Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vääränkokoiset rintaliivit ärsyttää

Vierailija
14.02.2017 |

En todellakaan tiedä, minkä ihme valaistumisen koin, mutta alkoi rintsikat ahdistaa todenteolla. Surfailin netissä liivejä ja napsuttelin kokotaulukkoon koot ja sain eri koon kuin normaalisti käytän. Nyt sitten ensimmäistä kertaa pitkään aikaan kiinnitin huomiota kunnolla liiveihini ja vääränkokoisethan kaikki liivini ovat. Ja nyt ärsyttää, kun tajusin kuinka epämukavat liivini ovat ja olen sen kanssa elänyt kaikki nämä vuodet.
Ei voi sanoa muuta kuin, että ihminen ärsyyntyy pienestä :D kohtalontovereita??

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 lisää uudelleen,liivi kiinni uloimpaan hakaseen,niin ympärys ok jos napakka kunnolla.

Vierailija
22/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarvitsisin ympäryksen 60, mutta meen Cubuksen 65 mittaisilla. Ne on tiukimmalla kiinnityksellä hyvät uusina, mutta äkkiähän ne löystyy epämukaviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ois kysymys tuosta kupin koosta.

Jos on vaikka 80B:n rintsikat, mutta ne kupit on omille rinnoille liian keskellä eli ei ulotu tarpeeksi leveälle, niin onko rintsikoissa todennäköisemmin liian pieni kuppi (eli B:n tilalla pitäisikin olla C) vai liian pieni ympärysmitta (eli koon pitäisi 80B:n sijaan olla 85A tai ehkä 85B)?

Mulla on vaihtelevia kokoja ympärysmitoilla 75–85 ja kupeilla AA–B, mutta mikään ei ole täysin sopiva. Ne jotka on tarpeeksi napakoita, on liian kapeita eli niiden kupit ei ulotu tarpeeksi leveälle tai ole tarpeeksi leveitä, joten ne ei sovi mun rintojen päälle, mutta ne joiden kupit on istuvimmat rintojeni päälle, ovat liian löysiä ympärilleni eivätkä siksi tue hyvin.

nro 8

Etsit ensin sen liivin jossa on oikea ympärysmitta. Mittaa mittanauhalla tiukka rinnanalusmitta ja pyöristä alaspäin lähimpään kokoon. Kokeile liiviä takaperin päällesi kuten kuvassa http://m.imgur.com/VQrjsDA, näin ei kupin koko vaikuta ympäryksen tiukkuuteen. Sitten lähdet etsimään oikeaa kirjainkokoa sovittamalla niin kauan, kunnes koko rinta mahtuu kuppiin. Kaikki mallit eivät kuitenkaan käy kaikille, ja vaikka kuppikoko olisikin ihan oikea, voi rintaliivi silti istua ihan omituisesti päällä, esim. kupissa voi olla tyhjää. Oikea malli on yhtä tärkeä kuin oikea koko.

Muista kerätä koko rinta sinne kuppiin, näin

http://www.curvykate.com/blog/this-little-trick-is-the-only-way-to-know…

Vierailija
24/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaarituelliset ovat minulle vääränlaiset oli koko mikä vaan. Ne kaaret painuvat aina kainaloihini ja tekevät kipeää. 

Eivät paina, jos koko ja malli on oikeat ja sopivat, ovat todella hyvät pitäessään tissit kuosissa, niin ei niskakaan rasitu.

Jos rinnat ovat tosi isot ja raskaat,kyllä ne rintsikat vaan tuntuu. Mukavia tai huomaamattomia niistä on mahdotonta saada. Rinnat roikkuvat sen verran alhaalla,että napakka ympärysmitta puristaa kylkiä ja "ylävatsaa". Jos taas olkaimia kiristetään sen verran että rintsikat nostavat tissejä ylöspäin, tuntuu kipu hartioissa.

Vierailija
25/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, itse koin valaistumisen noin pari vuotta sitten. Koko muuttui n. 75F/G -> 70I.

Kerro mullekin, mistä löydät tuota kokoa ja mikä tärkeintä, sellaiset joissa kupit ovat enimmäkseen etupuolella eikä kainalossa!

8:n ongelma on nähtävästi täysin päinvastainen, eli onko rintaliiveissä kupit yhtä leveät ja samalla kohdalla, olipa ympärysmitta 66 tai 85?

Juuri hetki sitten etsin näin herkkähipiäiselle sopivia puuvillaliivejä. kokotaulukko loppui kesken, ja lähinnä sopivin olisi ollut 80I, jossa on liian suuri ympärysmitta.

Mullekin on selitetty, että kuppi on väärän kokoinen jos painaa kainaloita. Voi olla, mutta onko se minun vikani, jos on 30 vuoden kohtuullisen ahkerasta etsinnästä huolimatta ole onnistunyt löytämään sopivia?

Ei vaan liian pieni kuppi,kokemusta on.Kun kuppi on isompi,niin se rinta mahtuu siihen kunnolla eikä ole jossain sivussa tai keskellä.Pienempi ympärys pitää koossa eli tissien ei kuulu liikkua kun kävelee esim.rivakasti.

T.9 joka alusvaatteita myynyt.

Juuri sinun kaltaisesi alusvaatemyyjät kierrän kaukaa. Minun ongelmani ei ole se, että rinnat eivät mahdu kuppiin vaan se, että KUPIT OVAT KAINALOSSA JA KAARET PAINAVAT. Sovitin juuri K-kuppisia, joihin jäi peräti tilaa - mutta kainaloon ulottuivat. Ja tämä harmi nimenomaan Lumingeriesta ja Bravissimosta tilatuissa, joista löytyy kyllä kokoja.

Vierailija
26/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaarituelliset ovat minulle vääränlaiset oli koko mikä vaan. Ne kaaret painuvat aina kainaloihini ja tekevät kipeää. 

Eivät paina, jos koko ja malli on oikeat ja sopivat, ovat todella hyvät pitäessään tissit kuosissa, niin ei niskakaan rasitu.

Jos rinnat ovat tosi isot ja raskaat,kyllä ne rintsikat vaan tuntuu. Mukavia tai huomaamattomia niistä on mahdotonta saada. Rinnat roikkuvat sen verran alhaalla,että napakka ympärysmitta puristaa kylkiä ja "ylävatsaa". Jos taas olkaimia kiristetään sen verran että rintsikat nostavat tissejä ylöspäin, tuntuu kipu hartioissa.

Olkaimilla ei kuulu nostaa niitä tissejä, tuki ja noste tulee melkein kokonaan ympärysnauhasta. Jos rintsikat valuvat alas napakasta ympäryksestä huolimatta, on kupin malli väärä, yleensä syvyydeltään liian matala. Varsinkin nykyisin hyvin suosituissa topatuissa malleissa on laakeat ja matalat kupit, jotka valuvat alaspäin jos rinnan malli ei vastaa kupin mallia.

Vierailija
27/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille kummallekin on helppo keino: ommelkaa alareunaan joustamatonta nauhaa, vaikka aivan tavallista kanttinauhaa tai jotain brodyyriä. Löysyys vähenee, kun ompelee nauhan vähän lyhemmäksi kuin alkuperäinen koko. Sitä ei tietenkään kannata laittaa koko ympärystä vaan sellaiselle kohdalle, jossa tukee parhaiten. Itse olen liian leveällä olevia kuppeja ja isoa ympärysmittaa tuunannut ompelemalla noin 25 cm nauhaa kuppien alle.

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaihtelevia kokoja ympärysmitoilla 75–85 ja kupeilla AA–B, mutta mikään ei ole täysin sopiva. Ne jotka on tarpeeksi napakoita, on liian kapeita eli niiden kupit ei ulotu tarpeeksi leveälle tai ole tarpeeksi leveitä, joten ne ei sovi mun rintojen päälle, mutta ne joiden kupit on istuvimmat rintojeni päälle, ovat liian löysiä ympärilleni eivätkä siksi tue hyvin.

nro 8

Vierailija kirjoitti:

Itse tarvitsisin ympäryksen 60, mutta meen Cubuksen 65 mittaisilla. Ne on tiukimmalla kiinnityksellä hyvät uusina, mutta äkkiähän ne löystyy epämukaviksi.

Vierailija
28/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikka 80B:n rintsikat, mutta ne kupit on omille rinnoille liian keskellä eli ei ulotu tarpeeksi leveälle, niin onko rintsikoissa todennäköisemmin liian pieni kuppi (eli B:n tilalla pitäisikin olla C) vai liian pieni ympärysmitta (eli koon pitäisi 80B:n sijaan olla 85A tai ehkä 85B)?

nro 8

Etsit ensin sen liivin jossa on oikea ympärysmitta. Mittaa mittanauhalla tiukka rinnanalusmitta ja pyöristä alaspäin lähimpään kokoon. Kokeile liiviä takaperin päällesi kuten kuvassa http://m.imgur.com/VQrjsDA, näin ei kupin koko vaikuta ympäryksen tiukkuuteen. Sitten lähdet etsimään oikeaa kirjainkokoa sovittamalla niin kauan, kunnes koko rinta mahtuu kuppiin. Kaikki mallit eivät kuitenkaan käy kaikille, ja vaikka kuppikoko olisikin ihan oikea, voi rintaliivi silti istua ihan omituisesti päällä, esim. kupissa voi olla tyhjää. Oikea malli on yhtä tärkeä kuin oikea koko.

Kiitos sulle vinkeistä!

Onko tuo "scoop and swoop" ihan vapaaehtoinen tekniikka/vinkki, vai kuuluuko noin aina tehdä? Musta näytti vähän hassulta, kun videossa nainen käsillään niin ronskisti veti rintamustaan keskemmälle.

Mä en oo ennen kuullu tosta, toki oon yleensä joutunut rintoja yrittää saada keskemmälle jo sen takia, että ne rintaliivien kupitkin on liian keskellä, mutten tiennyt, että niin kuuluisi(?) tehdä joka tapauksessa. Mietin vaan että eikö ihon väkisin vetäminen sinne keskelle, pois normaalilta paikaltaan, voi aiheuttaa vuosien saatossa harmeja kuten ihon veltostumista?

Vierailija
29/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille kummallekin on helppo keino: ommelkaa alareunaan joustamatonta nauhaa, vaikka aivan tavallista kanttinauhaa tai jotain brodyyriä. Löysyys vähenee, kun ompelee nauhan vähän lyhemmäksi kuin alkuperäinen koko. Sitä ei tietenkään kannata laittaa koko ympärystä vaan sellaiselle kohdalle, jossa tukee parhaiten. Itse olen liian leveällä olevia kuppeja ja isoa ympärysmittaa tuunannut ompelemalla noin 25 cm nauhaa kuppien alle.

Vierailija kirjoitti:

nro 8

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkistä, kuitenkaan itse en haluaisi tehdä rintsikoihin omia väsäyksiä, olen surkea kaikenlaisissa "käsitöissä" sitä paitsi. Toivottavasti onnistuisin vielä löytämään valmiiksi hyvät rintsikat. Mutta jos ei löydy, niin sitten pitänee yrittää jotain tällaista, mikäli tuo vain ilman ompelukonetta onnistuu (kyllä kai).

Vierailija
30/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nro 8

Kiitos sulle vinkeistä!

Onko tuo "scoop and swoop" ihan vapaaehtoinen tekniikka/vinkki, vai kuuluuko noin aina tehdä? Musta näytti vähän hassulta, kun videossa nainen käsillään niin ronskisti veti rintamustaan keskemmälle.

Mä en oo ennen kuullu tosta, toki oon yleensä joutunut rintoja yrittää saada keskemmälle jo sen takia, että ne rintaliivien kupitkin on liian keskellä, mutten tiennyt, että niin kuuluisi(?) tehdä joka tapauksessa. Mietin vaan että eikö ihon väkisin vetäminen sinne keskelle, pois normaalilta paikaltaan, voi aiheuttaa vuosien saatossa harmeja kuten ihon veltostumista?

Se kuuluu tehdä joka kerta kun puet liivit pääklesi. Näin saat kerättyä koko tissin sinne kuppiin oikealle paikalleen. Ei ihoa tietenkään pidä repiä, mutta en ole koskaan kuullut että kenelläkään on ollut tuosta mitään haittaa, päinvastoin. Vuosia käytetyt vääränkokoiset liivit työntävät rintakudosta kainaloiden alle ja jopa selkään asti, tällä tekniikalla ja oikean kokoisella liivillä saa sen kudoksen palaamaan takaisin paikalleen.

http://bustyresources.wikia.com/wiki/Migrated_breast_tissue

http://lingeriebriefs.com/2013/07/01/breast-tissue-migration-fact-or-fi…

Vierailija
31/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaimilla ei kuulu nostaa niitä tissejä, tuki ja noste tulee melkein kokonaan ympärysnauhasta. Jos rintsikat valuvat alas napakasta ympäryksestä huolimatta, on kupin malli väärä, yleensä syvyydeltään liian matala. Varsinkin nykyisin hyvin suosituissa topatuissa malleissa on laakeat ja matalat kupit, jotka valuvat alaspäin jos rinnan malli ei vastaa kupin mallia.

Eihän niitä kuulukaan nostaa olkaimilla. Mutta jos todella tiukalla ympärysmitalla nostetaan roikkuvia raskaita rintoja ylöspäin,ympärys on niin tiukka että tekee kipeää. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia malleja myyjän avustuksella mutta tullut siihen tulokseen että mukavia rintsikoita ei vaan ole. Mallivaihtoehtojakaan ei ihan hirveästi ole, jos rinnat on tosiaan isot,roikkuvat ja "epäkiinteät".

Vierailija
32/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans vaikeuksia oikeen koon löytämisessä. Ennen käytin kokoa 70b tai joskus 75a. Nyt todennut, että oikee koko lähempänä 70d, koska siinä tissit mahtuu paremmin kuppiin. Ja ne laskurit on ihan ihmeellisiä. Joku lindex antaa kooksi 75a kun joku toinen taas 65e. En tiiä mihin uskoa.

Vierailija
33/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans vaikeuksia oikeen koon löytämisessä. Ennen käytin kokoa 70b tai joskus 75a. Nyt todennut, että oikee koko lähempänä 70d, koska siinä tissit mahtuu paremmin kuppiin. Ja ne laskurit on ihan ihmeellisiä. Joku lindex antaa kooksi 75a kun joku toinen taas 65e. En tiiä mihin uskoa.

Paras ja yksinkertaisin keino oikean koon löytämiseen on mitata itse itsensä. Täällä hyvä ohje

http://thebetterbracampaign.blogspot.fi/p/fitting-advice.html

34/46 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiaa. Mutta se on kohtalotoveri (ja Valtiokonttori), ei kohtalontoveri (eikä Valtionkonttori). Nuo sanat oli Ylen verkkotoimittaja väärin kirjoittanut, joten eipä ihme että kansakin jo menee sekaisin. Mahtoiko hänellä olla oikeankokoiset liivit - epäilen.

Vierailija
35/46 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli tärkeä neuvo, itsellä isot ja ei niin kovin kiinteätkään rinnat enää, ja olen elämäni aikana niitä olkapäiden varassa kantanut, ja sen kyllä huomaa olka- ja hartiakipuiluina. Välillä yritin ratkaista ongelmaa pehmusteilla ym. mutta eiväthän ne muuta kuin vähän tasaavat painoa ja suojaavat ihoa. Nyt olen käyttänyt rinnan alta napakoita liivejä ja kun oikein sopiva koko sattuu niin ne eivät tarvitse olkaimia ollenkaan pysyäkseen kohdallaan. Toki käytän olkaimia ihmisten ilmoilla liikkuessani, etteivät rinnat vahingossa pullahda ulos vaikka kumartuessa.

Sopivien liivien hankintaan kannattaa satsata, jos kärsii niska- ja hartiavaivoista.

Vierailija
36/46 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä kuulukaan nostaa olkaimilla. Mutta jos todella tiukalla ympärysmitalla nostetaan roikkuvia raskaita rintoja ylöspäin,ympärys on niin tiukka että tekee kipeää. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia malleja myyjän avustuksella mutta tullut siihen tulokseen että mukavia rintsikoita ei vaan ole. Mallivaihtoehtojakaan ei ihan hirveästi ole, jos rinnat on tosiaan isot,roikkuvat ja "epäkiinteät".

Mallivaihtoehtoja on varmaan satoja. Harmi vain, että jopa alusvaateliikkeissä on aika suppeat koko- ja merkkivalikoimat. Samat merkit joka kaupassa. Kysy apua täältä https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/?, suosittelen lämpimästi kaikillerintaliiviongelmaisille. Etenkin sivupalkista löytyvä wiki, beginners guide ja kokolaskuri hyvä apu etsiessä oikean kokoisia liivejä.

Vierailija
37/46 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nro 8

Jos kuppi on sopiva, mutta ympärys liian iso, valitaan tietty liivi jossa on kireämpi ympärys. Eli jos 80b:ssä kuppi on sopiva mutta ympärys iso, testataan seuraavaksi kokoa 75C. Näin kuppi on saman kokoinen, mutta ympärys tiukempi.

Vierailija
38/46 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras ja yksinkertaisin keino oikean koon löytämiseen on mitata itse itsensä. Täällä hyvä ohje

Mittaaminen ei auta, sillä täsmälleen samoilla ympärysmitoilla voi tarvita aivan erikokoiset liivit. Esimerkkinä tulee mieleen tytär, äiti ja isoäiti, joiden mitat ovat täsmälleen samat. Tyttären kiinteät pystyrinnat, äidin jo vähän rupsahtaneet ja isoäidin maan vetovoiman ja vuosikymmenien levittämät rinnat vaativat aivan erikokoiset kupit.

Myös eri valmistajien ja samankin eri mallit ovat erilaisia. 

Vain sovittamalla löytyy oikea koko, ja oikeastaan vasta päivän käyttämisellä. Harmi vaan, että pitempään käytettyjä ei sitten voi enää palauttaa eikä vaihtaa.

Tiukan ympärysmitan nimiin vannovien kannattaa muistaa se, että naistenkin pitää pystyä hengittämään. Tiukat kureliivit ovat historiaa, onneksi. Mullakin on liivejä, jotka on ollut pakko ottaa pois kesken päivän, kun on tuntunut niin ahdistavalta.

Vierailija
39/46 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nro 8

Jos kuppi on sopiva, mutta ympärys liian iso, valitaan tietty liivi jossa on kireämpi ympärys. Eli jos 80b:ssä kuppi on sopiva mutta ympärys iso, testataan seuraavaksi kokoa 75C. Näin kuppi on saman kokoinen, mutta ympärys tiukempi.

Mutta kun sitten kuppi on väärällä kohdalla! Siihen ei auta muu kuin neula ja lanka, eli pienennetään ympärysmittaa siten, että kupit pysyvät edelleen oikealla kohdalla.

Mutta entäs me kapearintaiset, joilla kupit leviävät kainaloon kaaret painavat kainaloita? Liian leveät kaaret ovat vielä jotenkin väärässä asennossa ja törröttävät rumasti edessä.

Tulkaa nyt sitten kertomaan, että pitää hankkia sellaiset, joissa on kapeammat kaaret! No joo, ei vaan mistään löydy sellaisia, eikä varsinkaan kaarituettomia.

Urheiluliivejä ehkä, mutta ne ovat tekokuitua ja alle 160-senttinen saa sovitella niihin rintojen lisäksi myös liikaleukaansa, kun ovat niin korkeita.

Vierailija
40/46 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittaaminen ei auta, sillä täsmälleen samoilla ympärysmitoilla voi tarvita aivan erikokoiset liivit. Esimerkkinä tulee mieleen tytär, äiti ja isoäiti, joiden mitat ovat täsmälleen samat. Tyttären kiinteät pystyrinnat, äidin jo vähän rupsahtaneet ja isoäidin maan vetovoiman ja vuosikymmenien levittämät rinnat vaativat aivan erikokoiset kupit.

Myös eri valmistajien ja samankin eri mallit ovat erilaisia. 

Vain sovittamalla löytyy oikea koko, ja oikeastaan vasta päivän käyttämisellä. Harmi vaan, että pitempään käytettyjä ei sitten voi enää palauttaa eikä vaihtaa.

Tiukan ympärysmitan nimiin vannovien kannattaa muistaa se, että naistenkin pitää pystyä hengittämään. Tiukat kureliivit ovat historiaa, onneksi. Mullakin on liivejä, jotka on ollut pakko ottaa pois kesken päivän, kun on tuntunut niin ahdistavalta.

Jos mitat ovat samat isoäidillä ja tyttärentyttärellä, niin kyllä se kuppikoko heilä on suunnilleen sama. Ero on silloin kupin mallissa, ei koossa. Todennäköisesti mummolle ja tyttärelle ei sovi sama liivimalli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi