavalmistunut maisteri). Olen ikuinen kakkonen. Olen hakenut ns. paskahomminkin mutta eivät ota siivoamaan tai kaupan kassalle koska - arvasit oikein - olen maisteri.

Että painu sinä helvettiin.

Vierailija
29/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ihan vapaasti. Omalla kohdalla johtaisi siihen että keikkatöiden sijaan hakeutuisin saikulle ja siitä eläkkeelle ja lopulta sossun elätiksi. Nyt olen kuitenkin tehnyt töitä oman jaksamisen mukaan mutta sinun ehdotuksessa vietäisiin soviteltu päiväraha ja varmaan asumistuki.

Vierailija
30/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Herra Sippilä siellä jo hillitä itseään ja keksiä jotain muuta välillä. Sinulla on pakkomielle työttömyydestä. Koita käyttää aivojasi ja miettiä mistä muusta voisi säästää.

Vierailija
31/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olis.

Mulla on tuttuja jotka lusmuaa kotona ja rahaa piisaa.

Että joskus vituttaa kuunnella kun ite pienipalkkainen ja helvetin kiire aina.

Miksei pääomatuloillaan elävä saisi lusmuta kotona?

Vierailija
32/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa usein jotenkin oletetaan, että työttömät ovat pois töistä vapaaehtoisesti. Kuitenkin ongelma on siinä, että työtä ei riitä kaikille. Työ on useimmille ihmisille tarkeaa ei vsin toimeentulon, vaan myös esimerkiksi sosiaalisten suhteiden js itsensä merkityselliseksi tuntemisen vuoksi. Minä tekisin mieluummin tonnilla toita kuon olisin tyottomana ja nostaisin puolentoista tonnin paivarahaa. Nyt olen opiskelija ja valmistun pian. Opiskeluaikana olen ollut monta kesaa tyottomana opintolainan varassa. Tama siita huolimatta, etta kevaisin lahetan maanisen maaran hakemuksia ja olen valmis tekemaan mita vain puoli-ilmaiseksi. Ajatus seuraavasta toimettomasta kesasta ahdistaa sanoinkuvaamattoman paljon. En oikeasti tieda mita teen, jos töitä ei löydy.

Vierailija
33/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo! Olisi tosi kivaa kun murrot ja ryöstöt ja varkaudet lisääntyisivät, kun hengen pitimiksi on pakko jotain tehdä!

Vois alkaa porukka varastelemaan kaupoista, kun siitä ei saa kuin sakkoja, joista ei joudu linnaan.

Roskasakkia ja ylpeä siitä?

Vierailija
34/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, No mutta saa kuitenkin sakkoja ja aika vaikeaa on kaikki ostokset hakea varastamalla. Paljon helpompaa olisi syrjäkujalla kolkata takaapäin ja viedä rahat. Kiinni ei jää välttämättä koskaan ja on paljon tuottoisampaa.

Vierailija
35/35 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta aivan liian pitkä aika. Vuodesta olisi hyvä lähteä ja sitten tiputtaa sitä pikkuhiljaa.

Vielä ei tässä hölmöläisten maassa tietenkään tällaisiin ratkaisuihin suostuta, mutta kymmenen vuoden kuluttua tämä on onneksi jo todellisuutta. Tämä maa ei kestä nykyisenkaltaista lusmuilijoiden joukkoa ja lopulta on ryhdyttävä ratkaisuihin. Ihmisen on otettava vastuu itsestään, eikä huudettava yhteiskuntaa hakuun omien epäonnistumistensa vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi