Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeää rasismia

Vierailija
14.02.2017 |

Onko lievää ironiaa syyllistyä itse törkeään rasismiin, seksismiin ja vihapuheeseen.

"Yksinkertaisuudessaan artisti pyysi kaikkia paikalla olevia naisia sekä ”people of color” (Yhdysvalloissa käytetty termi, joka viittaa ihmisiin, jotka eivät ole valkoisia) siirtymään eturiviin.

Miehiä taiteilija pyysi kunnioittamaan näitä ihmisiä, sekä antamaan heille tilaa. Samaan hengenvetoon artisti ilmoitti että rasismiin, vihapuheeseen tai seksismiin syyllistyvät ihmiset poistetaan keikalta välittömästi.

Hän myös julisti salin turvalliseksi tilaksi, jossa syrjintä oli kiellettyä."

http://www.hs.fi/nyt/art-2000005085886.html

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako päivää valkoiset miehet ovat nyt jaksaneet itkeä ja ulista kun heitä pyydettiin antamaan muille tilaa?

Muistathan tulevaisuudessa myös kutsua itkemiseksi ja ulinaki kaikkea mitä tummaihoiset sanovat, kun valittavat rasismista? Sillä eihän sinulla ole kaksoi strandardit käytössä eihän?

Enemmistöä ei voi sortaa, koska he ovat vallassa. Toki voisi levittää ennakkoluuloja ja lietsoa vihaa, mutta tuossahan ei niin tehty, pyydettiin vain antamaan tilaa naisielle ja vähemmistöille.

valkoihoisia on jotain 10% pallon väestöstä. Että se siitä enemmistöstä.

Vierailija
22/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan oli ihan loistava juttu. Kerrankin käännettiin asetelma nurinpäin! Suomalaiset miehet, jotka konsertissa olivat enemmistö - eivät koskaan edes taida itse huomata sitä, miten he konserteissa rynnivät voimalla eturiviin. Olen lukuisia, lukuisia kertoja yrittänyt suojella omia varpaitani humalassa riehuvilta miesporukoilta ja yrittänyt varjella itsenäi joutumasta kaatuvan humalikon alle. Miehet - varsinkin humalaiset - tunkevat eturiviin täysin piittaamatta siitä, kenen eteen menevät ja kenen varpaille astuvat.

Tietenkin on muös fiksuja miehiä, ja pienikokoisia miehiä, jotka kärsivät tuosta ihan siinä missä me pienikokoiset naisetkin.

Mutta lyön vetoa, että tuollakin konsertissa eturivissä oli juurikin miesten rivistö (ja valkoihoisten, joita Suomessa on enemmistö yleisöstä joka tapauksessa).

Jos ap vaivaituisi lukemaan jutun kokonaan, hän huomaisi, että artisti halusi myös asettaa yleisönsä miettimään ylipäätään valtasuhteita ja sitä, miten ne ovat usein tiedostamattomia. Ihminen ei välttämättä itsekään tajua olevansa etuoikeutettu ja jonkun toisen edessä.

Tämän tajuaminen ei välttämättä palstarasis-teilta onnistu, mutta me muut ymmärsimme kyllä.

Mustia on enemmän maailmassa kuin valkoisia. Heitä ei voi siis syrjiä?

Miltä tuntuu vihata noin? Korventaako se sisuksia, meinaa happi loppua vai mitä? Miltä tuntuu vihata lähimmäistä tuollaisella raivolla?

Mustia on maailmassa selvä vähemmistö, noin viidesosa.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_world

Konsertin pitopaikassa varsinkin.

Minähän en vihaa kuin vihaajia, eli sinun kaltaisiasi neuroottisia melskaajia. Tämä oli sinulta nyt jo kuudes parin päivän aikana näkemäni aloitus. Jos jollainon aggressio ja pakkomielle, niin sinulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako päivää valkoiset miehet ovat nyt jaksaneet itkeä ja ulista kun heitä pyydettiin antamaan muille tilaa?

Muistathan tulevaisuudessa myös kutsua itkemiseksi ja ulinaki kaikkea mitä tummaihoiset sanovat, kun valittavat rasismista? Sillä eihän sinulla ole kaksoi strandardit käytössä eihän?

Enemmistöä ei voi sortaa, koska he ovat vallassa. Toki voisi levittää ennakkoluuloja ja lietsoa vihaa, mutta tuossahan ei niin tehty, pyydettiin vain antamaan tilaa naisielle ja vähemmistöille.

valkoihoisia on jotain 10% pallon väestöstä. Että se siitä enemmistöstä.

Tä? Sullapa mielenkiintoinen luulo. Mustaihoisia on maailman väestöstä oikeasti noin viidesosa.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_world

Jos sinä tulkitset valkoihoisiksi pelkästään blondit, niin se on oma häpeäsi.

Vierailija
24/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12, ainakin kaksi päivää. Kerrankin eturiviä eivät miehitä kännissä kyynärpäät sojossa rynnivät miehet, ja siitä pitää ulista tuolla lailla.

Miltä tuntuu olla paha ihminen?

Siis ihan aidosti. Kannatat vihaa ja syrjintää ihonvärin ja sukupuolen perusteella. Se on aika universaalisti koettu olevan yksinkertaisesti pahaa.

Miltä se tuntuu? Silmittömästi vain vihata.

Kysy sitä hiljaa itseltäsi.

Jos konsertissa vaihdetaan olemassaolevaa järjestystä, niin sehän jo kertoo, että siellä tosiaan OLI eturivissä miesten rivistö. Ja valkoihoisten tietysti, koska oltiin Suomessa.

Eli artistihan oli oikeassa. Valtaa käyttävä, voimakas enemmistö oli tunkenut eturiviin. Käyti siis valtaa.

Pyyntö vaihtaa asetelmia ja antaa tilaa vähemmistölle ei ole rasismia. Ei edes vihapuhetta.

Et selvästi ole valmis tunnustamaan omaa pahuuttasi. Ehkä joskus ymmärrät, että viha ei tuota mitään ja löydät iloa muustakin kuin muiden vahingosta.

Vierailija
25/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan oli ihan loistava juttu. Kerrankin käännettiin asetelma nurinpäin! Suomalaiset miehet, jotka konsertissa olivat enemmistö - eivät koskaan edes taida itse huomata sitä, miten he konserteissa rynnivät voimalla eturiviin. Olen lukuisia, lukuisia kertoja yrittänyt suojella omia varpaitani humalassa riehuvilta miesporukoilta ja yrittänyt varjella itsenäi joutumasta kaatuvan humalikon alle. Miehet - varsinkin humalaiset - tunkevat eturiviin täysin piittaamatta siitä, kenen eteen menevät ja kenen varpaille astuvat.

Tietenkin on muös fiksuja miehiä, ja pienikokoisia miehiä, jotka kärsivät tuosta ihan siinä missä me pienikokoiset naisetkin.

Mutta lyön vetoa, että tuollakin konsertissa eturivissä oli juurikin miesten rivistö (ja valkoihoisten, joita Suomessa on enemmistö yleisöstä joka tapauksessa).

Jos ap vaivaituisi lukemaan jutun kokonaan, hän huomaisi, että artisti halusi myös asettaa yleisönsä miettimään ylipäätään valtasuhteita ja sitä, miten ne ovat usein tiedostamattomia. Ihminen ei välttämättä itsekään tajua olevansa etuoikeutettu ja jonkun toisen edessä.

Tämän tajuaminen ei välttämättä palstarasis-teilta onnistu, mutta me muut ymmärsimme kyllä.

Eli olet julkisesti rasisti. Ok.

Mitenkäs tarkemmin määrittelisit sitten rotuhierarkiat kun tästä rasismista niin pidät?

Ovatko aasialaiset vai afrikkalaiset etuoikeutetuimpia ensimmäiseen riviin?

Ja miten nuo etuoikeuskategoriat menevät vielä tarkemmin? Kumpi on etuoikeutetumpi ykköspaikkaan, aasialainen nainen vai afrikkalainen mies?

Nyt kun olet avoimesti löytänyt oman sisäisen rotuhygienistinatsin sisältäsi, voitin huvitella illat miettimällä noita rotujen etuoikeuskategorioita.

Olisiko vaikka erilliset puistonpenkit eri roduille hyvä juttu? Tai bussit? Koulut? Kaupan kassat? Yhdet aasialaisille (toisaalta, siinäkin pitää miettiä kumpi on rodullisesti arvokkaampi, kiinalainen vai intialainen, mutta voit varmaan kertoa tämän muille) ja toiset afrikkalaisille? Jne.

Eli hienoa, olet avoimesti rasisti!!!

Olet tietenkin liian tyhmä tajutaksesi sitä.

Me muut nyt satumme uskomaan tasa-arvoon esimerkiksi Martin Luther Kingin perinteessä.

Vierailija
26/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä olisi naisena suostunut menemään sinne eturiviin ilman mun valkoihoisia miesseuralaisiani. Enkä sitä paitsi koe, että mua sorretaan sukupuoleni takia mitenkään. Ainakaan täällä Suomessa.

Vierailija
27/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut mitään rasismia! Painakaa jo paksuihin kalloihinne, ettei valkoihoista kohtaan voi olla rasistinen koskaan missään. Valkoinen on aina sortaja.

Suomalaisetkin ovat osallistuneet mustien orjuuttamiseen, koska Suomessa valmistetulla tervalla tervattiin orjalaivoja!

Vierailija
28/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap pyytää kohta ketjunsa poistamista, kun debatti ei ihan mene siihen suuntaan, mihin hän toivoi....

Ai, en kyllä ole huomannut yhtään lähellekään järkevää kommenttia joka vastustaisi väitettäni.

Ainoat yritykset ovat uskomattoman tyhmiä ja törkeän rasistisia. Joo, enemmistöä ei voi sortaa .... Joo, Etelä -Afrikan apartheid taisi jäädä joltain historiantunnilla väliin.

Vierailija
29/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap pyytää kohta ketjunsa poistamista, kun debatti ei ihan mene siihen suuntaan, mihin hän toivoi....

Ai, en kyllä ole huomannut yhtään lähellekään järkevää kommenttia joka vastustaisi väitettäni.

Ainoat yritykset ovat uskomattoman tyhmiä ja törkeän rasistisia. Joo, enemmistöä ei voi sortaa .... Joo, Etelä -Afrikan apartheid taisi jäädä joltain historiantunnilla väliin.

Joo ja tuo antisemitistinen juutalaisia solvaava kommentti oli myös tosi suvaitsevainen. ...

Vierailija
30/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Afrikka apartheidin aikaan, ever heard?

Vierailija
31/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen valkoihoinen mies, enkä ulise tästä. Kaikki valkoihoiset miehet eivät ole aivottomia mölöttäjä kuten ap.

Vierailija
32/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vouhotus alkaa tietyillä tahoilla mennä jo vähän liian pitkälle. Hyvää tarkoittavat idiootit vain entisestään pahentavat vähemmistöihin kohdistuvaa negatiivista kuvaa.

Ei jonkun tietyn näköisten tai taustaisten ihmisten etuja voi noin karkeasti mennä ajamaan tietyn näköisten ihmisten etujen edelle. Tuo vain lisää yhteiskunnan eriarvoisuutta ja herättää halveksuntaa ja vihaa niitä kohtaan jotka saavat etuuksia tiettyyn ryhmään kuulumisen takia.

On järkyttävää, miten ihmisten ei anneta itse puhua heidän omista asioistaan vaan suurimpia maahanmuuttajataustaisten ihmisten puelestapuhujia ovat yliinnokkaat vasurihörhöt ja yliinnokkaat rajakkihörhöt.

Lopettakaa ihmisten eriarvoinen kohtelu ja vittuilkaa kaikille yhtäpaljon. Artistin olisi pitänyt käskeä kaikki ihmiset takariviin, jos olisi halunnut toimia tasa-arvoisesti. Mistä hän tietää ketkä edes olisivat halunneet hänen keikallaan eturiviin ja ketkä eivät.

En minä ainakaan halua maahanmuuttajataustaisena ihmisenä, että joku hörhö rupeaa huutamaan kantavästölle minun oikeuksistani ja etuuksista. Kyllä minä osaan pitää huolen ihan itse omista asioistani.

Kaikista parhaat tulokset integroitumisessa yhteiskuntaan saavutetaan kohtelemalla kaikkia ihmisiä yhtä hyvin ja yhtä huonosti. Ei kukaan voi käskeä ihmisiä tulemaan toimeen keskenään vaan heidän on ihan itse tutustuttava toisiinsa ja löydettävä toimivat pelisäännöt yhteiseloon.

Vierailija
33/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vouhotus alkaa tietyillä tahoilla mennä jo vähän liian pitkälle. Hyvää tarkoittavat idiootit vain entisestään pahentavat vähemmistöihin kohdistuvaa negatiivista kuvaa.

Ei jonkun tietyn näköisten tai taustaisten ihmisten etuja voi noin karkeasti mennä ajamaan tietyn näköisten ihmisten etujen edelle. Tuo vain lisää yhteiskunnan eriarvoisuutta ja herättää halveksuntaa ja vihaa niitä kohtaan jotka saavat etuuksia tiettyyn ryhmään kuulumisen takia.

On järkyttävää, miten ihmisten ei anneta itse puhua heidän omista asioistaan vaan suurimpia maahanmuuttajataustaisten ihmisten puelestapuhujia ovat yliinnokkaat vasurihörhöt ja yliinnokkaat rajakkihörhöt.

Lopettakaa ihmisten eriarvoinen kohtelu ja vittuilkaa kaikille yhtäpaljon. Artistin olisi pitänyt käskeä kaikki ihmiset takariviin, jos olisi halunnut toimia tasa-arvoisesti. Mistä hän tietää ketkä edes olisivat halunneet hänen keikallaan eturiviin ja ketkä eivät.

En minä ainakaan halua maahanmuuttajataustaisena ihmisenä, että joku hörhö rupeaa huutamaan kantavästölle minun oikeuksistani ja etuuksista. Kyllä minä osaan pitää huolen ihan itse omista asioistani.

Kaikista parhaat tulokset integroitumisessa yhteiskuntaan saavutetaan kohtelemalla kaikkia ihmisiä yhtä hyvin ja yhtä huonosti. Ei kukaan voi käskeä ihmisiä tulemaan toimeen keskenään vaan heidän on ihan itse tutustuttava toisiinsa ja löydettävä toimivat pelisäännöt yhteiseloon.

Joo ja siinä vaiheessa kun niiltä samoilta "antirasisteilta" tulee juttua jossa tyyliin toivotetaan juutalaiset uuniin ja muutenkin solvataan tätä kansanryhmää kuten tässäkin ketjussa, niin väitteet "suvaitsevaisuudesta" eivät IHAN ole uskottavia.

Eli ihan selvästihän tuo on vain halua saada valtaa omalle roturyhmälleen ja sortaa kaikkia muita.

Racial supremacy - sitähän se on, omalle rodulleen.

Vierailija
34/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Artisti pyysi miehiä ja muita valkoihoisia siirtymään eturiviin jaeturivissä olleita naisia ja värillisä antamaan tilaa näille ihmisille".

Miltä tämä nyt kuulostaa?

Siltä ettet sinäkään tajunnut artistin pointtia.

Vierailija
35/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isot, vahvat, aggressiiviset ulkomaalaistaustaiset miehet tuskin olivat mitenkään "heikko" ryhmä tuolla jota piti suojella.

Nämä jututhan viime vuosien koko ajan pahenevasta rasismista kaikkien muiden roturyhmiemuassa paitsi valkoisten puolelta on käyty jo loputtomasti läpi USA:ssa viime vuosina.

Siellähän väkivaltainen rasismi varsinkin mustien taholta, kohdistuen kaikkiin muihin, räjähti käsiin Obaman kaudella.

Nyt sitä ollaan laittamassa kuriin, mutta ollaanko Suomessa niin noloja että nyt sitten lähdetään apinoimaan jotain 5 vuotta vanhoja trendejä USA:sta?

Vierailija
36/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Artisti pyysi miehiä ja muita valkoihoisia siirtymään eturiviin jaeturivissä olleita naisia ja värillisä antamaan tilaa näille ihmisille".

Sinä et todellakaan tajunnut sitä.

Ihmisten eriarvoinen kohtelu rodun perusteella on rasismia. Pure and simple.

Lukisit vaikka Martin Luther Kingiä. (Jos edes tiedät kuka hän on).

Vierailija
37/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja siinä vaiheessa kun niiltä samoilta "antirasisteilta" tulee juttua jossa tyyliin toivotetaan juutalaiset uuniin ja muutenkin solvataan tätä kansanryhmää kuten tässäkin ketjussa, niin väitteet "suvaitsevaisuudesta" eivät IHAN ole uskottavia.

Eli ihan selvästihän tuo on vain halua saada valtaa omalle roturyhmälleen ja sortaa kaikkia muita.

Racial supremacy - sitähän se on, omalle rodulleen.

Eiköhän kaikki tajunneet, että se juutalaiskommentti olo ap:n mustamaalausta.

Ai ei toki kaikki, palstarasistit haluavat kuvitella, että kaikki ovat yhtä itsekkäitä öyhöttäjiä kuin he itse.

Vierailija
38/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et todellakaan tajunnut sitä.

Ihmisten eriarvoinen kohtelu rodun perusteella on rasismia. Pure and simple.

Lukisit vaikka Martin Luther Kingiä. (Jos edes tiedät kuka hän on).

Lue nyt saatan.n pahvipää jo se juttu. Ja lopeta paskanpuhuminen.

Konsertissa oli tavalliseen tapaan eturivissä miehiä. Valkoisia, koska konsertti oli Suomessa.

Artisti halusi fiksusti panna yleisön miettimään valta-asetelmia. Että tosiaan, valkoiset heterot miehet ovat valtaenemmistö, jonka taakse jää aina ja ikuisesti naiset ja vähemmistöt.

Asetelman nurin kääntö oli tarkoitettu saamaan ihmiset miettimään noita.

Vierailija
39/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa tuoda Suomeen tuota jenkki öyhötystä. Niihin aikoihin kun orjia on kuljetettu Amerikkaan, Suomessa ollaan oltu toisen maan valla alla orjina. Suomalaisia pidettiin silloin ali-ihmisinä ja huonona rotuna. Kuka meidän puolesta loukkaantuu ja protestoi. Eiku ai niin, ihonväri on valkonen, ei voi olla mitään muuta kuin alistaja. Ei historialla väliä.

Vierailija
40/43 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin mihinkään ei ryynitä vaan ne jotka jaksaa jonottaa ovella pääsee eturiviin. Sinne ne rynnii pienet tytöt montakin kertaa ihan eteen eikä kukaan muu näe mitään. Ja erivärisillä on tasan sama oikeus päästä eteen kuin muillakin kukaan ei heitä estä.

Ja mitä tulee tuohon Hesarin juttuun se on tyättä paskaa sikäli että Suomessa maahanmuuttajat eivät ole yhteiskunnan alimmalla portaalla vaan siellä on syrjäytyneet suomalaiset miehet. Ei ole tullut mamuja vastaan ruokajonossa eikä veneen alla.

Ja kyllä antoi taas suomalainen nainen tyhmän kuvan itsestään kun antoi tuon tapahtua. Unohtui heti tasa-arvo kun tarjottiin eturiviä. Suomalainen nainen on heikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän