Ihmisten nirsous tinderissä
Olen nuorehko itsestään huolta pitävä, kasvoilta tavallisen näköinen mies. Minua ihmetyttää tinderissä naisten nirsous. Minulla on siellä muutama edustava kuva, sekä lyhyt teksti itsestäni. Painan sydäntä kiinnostavan näköisille naisille eli ehkä joka kolmannelle keskimäärin. Yhteensä olen siis antanut sydämiä noin 300-400 sadalle naiselle mutta matchejä on tullut vain 7 joka on ehkä saanut itsetuntonikin heikentymään. On helppo laskea kuinka pieni prosentti naisista tykkää ulkonäöstäni. Voisitteko tinderin käyttäjät avata, onko tinder täynnä mallimiehiä vai miksi naiset tuntuvat olevan näin nirsoja?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan tykkäyksen noin yhdelle naiselle viidestäkymmenestä. Vähintään joka toinen niistä tulee matchiksi. Myös superlikejä satelee parin päivän välein.
Et vaan ole niin komea ja fiksu kuin itse luulet. T. M26
Jotain rajaa noihin trolleihin. Naiset eivät todellakaan anna super likeä käytännössä koskaan, koska se on noloa. Tinderiä on testattu miesmallien kuvilla, eikä heistäkään yksikään saa puolista tykkäyksistään matchia.
Puolet kuitenkin menivät lankaan ja tykkäsivät kuvasta...
Naiset ovat lukeneet lehdestä, että mistä heidän pitää tykätä ja mistä ei. Heillä on myös vahvat stereotypiat jotain asioita kohtaan. Esimerkiksi ruksia tylsille insinööreille ja jos on tölkki kädessä yhdessä kuvassa, niin ei voi tykätä, koska lehdessä sanottiin niin. Peiliselfie ei myöskään käy samasta syystä, vaikka kuva on muuten siisti ja asiallinen, koska se on otettu peilin kautta, joten nolon teinimäinen syystä, että "teinipeili" on yleinen käsite, jota yleisesti pidetään nolona.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat lukeneet lehdestä, että mistä heidän pitää tykätä ja mistä ei. Heillä on myös vahvat stereotypiat jotain asioita kohtaan. Esimerkiksi ruksia tylsille insinööreille ja jos on tölkki kädessä yhdessä kuvassa, niin ei voi tykätä, koska lehdessä sanottiin niin. Peiliselfie ei myöskään käy samasta syystä, vaikka kuva on muuten siisti ja asiallinen, koska se on otettu peilin kautta, joten nolon teinimäinen syystä, että "teinipeili" on yleinen käsite, jota yleisesti pidetään nolona.
Kirjoituksestasi paistaa närkästys läpi sen verran että voin vain kuvitella minkälainen oma profiilisi on: edellisellä juhannusmökkireissulla otettu bilekuva missä sinä ja 5 muuta miestä makaatte kännissä paljussa kaljatölkit kädessä. "Tästähän saa just sen kuvan et osaan pitää hauskaa ja mulla on paljon kavereita" - ajattelet ja samalla ihmettelet miksei juurikaan tule mätsejä.
Mahdollinen toinen kuvasi on huonolla kännykkäkameralla salaman kanssa likaisen vessan peilin kautta otettu selfie. Kuvassa nostat virttynyttä t-paitaasi samalla vatsalihaksiasi jännittäen ja olet sitä mieltä että kuva kertoo kaiken oleellisen: olet hyvännäköinen kundi jolla oisi tytöille lenkkiä tarjolla. Se, että peili on täynnä hammastahnatahroja ja selkäsi takaa kurkistaa wc-pönttö, ei sinua häiritse.
Noh miten ap:lla menee? Oletko ottanut neuvoista vaarin? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itsestä kylläkin tuntuu ettei muijat ainakaa ole nirsoja tinderissä. Tuntuu jokainen olevan valmis heti ensimmäisellä kahvittelulla reitensä levittämään. Itse kun en niinkään ole tuon kusisen suolenpätkän perään, vaan etsin jotain vakavampaa, elämänmittaista kumppania. T. sama M26
Ok eli sinä olet homo. Naisilla kun ei ole kusista suolenpätkää, vain miehillä. Takas koulunpenkille kertaamaan ihmisen anatomiaa, uuvatti!
Ei miehilläkään ole kusista suolenpätkää.
Tykkään vain hyvin harvoista miehistä Tinderissä, koska:
-pelkkä kuva ei tosiaan riitä - jos ei jaksa esitellä itseään edes yhdellä lauseella, saa minun puolestani olla. Ja kyllä, se yksikin lause riittää, jos siitä huomaan tyypin olevan älykäs ja huumorintajuinen.
-kuva kertoo myös älykkyydestä: jos on otettu totisella ilmeellä kuva alaviistosta, tulee sellainen olo, ettei taida päässä paljon liikkua, kun pitää tuollainen sarjamurhaajan näköinen kuva itsestään välttämättä laittaa seuranhalupalveluun. Hymyile, tee kuvassa jotain, mistä pidät, laita kivat vaatteet ja käy parturissa, pyydä kaveria ottamaan se kuva hiukan kauempaa!
-monesti tekstistä ja kuvista huomaa, etteivät elämänarvot tai -tavat vain kohtaa. Miksi painaisin sydäntä, vaikka mies olisi kuinka komea? Esim. jos kuvissa mies purjehtii ja golfaa, en oikeastaan viitsi painaa sydäntä, koska itsellä ei kestävyysurheilijana ole aikaa ja kiinnostusta sellaisiin harrastuksiin. Eihän siitä mitään tule, jos ei tykätä harrastaa samoja asioita.
-nämä ovat muutenkin henkimaailman juttuja. Painan sydäntä vain ihmiselle, joka näyttää elämänarvoiltaan ainakin jossain määrin minun tyyliseltäni.
Kyse on enemmänkin naisten nirsoudesta Tinderissä eikä ihmisten yleensä. Itsekin laitoin lähes jokaiselle sydäntä ja pareja tuli niin vähän että itsetunto naisten kanssa meni. Pahinta on se että olen oikeasti etenkin nykyään vielä rumemman näköinen kuin niissä kuvissa.Eli arvioisin että ulkonäköni kelpuuttavia naisia on tasan nolla.
Vierailija kirjoitti:
-pelkkä kuva ei tosiaan riitä - jos ei jaksa esitellä itseään edes yhdellä lauseella, saa minun puolestani olla. Ja kyllä, se yksikin lause riittää, jos siitä huomaan tyypin olevan älykäs ja huumorintajuinen.
-kuva kertoo myös älykkyydestä: jos on otettu totisella ilmeellä kuva alaviistosta, tulee sellainen olo, ettei taida päässä paljon liikkua, kun pitää tuollainen sarjamurhaajan näköinen kuva itsestään välttämättä laittaa seuranhalupalveluun. Hymyile, tee kuvassa jotain, mistä pidät, laita kivat vaatteet ja käy parturissa, pyydä kaveria ottamaan se kuva hiukan kauempaa!
-monesti tekstistä ja kuvista huomaa, etteivät elämänarvot tai -tavat vain kohtaa. Miksi painaisin sydäntä, vaikka mies olisi kuinka komea? Esim. jos kuvissa mies purjehtii ja golfaa, en oikeastaan viitsi painaa sydäntä, koska itsellä ei kestävyysurheilijana ole aikaa ja kiinnostusta sellaisiin harrastuksiin. Eihän siitä mitään tule, jos ei tykätä harrastaa samoja asioita.
-nämä ovat muutenkin henkimaailman juttuja. Painan sydäntä vain ihmiselle, joka näyttää elämänarvoiltaan ainakin jossain määrin minun tyyliseltäni.
Entä jos mies on mielestäsi ruma, mutta ei tee noita "virheitä" mitä mainitset. Painatko sydäntä?
Miksi et juttele jollekin niistä seitsemästä? Minulla on jotain 500 matchia, mutta keskustelua ei ole syntynyt kuin muutamien kanssa. Mennyt siis aika naurettavaksi tämä matchien "keräily", ja unohtunut alkuperäinen syyni sovelluksen käyttöön, eli löytää se yksi oikea.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Ei ole koskaan tullut kokeiltua Tinderiä, mutta Vauvaa lukemalla on käynyt selväksi, että se on aivan yhtä nihkeä kuin kaikki muutkin deittijärjestelmät.
Mies, jos haluat pelastaa itsetuntosi. Lopeta seuranhaku, ja panosta enemmin niihin tilanteisiin, jotka syntyvät spontaanisti oikeassa elämässä.
Naisiin ei ainakaan minulla riitä itsetunto kun huomaan Tinderistä että kukaan ikäiseni 20 vuotias nainen ei näköjään pidä minua ulkoisesti viehättävänä. Loppujen lopuksi kuitenkin kaikki vastakkaiseen sukupuoleen tutustumistavat ihan oikeassakin elämässä perustuu ensivaikutelmaan lähinnä ulkonäön osalta eikä vain joku tinder
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla nirso, kun niitä matcheja tulee naisille niin paljon. Kun aloitin tinderin käytön, painoin sydäntä kaikille edes ok-näköisille (ja tyylisilleni) miehille. Ajattelin, etten halua menettää mahiksia tutustua johonkin luonteeltaan huippuun tyyppiin keskittymällä vain parhaannäköisiin. Matchejä tuli kuitenkin jo yhdessä illassa useita kymmeniä, joten päätin pian tiukentaa kriteereitä. Matchien ja viestien liiallinen määrä oli uuvuttavaa, eivätkä ne vähemmän kiinnostavat valitettavasti jaksaneet enää kiinnostaa, kun vaihtoehtoja oli.
Tätä matchien kertymistä naisillehan edesauttavat juuri nuo miehet, jotka jakelevat tykkäyksiä hövelisti lähes kaikille. Kannattaisi ehkä miestenkin olla nirsompia. ;)
Niin komeiden miesten kannattaisi, ei kaikkien miehien. Ja niitähän komeita miehiä on naisten mielestä niin vähän että siksi muiden miesten on pakko olla sallivampia. Ja miksi edes pitäisi olla nirso? Ikäisistäni nuorista naisista jotain 9/10 kelpaisi minulle ulkonäön puolesta. Naisten ja miesten tasoeroissa on niin suuri epäsuhta että uskon sen olevan jo tavallisellekkin miehelle ongelma eikä vain minun kaltaisille rumille. Eli miksi tavallinen nainen tyytyisi meihin kun komeakin mies osoittaa kiinnostusta?
Sellaista miestä ei olekaan, jolla ei mielestään olisi hyvät kuvat ja hyvä teksti. Jopa sellaiset, joilla on aivan paskat kuvat, edustavat mielestään itseään vähintään keskinkertaisesti. Kyseessä on esimerkki Dunningin–Krugerin vaikutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos mies on mielestäsi ruma, mutta ei tee noita "virheitä" mitä mainitset. Painatko sydäntä?
Aika harvahan siellä on oikeasti ruma. Silmääni miellyttävät ihan tavallisen näköiset miehet, todella hyvännäköisille en yleensä koskaan paina sydäntä, koska kuvista paistaa liiallinen ulkonäkökeskeisyys.
Keski-ikäinen kun olen itsekin, niin tässä iässä terveet elintavat, perussiisti olemus ja tosiaan mukava luonne ovat niitä ykkösasioita. Ja väitän, että tällaiset asiat näkyy niissä kuvissa, ja tekevät ihmisestä hyvännäköisen. Saa olla pikkuisen mahaakin, sehän on vain sexyä, kun paketti on muuten kasassa :-)
Vierailija kirjoitti:
Siis, jos toinen ei harrasta kuvissa juuri niitä asioita kuin sinä, niin ajatuksesi on: "Eihän siitä mitään tule."
No ei ihme, että tykkäät vain harvoista. Entä jos se kuvassa golfaava ja purjehtiva tekeekin niitä kerran pari kuukaudessa? Tai vaikka harvemmin. Jos hän olisikin maailman ihastuttavin persoona ja hyvää seuraa sinulle ja hän ihastuisi juuri sinuun? No sitähän et voi koskaan tietää, koska haluat jo ensimmäisten kuvien ja parin lauseen perusteella määritellä toisen täysin. Se joka ei tuossa määrityksessä muodostu täydelliseksi kuvitelluksi persoonaksi, on ulkona. On se vaikeeta se elämä.
Jotain rajaa noihin trolleihin. Naiset eivät todellakaan anna super likeä käytännössä koskaan, koska se on noloa. Tinderiä on testattu miesmallien kuvilla, eikä heistäkään yksikään saa puolista tykkäyksistään matchia.