Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi matalasti koulutetuille on niin paha paikka...

Vierailija
14.02.2017 |

... jos heille mainitaan että joku muu on korkeammin koulutettu? Ja alkaa kamala vänkääminen että se korkeampi koulutus on ihan paska ja oma hyvä. Vaikka asia siia tulisi esiin ihan neutraalisti.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä ja sitten tulee kauheat avautumiset jostain tunneälystä ja sydämen sivistyksestä

Vierailija
2/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, itse en ole törmännyt moiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo on käynyt amiksen ja tehnyt hanttihommia ennen yrityksen perustamista. Nyt kun on pystynyt palkkaamaan minut korkeakoulutukinnon omaavan ihmisen, pätee koko ajan miten koulutus on ihan turhaa ja hänkin on kuulemma paljon järkevämpi kuin moni korkeakoulutettu. Ihmettelen välillä itsekseni, että jos hän on niin saatanan järkevä vaikkei kouluja käynytkään niin miksiköhän hänen piti sitten palkata minut kovalla rahalla töihin?

Vierailija
4/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita on. En tiedä mikä katkeruus siinä on taustalla, kovasti tuntuu jäytävän.

Itselläkin kesätöissä yksi lähellä eläkeikää oleva asentaja neuvoi aluksi mielellään, mutta sitten hänelle paljastui, että olen teekkari. Sen jälkeen vaan vinoiltiin, etteikö teille koulussa tätäkään opetettu.

Vierailija
5/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tavannut toisn päin. Monelle meistä korkammin koulutetuista on vaikeaa ellei mahdotonta myöntää, että moni huomattavasti vähemmän kouluja käynyt / opiskellut saa meitä parempaa liksaa ja on kohonnut näkyvämpään asemaan. Ja kyllä, kyllä olen itsekin syyllistynyt tähän. Voin myöntää avoimesti, että hieman olen jos en nyt kateellienn niin ainakin hämmentynytsiitä kun ylioppials  ja sen jälkeen  vuoden kansanopiston käynyt  Tuomas tai Vappu ja ketä näitä muita nyt onkaan   tituleeraa itseään milloin toimittajaksi, milloin kokiksi toisinaan "vain" juontajaksi, kirjalijaksi, yhtesikunnaliseksi keksusktelijaksi/ kommentaattoriksi...  Mutta näin todetessani olen vain joko katkera, tai sitten vain kateellinen tai kenties molempia. 

Vierailija
6/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu molemmin päin. Oma valinta ja viiteryhmä on tietysti parempi kuin muiden. Akateeminen pätkätyöläinen on ylpeä koulutuksestaan ja hyväpalkkainen amis palkastaan. 

Vierailija
7/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita on. En tiedä mikä katkeruus siinä on taustalla, kovasti tuntuu jäytävän.

Itselläkin kesätöissä yksi lähellä eläkeikää oleva asentaja neuvoi aluksi mielellään, mutta sitten hänelle paljastui, että olen teekkari. Sen jälkeen vaan vinoiltiin, etteikö teille koulussa tätäkään opetettu.

Ehkä niitä jäytää se, ettei rahkeet riittäneet. Itse olen käynyt vain lukion, mutta ei mua kenenkään koulutus häiritse, koska tiedän, että halutessani olisin kyennyt samaan.

Vierailija
8/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Amk-koulutus oli ok, mutta käytös koulutustani kohtaan on nyt täysin eri kun lähdin opiskelemaan yliopistoon. Myönnän kyllä, että olin itse kateellinen yliopisto-opiskelijoille/sieltä valmistuneille ennen kuin itse pääsin sisään. Tunsin jostain syystä suurta alemmuudentunnetta.

Vierailija
9/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pata kattilaa kirjoitti:

Sama juttu molemmin päin. Oma valinta ja viiteryhmä on tietysti parempi kuin muiden. Akateeminen pätkätyöläinen on ylpeä koulutuksestaan ja hyväpalkkainen amis palkastaan. 

Ja parhaimmillaan molemmat ymmärtävät toistensa arvon. Monesti paremman työkokemuksen omaava mais osaa käytännön, akateeminen taas ei mutta kun tuon tajuaa voi osoittaa uusia tapoja lukemansa perusteella jne.

Vierailija
10/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- jollain tavalla tämän kauniisti sanottuna piikittelyn ja/ tai  kateellisuuden ymmärrän vanhemman ikäpolven taholta, Heistä verraten moni on aikanaan joutunut opettelemaan ja opiskelemaan kaiken lähes tulkoon itse ja kirjaimellisesti alusta asti, kun ainoa koulu, mitä on ollut mahdollista käydä on ollut kansakoul., Oli aika kun mitään opintotuki järjestelmiä saati opiskelupaikkoja ollut kuin murto-osalle ikäluokkaa ja jolloin pelkästään ylioppilaaksi pääsy oli ns.  juttu. - Nythän -sisitin sisätyön mahdollistavia- korkeakoulu/ yliopisto opiskelupaikkoja on enemmän kuin ikäluokassa potenttiaalisia oppilaita...

- Joo ei nyt ihan kaikille ilman vaivannäköä saavutettavissa kaikkein suosituimmissa paikoissa, mutta paikka määräisesti laskien, jokaiselle ikäluokkaan kuuluvalle on teoriassa löyettävissä se korkeakoulupaikka. 

Lisäksi lähtökohatsesti jokaista suomalaista korkeakoulu -opiskelijaa tuetaan julkisista varoista enemmän, kuin heistä moni edes ymmärtää ja tajuaa ollakseen kiitollinen julksin varoin mahdollistamasta opiskelusta.

Sen sijaan suomalaiset korkeakoulu opiskelijay jaksavat kitsitä, kuinka  pieni opintotki ja muut mahd. julkisin varoin maksettavat tuet on; ikäänkuin heidät olisi pakotettu opiskelemaan kun kuulemma monella mm. työttömälläkin menee paremmin. 

Se mitä itse pelkään on, että tulevaisuudessa palataan vanhaan, jolloin vain kaikkein etuoikeutetuimmat ja ne nuoret  (tai vanhemmat), - joilla on taustallaan eniten taloudellista kantokykyä voivat päästä opiskelemaan; kun eihän sitä tarvitse mennä kovinkaan kauaksi Suomesta, kun joutuu maksamaan opiskelustaan -ja tämän lisksi kaikesta muusta -huomattavasti enemmän kuin, mitä nyt saa käteen julkisen vallan tarjoamana erilaisina tukina.  

Vierailija
11/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan ole koskaan valittanut jos on koulutus tullut puheeksi. Itsellä toki takana vain amis, mutta tienaankin sitten Saman verran tai enemmänkin kuin vaikka joku korkeakoulutettu. Hyvä asiahan se vaan on jos joku jaksaa opiskella, tarvitaan tänne niitä tohtoreitakin. Itse en halunnut istua koulunpenkillä kerryttämässä opintovelkaa vaan kävin amiksen ja menin töihin.

Vierailija
12/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että se on joillekin arka paikka, mutta ei mikään ihme koska matalasti koulutettuja solvataan usein tälläkin palstalla. Ja yliopiston käyneet saattavat haukkua amk:n pataluhaksi.

Vierailija
13/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä953 kirjoitti:

Olen huomannut että se on joillekin arka paikka, mutta ei mikään ihme koska matalasti koulutettuja solvataan usein tälläkin palstalla. Ja yliopiston käyneet saattavat haukkua amk:n pataluhaksi.

Amk saa kuulla koulutustasostaan yleensä siinä vaiheessa, kun hän toteaa tutkintonsa olevan akateeminen :)

Vierailija
14/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä, ei se kaikille niin ole mutta lähinnä ensin tulee vaan mieleen että joku toinen yrittää päteä,nostaa itseään ja arvoaan että olen parempi ihminen kuin sinä tai vastaavaa.

Vierailija
15/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama revinkö sen 1600€/kk käteen amiksena, amk:n tai yliopiston käyneenä. Miehen 4000€-10000€/kk kätöseen yrittäjäpohjalta lämmittää taloutta kummasti.

Vierailija
16/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä, ei se kaikille niin ole mutta lähinnä ensin tulee vaan mieleen että joku toinen yrittää päteä,nostaa itseään ja arvoaan että olen parempi ihminen kuin sinä tai vastaavaa.

Tarkoitatko käsistään taitamattomien tumpuloiden yliopiso-opiskelijoiden väheksymistä, jota eivät osaa mitään käytännössä?

Tuohon nimittäin tällä palstalla yleensä törmää.

Vierailija
17/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoväki on niitä vähän parempia ihmisiä jotka kuuntelevat Ludwig van Beethovenin yhdeksättä sinfoniaa pikkurillit pystyssä.

Myös heidän pierunsa tuoksuvat Chanel viideltä niin että suut vaan makiaksi juntit

Vierailija
18/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama revinkö sen 1600€/kk käteen amiksena, amk:n tai yliopiston käyneenä. Miehen 4000€-10000€/kk kätöseen yrittäjäpohjalta lämmittää taloutta kummasti.

Paljonko miehesi saisi palkkaa ollessaan työntekijänä?

Amk ja yliopistopohjaltakin voi olla yrittäjä :)

Vierailija
19/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä953 kirjoitti:

Miten ihmeessä tätä sontaa toistellaan tällä palstalla jatkuvasti, kun jokainen voi itse käydä näitä ketjuja läpi ja huomata, että akateemisia mollataan jatkuvasti? Akateemiset itse eivät pahemmin amisseista ja heidän hölmöilyistään välitä.

Vierailija
20/32 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uusi juttu mulle. Työelämässä olen tosin huomannut, että korkeakoukutus ei välttämättä kulje käsi kädessä käytännön kokemuksen kautta. Sellainen esimies on vähän turha, joka katsoo vain papereita ja tekee niistä päätelmiä, kuin tulee itse työvuoroon katsomaan, mitä siellä käytännössä tapahtuu.

Voin silti myöntää, että duunarina minusta ei ole ymmärtämään niitä papereita. Hyvällä esimiehellä on kuitenkin kokemusta myös niistä duunarin hommista, se helpottaa asioiden tulkitsemisessa myös niiden lukujen myötä.