Puhuuko teillä työpaikan väki poissaolijoista pahaa?
Meillä tuntuu olevan sellainen tapa talossa vallalla, että tietyt tyypit varsinkin niin ihmettelevät ääneen ja puhuvat pahaa niiostä jotka sairaana/sairaslomalla. Vaikka syy olisi ihan lääkärikäynnin aiheinen ollut ja olisi lääkärintodistuskin asiasta ja siitä ettei ole työkunnossa. Toisaalta taas syitähän ei edes tarvitsisi kertoa töissä kellekään, mutta meidän talossa tuntuu olevan sellainen "tapa", että syykin on kaikkien tietoa ja neukkarin infotaululla seisoo aiona ***** s eikä **** p niinkuin pitäisi olla, se kun ei kellekään kuulu onko työntekijä sairaana vai poissa muuten, lomajutut asia erikseen.
Kommentit (7)
Olen isossa työpaikassa, jossa on paljon väkeä, mutta koskaan en ole kuullut että jostain työntekijästä olisi puhuttu selän takana pahaa. Jos on puhuttu selän takana, niin hyviä asioita vain. Mutta pomoista kyllä puhutaan selän takana paljonkin pahaa, esim kahvihuoneessa.
Puhuttiin tietenkin.
Osastollani oli sekä miespuolisia että naispuolisia henkilöitä. Teimme toimistotöitä.
Jouduin olemaan paljon pois töistä, koska olin koko ajan sairaana. Minua herjattiin sekä selän takana että suoraan tiettyjen työkaverien toimesta.
Ehdotin useita kertoja työterveyslääkärille, että sairastan syöpää, koska äidilläni oli syöpä. Työterveyslääkärin mielestä olin väärässä.
Pääsin lopulta toisen lääkärin lähetteestä oikeisiin tutkimuksiin, pitkälle edistynyt ja terveyttäni ikävästi heikentänyt syöpä selvisi ja minulla oli erittäin huono ennuste.
Ikävää 3, tod ikävää. Mutta tajunnet sen, ettei "äidilläni oli syöpä" riitä kriteeriksi kellekään lääkärille, sen sijaan tiettyjen oireiden ymv tulisi toimia herätyskellona jonka pohjalta lääkäri sitten määrää erilaisia jatkotutkimuksia yms.
Riippuu vähän kuka on saikulla. Meillä on 50hlö toimistotyötä, pääosin naisia.
Pari on pidemmällä saikulla, tuskin enää palaa kumpikaan töihin - kyllä ne haukkumiset jossain vaiheessa on loppunut varsinkin toisella jolta on tiedossa että sairausloma on todella pitkä, toinen jatkaa ja jatkaa parin viikon välein saikkua ja hänestä kyllä puhutaan välillä.
Sitten on muutamat joilla usein lyhyitä saikkuja, silmiä pyöritellään että taasko.
Ei niistä kerran pari vuodessa lyhyitä saikkuja pitävistä kukaan mitään pahaa puhu.
Ei kai sitä saikkua kukaan "vain jatka ja jatka", eihän se ole taloudellisestikaan järkevää saati kannattavaa..
Eikö ihmisillä ole omaa elämää ja käytöstapoja?
No niistä puhutaan kyllä, jotka jatkuvasti saikuttavat, Mutta en mä tiedä onko se niinkään pahan puhumista välttämättä.
Naisvaltainen ala?