Mikä on paras tapa toimia kun ystävämies kertoo ihastuneensa?
Hän on mulle tosi tärkeä, ystävä, ei kaveri. Mutta sanoi jo viikko sitten, että pitäisi kertoa jotain. Ja tänään se jotain sitten kerrottiin - haluaisi olla enemmän kuin kaveri.
Mulle tuli heti tosi huono olo ihan fyysisesti. En ole osannut vastata mitään ja tuon asian kertomisen jälkeen ystävä on laittanut vielä kaksi aika marttyyrinoloista viestiä. Ihmeen syyllinen olo kun tunteet eivät nyt tässä mielessä kohtaa. :( Mitä vastaan?
Kommentit (19)
No sano että olet imarreltu mutta sori, sulla ei ole muita kuin kaverillisia tunteita häntä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Hän on mulle tosi tärkeä, ystävä, ei kaveri. Mutta sanoi jo viikko sitten, että pitäisi kertoa jotain. Ja tänään se jotain sitten kerrottiin - haluaisi olla enemmän kuin kaveri.
Mulle tuli heti tosi huono olo ihan fyysisesti. En ole osannut vastata mitään ja tuon asian kertomisen jälkeen ystävä on laittanut vielä kaksi aika marttyyrinoloista viestiä. Ihmeen syyllinen olo kun tunteet eivät nyt tässä mielessä kohtaa. :( Mitä vastaan?
Millä tavalla olet jo hyötynyt hänestä? Voitko enää hyötyä? Jos et, niin katkaise välit.
Monien miesten mielestä näin ei kerta kaikkiaan saisi tapahtua. Jo nyt vastauksista näkee, että olet heidän mielestään vastuussa miehessä herättämistäsi tunteista ja sinun pitäisi anella armoa ja tarjota ruumistasi käytettäväksi. Varmaan kivittäisivät sut mieluusti, jos siitä ei joutuisi Suomen lain mukaan vastuuseen.
Itse olen kertonut olevani otettu, kertonut että pidän hänestä ystävänä ja jatkanut elämääni normaalisti. Näin on käynyt usein joten en hätkähdä.
Jos nyt eräs miespuolinen ystäväni tunnustaisi ihastuksensa, kapsahtaisin kaulaan ja varmaan itkisinkin. Olen auttamattoman rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Anna lohtupildeä ja katso tilanne uudestaan.
Tämä on paras.
Sano jotain ystävällistä. Kerro että mies on komea, ihana ja fiksu , mutta että olet itse epätoivoisesti ihastunut johonkin toiseen.
Siihen mies pystyy samaistumaan. Sitten te olette tavallaan samassa tilanteessa.
Sano että mies on liian kiltti ja mukava
Olisi reilua kertoa, ettei toinen elätä turhia toiveita.
Kerro sit heti, jos jotain edistystä tapahtuu. Oon samassa tilanteessa oleva nainen :)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kertonut olevani otettu, kertonut että pidän hänestä ystävänä ja jatkanut elämääni normaalisti. Näin on käynyt usein joten en hätkähdä.
Jos nyt eräs miespuolinen ystäväni tunnustaisi ihastuksensa, kapsahtaisin kaulaan ja varmaan itkisinkin. Olen auttamattoman rakastunut.
Tähän ikään olen muutaman kerran joutunut tuohon tilanteeseen. Tuntee itsensä niin petetyksi. Miehet ilmeisesti eivät voi olla naiselle ystäviä, jossain vaiheessa tulee tuo mitä jos oltaisiin enemmän ja sitten ollaan katkeria kun ei kelvata. Vaikka minusta kelvataan paljon enemmäksi kuin parin viikon panokaveriksi, mutta ilmeisesti pillu on vaan se ainoa mitä on haluttu pahimmasssa tapauksessa vuosikymmen.
Suikkari ja käsihoito on varmaan vähintä mitä tuossa voi tehdä.
Anna pillua heti. Mieti vasta sitten.
Kunnon keskustelu, siis keskustelu, ei mitään paasausta puolin, eikä toisin. Ilman mitään kiertelyä. Hän ei kiinnosta sinua siinä mielessä, piste. Turha alkaa selostaan miten ihana ja mukava ja komea se mies on, se kuulostaa vaan selittelyltä.
Asiallisesti ja rehellisesti. Jää nähtäväksi pääseekö mies yli ihastuksestaan ja jatkuuko ystävyytenne ennallaan tai muuttuneena.
Ystävä, tajuu jo kirjoitti:
Kerro sit heti, jos jotain edistystä tapahtuu. Oon samassa tilanteessa oleva nainen :)
Vierailija kirjoitti:
Etsin tämän ketjun jos näin käy :D
Anna lohtupildeä ja katso tilanne uudestaan.