Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tarpeeksi hyvä syy tyhjentää säästötili?

Vierailija
16.02.2017 |

Mä oon vuoden verran laittanu rahoja erilliseen säästöön. Ei oo vielä lähelläkään että tekisi mieli ottaa ne sieltä, onneksi, mutta olen kuitenkin miettinyt, että mikä on tarpeeksi hyvä syy ottaa ne rahat sieltä sitten joskus? Niin että siitä jäisi hyvä mieli.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä säästät riippuu siitä. Mä olen opiskeluaikoina ottanut ihan elämiseen säästötililtä. Samoin jos olen ostanut jotain kalliimpaa. Viimeisimpänä auton. Myös reissuja olen maksanut säästötilin rahoilla. Jos jokin kodinkone hajoasi, ottaisin säästötililtä.

Jos jäisin työttömäksi, käyttäisin varmaan elämiseen. Siitä tosin ei jää erityisen hyvä mieli.

Vierailija
4/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sillä erotuksella, että ikinä ei ole kokonaan tarvinnut säästötiliä tyhjentää. Enkä kokonaan kyllä tyhjentäisikään ellei olisi aivan pakko.

-3

Vierailija
5/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainan pois maksaminen

Vierailija
6/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeks hyvä syy: säästötilin fyffejen "muunto" arvopapereiks!

Vierailija
7/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleisen asunnon osto. Saimme yksitasoisen rivitaloasunnon, ja ison, oman pihan, jollaisesta olimme kauan haaveilleet. Ostaa paukautimme sen sitten käteisellä, kun muut ostajaehdokkaat olivat lainansaannin kanssa pähkäilleet.

Vähän tietenkin hirvitti, koska edellinen asunto oli vielä myymättä. Mutta onneksi meni sitten nopeasti kaupaksi.

Vierailija
8/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tyhjensin aso-kämpän ostoon. Ei kaduta

Vierailija
10/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vuoden verran laittanu rahoja erilliseen säästöön. Ei oo vielä lähelläkään että tekisi mieli ottaa ne sieltä, onneksi, mutta olen kuitenkin miettinyt, että mikä on tarpeeksi hyvä syy ottaa ne rahat sieltä sitten joskus? Niin että siitä jäisi hyvä mieli.

Eläkkeelle jääminen.

Vierailija
12/23 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/23 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävät kustannukset mitkä eiole toistuvia, esim auto hajoo tai tarvii käydä lääkärissä, joitain tuotteitahan saa tietysti osamaksuinakin....

Vierailija
14/23 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tyhjensimme säästötilin ensin reissua varten. Lähdettiin miehen kanssa Yhdysvaltoihin kuukaudeksi. Pitkään ja hartaasti säästettiin ja odotettiin matkaa. Toisen kerran tyhjensimme säästötiliä kun mieheni sai sairauskohtauksen (aivoverenvuoto) ja käytimme omia säästöjämme kuntoutuksiin ja minun hetkelliseen palkattomaani. Mielestäni olemme käyttäneet säästöjämme niin, että niistä on ollut hyötyä ja iloa.

Vierailija
15/23 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakaan 90-luvun lamassa ei ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin käyttää säästötilin rahat ruokaan ja esim opintolainojen maksuun. Meni vuosia että rahaa alkoi uudelleen jäämään säästöön.

Vierailija
16/23 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytämme niitä nyt, kun uutta kerrostalokotiamme rakennetaan. Rakentamisen aikana joutuu maksamaan noin puolet asunnon hinnasta eli meidän tapauksessa 202.000€. Onneksi se löytyy säästötililtä. Loppu maksetaan sitten , kun nykyinen asunto myydään.

Vierailija
17/23 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon käyttänyt säästöjä huonekaluhankintoihin (itsenäistyessä), silmien laserleikkaukseen, takuuvuokriin ja viimeisimpänä vihkisormukseen.

Vierailija
18/23 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin jääkaapin, kun se hajosi. Säästötili ei ikinä saisi olla tyhjä mun mielestä. Sillehän ei mitään voi, jos se tyhjenee pakollisiin menoihin. Vaikea kuvitella syytä, että sen tahallani ihan pohjia myöten putsaisin, ei ainakaan mikään matka tms. ole riittävä syy.

Vierailija
19/23 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jon on joutumassa toimeentulon asiakkaaksi kannattaa se tyhjentää muutamaa kuukautta aiemmin ja laittaa rahat sukanvarteen.

Vierailija
20/23 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä/mulla on monta eri säästötiliä:

- lomatili

- kodinkonevara

- kodin&pihanlaittotili

- lasten harrastukset& vakuutukset (kerran viikossa siirtyy summa, joka on koko vuoden maksut haettuna 52:lla

Lisäksi on eläke-ja pahanpäivänvarasäästöt rahastosäästämisenä. Noita kaikkia käytetään tarpeen mukaan ja esim remppatili on lähes aina tyhjä ja eläkesäästöihin ei toivottavasti tarvitse koskea ennen eläkeikää