Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisujen odotusketju

Vierailija
16.02.2017 |

Tänne voi kirjoitella ennakkotunnelmia Euroviisuista, lisäillä omia ennakkosuosikkejaan ja muuta yleistä viisukeskustelua :)

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen ajattelin, että pitäis tehdä ketju aiheesta! :D

Mutta joo oon tosi tyytyväinen tämänvuotiseen Suomen edustajaan. Kerrankin lähetetään oikeasti hyvä kappale, vaikka eihän kukaan viisuja katsoessa toivo lisää balladeja. Ulkomaisista mun suosikki tähän mennessä on varmaan Italia.

Vierailija
2/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tekisi mieli boikotoida tämän vuoden viisuja sen katukissojen ja -koirien myrkytysuutisen luettuani.

Niin harmi, koska tänä vuonna olin kerrankin tyytyväinen Suomen edustuskappaleen valintaan ja voisin hyvillä mielin kannustaa Suoisini

Toivon, että vetoomuksen allekirjoituksilla on vaikutusta, eikä puhdistusta tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon seurannut Umk:n lisäksi lähinnä vain Melodifestivalenia. Muiden maiden ehdokkaisiin tutustun yleensä vasta YLE:n neljän tunnin esikatselumarathonin myötä.

Kuitenkin sattumalta törmäsin San Remossa valittuun Italian edustajaan ja pakko todeta, että tästä on tullut viime päivinä aikamoinen korvamato :D

Francesco Gabbani - Occidentali's Karma

Vierailija
4/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tekisi mieli boikotoida tämän vuoden viisuja sen katukissojen ja -koirien myrkytysuutisen luettuani.

Niin harmi, koska tänä vuonna olin kerrankin tyytyväinen Suomen edustuskappaleen valintaan ja voisin hyvillä mielin kannustaa Suoisini

Toivon, että vetoomuksen allekirjoituksilla on vaikutusta, eikä puhdistusta tehdä.

Korjaan itseäni: Suosini=Suomea, siis! T.2

Vierailija
5/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tykkäätte Kiovan viisujen tunnuslauseesta, logosta, värimaailmasta yms?

http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/new_logo_and_identi…

Vierailija
6/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tykkäätte Kiovan viisujen tunnuslauseesta, logosta, värimaailmasta yms?

http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/new_logo_and_identi…

Viimevuotinen logo oli hienompi. Sry.

Vierailija
7/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia voittaa!

Vierailija
8/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli boikotoida myös täysin poliittisen ja paskan voittokappaleen takia.

Vierailija
9/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli boikotoida myös täysin poliittisen ja paskan voittokappaleen takia.

Itse en välitä politiikasta. Minusta Jamalan kappale oli viime vuoden ehdokkaista paras musiikillisista syistä. Myös lavashow oli upea. Kappaleen mystisen pahaenteinen alku jäi heti mieleen kuunnellessani biisit ensimmäistä kertaa Spotifystä. Erottui muista kisakappaleista heti edukseen. Upea teos. Miksi joidenkin on edelleen vaikea hyväksyä se, että ihmisillä on monenlaisia musiikkimakuja? Minua miellyttää Jamalan kappale suuresti. Se oli erilainen ja paljon kiinnostavampi kuin vaikkapa se Venäjän renkutus, joka oli pelkkää peruspoppia.

Vierailija
10/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon täysin samaa mieltä siitä, että musta politiikan sotkeminen Euroviisuihin on typerää eikä Ukraina olisi saanut voittaa pelkillä sympatiaäänillä. Mutta kuulun näköjään siihen vähemmistöön, jonka mielestä biisi oli itsessään tosi kaunis. Mulla meni kylmät väreet siinä vaiheessa kun se kultainen puu puhkesi loistoonsa siinä biisissä... biisi oli musta yksinkertaisesti vaan kaunis. Niin on näköjään erilaisia musiikkimakuja :)

Vierailija
11/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en välitä politiikasta. Minusta Jamalan kappale oli viime vuoden ehdokkaista paras musiikillisista syistä. Myös lavashow oli upea. Kappaleen mystisen pahaenteinen alku jäi heti mieleen kuunnellessani biisit ensimmäistä kertaa Spotifystä. Erottui muista kisakappaleista heti edukseen. Upea teos. Miksi joidenkin on edelleen vaikea hyväksyä se, että ihmisillä on monenlaisia musiikkimakuja? Minua miellyttää Jamalan kappale suuresti. Se oli erilainen ja paljon kiinnostavampi kuin vaikkapa se Venäjän renkutus, joka oli pelkkää peruspoppia.

Tismalleen samaa mieltä! Ai että mä vihasin sitä Venäjän biisiä, en oo moneen vuoteen kuullut mitään niin surkeaa. Paluu suoraan 90-luvulle...

t. viestin nr. 11 kirjoittanut :)

Vierailija
12/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette oo Viisukuppilassa? Siellä on niin kuollutta nykyään, että uudet keskustelijat eivät olisi huono asia.

Vierailija
13/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon seurannut Umk:n lisäksi lähinnä vain Melodifestivalenia. Muiden maiden ehdokkaisiin tutustun yleensä vasta YLE:n neljän tunnin esikatselumarathonin myötä.

Kuitenkin sattumalta törmäsin San Remossa valittuun Italian edustajaan ja pakko todeta, että tästä on tullut viime päivinä aikamoinen korvamato :D

Mua häiritsee kun en saa päähäni ketä tuo Francesco muistuttaa ulkonäkönsä puolesta? :D Joku näyttelijä? (Game of Thronesin Littlefinger?) Jalkapalloilija? Tv-mainoksesta tuttu (esim. se Tjäreborgin "matkageenitohtori")? Joku muu? :D

Vierailija
14/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee kun en saa päähäni ketä tuo Francesco muistuttaa ulkonäkönsä puolesta? :D Joku näyttelijä? (Game of Thronesin Littlefinger?) Jalkapalloilija? Tv-mainoksesta tuttu (esim. se Tjäreborgin "matkageenitohtori")? Joku muu? :D

Äänestän matkageenitohtoria :D

Vierailija
15/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan tunteellista taidemusiikkia -> Jamalan 1944 osui ja upposi. Lumoavan kaunis ja koskettava esitys, joka meni sydämeen ja sieluun. Varmastihan se on saanut myös poliittisia ääniä, mutta olihan se nyt silti ihan huikea esitys, joka keräsi ääniä myös vaikuttavuudellaan. Yhtyisin toki muiden ärsytymykseen, jos Ukraina olisi voittanut poliittisista syistä jollain mitäänsanomattomalla ja huonolla kappaleella, mutta onneksi ei käynyt niin. Kyllä voittoon vaaditaan myös kykyä erottua musiikillisesti.

Vierailija
16/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette oo Viisukuppilassa? Siellä on niin kuollutta nykyään, että uudet keskustelijat eivät olisi huono asia.

Täällä ei ole rekisteröitymispakkoa, jos haluaa jättää kommentin (paitsi yöllä).

Ehkäpä jotkut meistä "av-mammoista" on sielläkin vakkareina? Who knows? ;)

Mutta juu, kyllä minäkin siellä toisinaan käyn lukemassa hc-viisufanien pohdintoja, koska aihe kiinnostaa. En kuitenkaan kirjoittele omia ajatuksiani sinne, koska nautin anonymiteetistä eli siitä, ettei mielipiteeni henkilöidy minuun tietyllä nimimerkillä.

Vierailija
17/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiasta moi! Ilmoittaudun kanssa tänne ketjuun. Myös minä olen, ehkä ensimmäistä kertaa, todella tyytyväinen Suomen tämänvuotisesta viisuehdokkaasta.

Tosi kaunis kappale, ja jää helposti mieleen. Ehkä olisi kaivannut keskivaiheille jotain asteen räväkämpää, mutta ihan kuunneltava kyllä.

Sen sijaan toivon kyllä kovasti, ettei Italia menestyisi, sori vaan mutta tuo biisi on aivan kamala. Sen voittoa on täällä paikan päällä ihmetelty ihan yleisesti (tiedotusvälineissä, sos. mediassa ja kavereiden/tuttujen kesken).

Innolla odottelen loppumaiden ehdokkaita, mikään tähän mennessä valittu ei ole vielä oikein säväyttänyt (Blackbirdiä lukuunottamatta).

Vierailija
18/180 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

#18: Mäkin alkujaan kaipailin Blackbirdiin jotain lisää, esim. voimakkaampaa kasvua loppua kohden. UMK-finaaliesityksen nähtyäni kuitenkin totesin, että se on hyvä juuri noin. Kaunis piano-osuus (jota oikein odotan kapoaleen alusta saakka), hetken tauko, kamerakuvan loitonnus sekä valaistuksen muuttuminen punaiseksi viimeisessä kertosäkeessä riittää minulle kappaleen loppuhuipennokseksi. Ei tarvitse olla sen enempää. Toivon oikeastaan, ettei Leena ja Lasse muuta ylöspanosta mitään.

Terveisiä Italiaan! :)

Vierailija
19/180 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko huomisen Mello-ketju on luotu? Kävin juuri kuuntelemassa minuuttinäytteet. Aika tasaista. Eipä ollut Kristan biisi kovin hääppöinen..höh.

Hollannin edustajaksi on näköjään valittu jokin nuori tyttötrio, joka laulanee tyttöbändipoppia? Kappaletta ei tosin ole vielä valittu. Yleensä olen tykännyt Hollannin viisuedustajista, jotka on aika monesti esittänyt alternative- tai indie-musaa. Olen siksi ehkä vähän pettynyt. No mutta ei voi vielä tietää millainen biisi sieltä tulee, vaikka esittäjistä purkkapoppivibat saankin.

Vierailija
20/180 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotteko viisujen ystävät finaalin yleensä kotona vai jossain viisuaiheisissa juhlissa? Itse asun Helsingissä ja oon tykännyt katsoa shown kaveriporukassa joko DTM:ssä tai kotijuhlissa.

Onko kukaan ollut seuraamassa viisuja paikan päällä? Itse en ihan niin suuri fani ole, vaikka olisihan se hulabaloo joskus hauska kokea livenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme