Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitteko pomolle työkaverin käytöksestä tässä tilanteessa -->

Vierailija
15.02.2017 |

Meillä oli meneillään yksi kurssi, johon suurin osa työntekijöistä osallistui. Jo ensimmäisellä kerralla kaikki osallistujat jaettiin pareihin ja kurssin läpikäymiseksi vaadittiin parityönä valmistettu esitys.

No, kurssi kesti kuukauden ajan ja luentoja oli kerran viikossa, eli neljä kertaa. Yritin löytää yhteistä aikaa tuon parin kanssa, jotta saisimme sen pakollisen esityksen vedettyä. Minä olen sinkku, lapseton ja en edes oikein harrasta mitään. Olin siis täysin vapaa kaikille ehdotuksille, minulle olisi käynyt todellakin mikä tahansa aika milloin vain sen parityön tekemiseen. Tuolle parille ei käynyt koskaan mikään aika ja kun kurssi alkoi lähestyä loppuaan, aloin hermostua. Me emme yksinkertaisesti siis saaneet sitä työtä edes aloitettua, koska tuo työpari ei ehtinyt kommentoida tai vastata edes viesteihini enää. Oltaisiin aivan hyvin voitu tehdä koko työ täysin verkossa, etänä, vaikka keskellä yötä.

Kurssi loppui tänään. Olin niin ärsyyntynyt tuon kollegan käytökseen, että ajattelin marssia sen viimeisen luennon jälkeen pomon puheille ja sanoa suoraan mikä tilanne oli. Että minulla olisi ollut aikaa, mutta kollega vetäytyi koko projektista täysin.

Tänään sitten sillä viimeisellä luennolla oli ne esitykset. Kun tuli meidän vuoromme, ehdin avata vain suuni sanoakseni, ettei me valitettavasti aikataulullisista syistä saatu mitään aikaan. MUTTA tuo kollega sitten keskeytti, ennen kuin aloitinkaan ja sanoi, että me ei valitettavasti ehditty löytämään yhteistä aikaa, mutta hän teki työn yksilötyönä. Sitten se piti sen esitelmänsä, joka oli kaikin puolin täydellinen ja huolellisesti valmisteltu. Luennoitsija sitten katsoi minua esitelmän jälkeen kysyvästi, että pidänkö minäkin yksilöesitelmän. Oli pakko tunnustaa, etten ollut tehnyt MITÄÄN.

Nyt on hölmö, petetty ja vihainen olo. Antaisitteko olla vai kertoisitteko pomolle tästä asiasta niin kuin se oikeasti meni? Kurssi ei sinänsä vaikuta mihinkään, mutta tottakai tällaiset tulee esille vaikkapa kehityskeskusteluissa tai ihan viimeiseksi vaikka YT-neuvotteluissa. Minä olen nyt se, joka ei saanut yhtä esitelmää aikaiseksi yksinäni, vaikkei minulla ole mitään muuta elämää kuin työ. Ja tuo kolmen lapsen menevä ja harrastava äitikollega veti täydellisen esitelmän yksinään :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu kokonaan siitä onko sulla mitään todisteita (esim. emaileja). Jos ei ole niin ei kannata lähteä vääntöön.

Vierailija
2/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kurssi ei vaikuttaisi mihinkään niin kyllä silti asiasta mainitsisin pomolle ja "puhdistaisin oman maineeni." Törkeää käytöstä kollegaltasi, kuinka vaikeaa olisi ollut sanoa sinulle, että tekee työn mieluummin yksin. Ehkä sinunkin olisi kannattanut vain alkaa sooloilemaan ja tekemään työ yksin, sulla siihen olisi ollut hyvä syykin. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita. Näytä tarvittaessa viestit pomollesi.

Vierailija
4/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri teki totta kai väärin, mutta aina täytyy turvata oma selusta! En ymmärrä miten oot vaan antanu asian olla. Ei paljoa auta nyt itkeä pomolle että kun ei sille toiselle käyny, niin en mäkään sit tehny mitään.

Vierailija
5/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/0

yhyy

Vierailija
6/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kertoisin, että tuntui ikävältä, kun työkaveri oli se, jolle mikään aika ei sopinut, eikä hän sanallakaan ehdottanut, että tehdään omilla tahoillamme. Tosin sun sijassasi mä olisin varmaan jo ennen määräaikaa keskustellut pomon kanssa ja kysynyt, että teenkö sitten yksin, kun toiselle ei koskaan käy.

Vierailija
7/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri teki totta kai väärin, mutta aina täytyy turvata oma selusta! En ymmärrä miten oot vaan antanu asian olla. Ei paljoa auta nyt itkeä pomolle että kun ei sille toiselle käyny, niin en mäkään sit tehny mitään.

Tein tyhmästi, sen myönnän. Alkoi vaan niin savu nousta silmistä, kun ei tuolle toisella käynyt mikään koskaan. Parityönä tehtävä työ oli nimenomaan tarkoitus tehdä parityönä, se oli se idea. Yksilötyönä meni vähän sivuraiteille koko homma, mutta näköjään sen olisi pystynyt hyvin tekemään yksinkin. Ainakin jotenkin.

Ottaa päähän ja lujaa. Minulla on kuitenkin kaikki sähköpostit, tekstiviestit, puhelutiedot ja WhatsApp-viestit jäljellä. Eli tarvittaessa "todisteita" siitä, että todellakin olen yrittänyt löytää yhteistä aikaa ja tehdä sitä työtä. Virhe oli nyt siinä, etten väkisin tehnyt työtä vaikka tällä viikolla yksinäni, kun oli selvää, ettei sitä yhdessä tehdä.

ap

Vierailija
8/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on just niitä tilanteita, missä pitäisi olla älyttömän sanavalmis. Tuossa tilanteessa olisi ollut hyvä suureen ääneen ihmetellä että "Ai, sulla onkin ollut aikaa tehdä se, kun mulle sanoit ettet ehdi mun kanssa sitä tekemään. Olisi ollut kiva, jos olisit suoraan sanonut ettet halua tehdä työtä mun kanssa, niin minäkin olisin sitten tehnyt oman.". Mutta tämä nyt on turhaa jossittelua, ap varmaan hämmästyi tilanteessa niin, että jäi sanattomaksi. Minäkin olisin varmaan jäänyt. Tosin itse olisin kyllä varmasti valmistellut jotain yksinkin, jos mikään aika ei työkaverille olisi sopinut. Jos sulla ap ei ole mitään meilejä tekstiviestejä tms., niin eipä siinä oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa asian olla. Voit tosin sanoa työkaverillesi suoraan että tunnet olosi kusetetuksi, mutta sillä tuskin on mitään vaikutusta hänen käytökseensä. Selvästi on hänellä ollut tarkoitus tehdä sut naurunalaiseksi.

Vierailija
9/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi teki tosi ikävästi ja jos voit asian todistaa jotenkin niin ehkä sitten kerrot pomolle. Jos et voi todistaa ja on vain sana sanaa vastaan niin sitten nielet kiukkusi ja otat opiksi. Odotin koko ajan lukiessani viestiäsi eteenpäin että "sitten tein työn yksin". Aina pidä huoli itsestäsi jos muut toimivat kurjasti.

Vierailija
10/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit miten daijuja jotkut ihmiset on. Ei osata ottaa sen vertaa omasta elämästä vastuuta, että tehtäisiin edes se kimppatyö aivan yksikseen jos toista ei tunnu kiinnostavan. Taidat olla aika muista riippuvaista ihmistyyppiä. Sinulla ei taida pahemmin olla omia mielipiteitä tai ideoita jos odotat aina vain muiden aloitetta asioihin.

Luultavasti olet myös nainen. Naiset käyttäytyvät juuri kuvaamallasi tavalla. He luulevat, että kun on jotain yhdessä sovittu niin se tarkoittaa sitä että joku muu ottaa aina vastuun harteilleen asiasta. Osoittaa vastuuttomuutta, ettei tee määrättyjä tehtäviä riippumatta siitä tekeekö se työpari mitään vai ei.

Kyllä sen verran pitää aikuisella ihmisellä olla selkärankaa, ettei perustele omaa tekemättömyyttään aina sillä kun muutkaan ei tee.

Elämästään täytyy itse kantaa vastuu. Muista se, että et voi ikinä luottaa kehenkään muuhun kuin itseesi.

Vierailija
11/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan ottaisit yhteyttä siihen kurssin pitäjään ja kysyisit voisitko jotenkin korvata sen tekemättömän esitelmän ja saada kurssin hyväksytetyksi? Ei tarttis sitten mennä pomolle itkemään. Hyvähän olisi ollut jos olisit ottanut siihen kurssin pitäjään yhteyttä ennen kuin esityspäivä oli, mutta ei sitä mennyttä voi muuttaa. Ilmiselväähän kuitenkin ollut, ettet saa kurssia suoritettua ilman lopputyötä, joten esimies voi ihmetellä sun aikaansaamattomuutta kun olet vaan lyönyt hanskat tiskiin.

Vierailija
12/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehhehhee!!! Go girl!! Oisit tehny asialle jotain.. Mä olisin ehkä sitten myös tehnyt yksilötyön, jos sitä aikaa ei olisi löytynyt. Hei oikeasti, vihtun laumasielu. Oma moka. Muista seuraavalla kerralla. Aikuiset ihmiset ei kantele.

Vierailija
13/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään tiimipelaaja ainakaan sun työkaverisi.

Vierailija
14/14 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsit miten daijuja jotkut ihmiset on. Ei osata ottaa sen vertaa omasta elämästä vastuuta, että tehtäisiin edes se kimppatyö aivan yksikseen jos toista ei tunnu kiinnostavan. Taidat olla aika muista riippuvaista ihmistyyppiä. Sinulla ei taida pahemmin olla omia mielipiteitä tai ideoita jos odotat aina vain muiden aloitetta asioihin.

Luultavasti olet myös nainen. Naiset käyttäytyvät juuri kuvaamallasi tavalla. He luulevat, että kun on jotain yhdessä sovittu niin se tarkoittaa sitä että joku muu ottaa aina vastuun harteilleen asiasta. Osoittaa vastuuttomuutta, ettei tee määrättyjä tehtäviä riippumatta siitä tekeekö se työpari mitään vai ei.

Kyllä sen verran pitää aikuisella ihmisellä olla selkärankaa, ettei perustele omaa tekemättömyyttään aina sillä kun muutkaan ei tee.

Elämästään täytyy itse kantaa vastuu. Muista se, että et voi ikinä luottaa kehenkään muuhun kuin itseesi.

Näin. Nyt ryhdistäydy, äläkä nyt mene millekään pomolle itkemään. Luuletko ettei sillä fiksummalla ole joku selitys valmiina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi