+++Aurinkoista viikonloppua, SYYSnaiset+++
Perjantaiset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6730302&p=1&tmode=1&smode…
Olen nukkunut niin, että aivan pursuan unta.
Ikkunan takana aurinko jo loistaa kovaa ja korkealta.
Miehet yhä umpiunessa köllöllänsä, ovatkohan elossa - en ole tottunut tähän ainakaan sen pienemmän kullan kanssa.
Täytyy etsiä aamun ajatus, opiskella siis.
Illalla tiedossa hyvää ruokaa mahtavassa seurassa.
Voiko ihmispolo elämänpäivältä enempää toivoa?
Kommentit (28)
Mies ja Sini ulkoilevat, joten vietän Rosan nukkuessa laatuaikani täällä. Mitä sitä kertoisi omasta navasta? Tuntuu ettei meille koskaan oikein kuulu mitään... arki on siis tasaista. Sinin peppu tuntuu olevan jättisuuri lattaripeppu nykyään kun pääasiassa tuon pienemmän neidin takamusta saa olla alvariinsa pesemässä. :-D
Rosalla on yksi kurja tapa. Syömisen jälkeen, jos hän on hereillä ja hänet laittaa esim. sohvanmutkaan tuettuun kohoasentoon, niin aloittaa aina samantien hirvittävän punnaamisen. Ja puklaa kaaressa ison määrän maitoa ylös sotkien puklurättinsä, vaatteensa, tyynynsä jne.. Syönnin päälle täytyisi olla ainakin 30 minuuttia sylissä, niin pysyisi maidotkin sisällä, mutta kun aina se ole mahdollista. Pieni harmi, mutta pelkään että tukehtuu vielä noihin pukluihinsa, kun minä olen esim. Siniä potattamassa.. :-/
Sini on oppinut juoksemaan. :-) Lempparileikki on nykyään hippa, niin että Siniä jahdataan. Kikatus on kova. Kirjatkin ovat taas pienen tauon jälkeen In.
Eilen lähdettiin ensimmäistä kertaa kyläilemään. Valmistelut ottivat aikaa 1.5h... ´Siinä oli kakkatalkoot, ehti tulla jo nälkäkin kaikille jne.. No ehkä lähtemisessäkin kehittyy. Käsittääkseni T@hti, Leanna ym suurperheellisetkin poistuvat useinkin kotoaan koko katraan kera. :-D
Kerppu, voi kurjuus tuota vastikerumbaa! :-((((
T@hti, voi räkä jos liitoskivut alkoivat sinulla jo nyt. Toivottavasti liittyvät vain tuohon rankempaan liikuntaan, eivätkä haittaa ns. normaalia arkea!
Lila75, Sini ja Rosa 2 viikkoa
.. Sini sanoi eilen ensimmäisen kokonaisen lauseensa; Hau-hau ei näy. Eilisessä kyläpaikassa katsoi ikkunasta ulos ja tuumi noin. Yleensä kun ikkunasta on näkyneet naapurin koirat. :-)
Eilinen tapaaminen oli oikein mukava :) Ruoka oli maukasta ja seura mahtavaa. Kahden tunnin yksien aikana ehdomme keskustella monesta maailman asiasta. Oikein harmittaa, etten näe teitä taas pitkään aikaan.
Tänään lensin sitten takaisin kotiin ja olipa tietysti mahtavaa nähdä pienokaiset ja isommatkin :)) Tuliaisista tykkäsivtä kovasti, vaikka esikoinen kommentoikin, ettei se haittaa, vaikken tuonutkaan tuliaisia..ei kun siis leluja ;)) . Kaikki tuliaiseni olivat siis järkeviä: koulureput sekä vaatteita kaikille (aivan innostuin Seppälässä ja HM:ssä). Shoppailemassakin oli kiva käydä pitkästä aikaa, kun oli hyvää seuraa :)
Nyt täytyy mennä taas, mutta palaillaan!
♥Saamuska
TheMaha raportoi. Luonnon oma tapa hoitaa alkoholittomuus, krapula tulee jo pelkästä viinin haistelemisesta. Kaikenlaista raskausvaivaa olen tänään valitellut silittäen samalla mahaa, jonka kokoisesta synnytin esikoisen. Kiitokset hienotunteisista arvioista.
Ei ole voinut kuin maata, väsyttää ja kolottaa niin. Kumma pahoinvointi on aaltoillut. Meilläkin on ollut mahatautia liikkellä, sekö? Eikä varmaankaan raskausajan ihana vaiva, ummetus, auta ollenkaan oloihin.
Eilen oli kivaa. Ruoka oli tosi hyvää. Liian aikaisin jouduin poistumaan enkä ehtinyt puhua riittävästi vaikka puhuin paljon. Tosi harmi, että Tea joutui lähtemään.
Huomenna pääsee töihin lepäämään, mies oli päivän soittamassa ja minä lasten kanssa. Ihmettelin kovasti, miten ihmeessä kykenen taas suostumaan hitauteen ja rauhallisuuteen? Aikuismaailmassa tottuu hoitamaan asiat halkipoikkipinoon, lasten kanssa pitää toistaa, toistaa, odottaa ja odottaa.
Kukkuu
Ps. Simam, minä ottaisin terapeutin jos sen saisi pienellä vaivalla. Nyt nautiskelen tehokkaasta rentoutushoidosta, osteopaattisesta hieronnasta. Voin antaa yhteystiedot, jos haluat. Suosittelen lämpimästi stressivaivaan ja muuhunkin. Henki-ruumis kun on yhtä ja kun toinen on rento, on toisenkin helppo olla rento.
Kukkuu. Hyvä, ettet pahastunut mahakeskusteluista. Mua rupes tänään niin vaivaamaan, kun vasta hoksasin, että niinkin vois käydä. Mun varmaan tosiaan pitäis laittaa kuva tulemaan, niin tilanteen koomisuuden vois ehkä nähdä.
Asiasta jotain kertonee esim se, että kakkosta oottaessa ihmiset kyseli jouluna, että kumpis teistä ennemmin saa vauvan. Kaverini la oli tammikuussa ja mulla toukokuussa.
Lila. Mä jo kerkesin miettiä, että oonkos liitoskipuja valitellu. Mutta kyllä asia palautui taas mieleen lasten kansa ulkoillessa. Ei kuitenka koko ajan vaivaa.
Vauvan kanssa on aina uusi opettelu lähtemisten kanssa, mutta kyllä se sitten siitä pikku hiljaa.
Kerppu. Kyllä tuollainen uutinen lannistaa kenet tahansa. Toivottavasti siitä ei kuitenka koidu enempää haittaa.
Aamupäivällä esikoinen meni naapurin poikien kanssa pellolle hiihtämään. No, tyttö halusi kanssa lähteä. Ajattelin sitten, että kokeilkoon, jospa tuo sujuis. Ihmeen hyvin sujuikin, kunnes tyttö kaatui niin, ettei enää päässyt omin keinoin ylös ja molemmat monot lähti jalasta. Pojat ei myös siis pystyneet auttaa ja mun mahdollisuudet oli myös vasta mietinnässä (=varsin huonot. Olisin joutunu lähteä lumikenkiä hakemaan ja aikaa ois menny). Naapurin isäntä lähti siis umpihankeen tarpomaan ja tyttöä auttamaan. Tyttöä asia ei vaivannu yhtään, mutta voitte arvata, että mua hävettää. Varsinkin, kun oli heidän ruoka-aika jo.
Iltasella lähdettiin luistelemaan. Moneen kertaan annoin ohjeita pissalla käymisestä, pukemisesta, ym. Esikoinen saa itsensä muuten laitettua, mutta monojen ja luistinten sitomisessa tarvii apua.
Keskimmäinen oli tyytyväisenä toppapuku päällä laittamassa luistimia, kun huomasin, että alla on t-paita ja pitkikset.
Pekka tuli tyytyväisenä esittelemään mulle, miten hän oli jo saanut kengät jalkaansa. Seuraavaks otti sitte haalarin esille.
Isommat potkurin kyytiin, Pekka pulkkaan, kaikille mailat mukaan ja menoksi.
n. 15 min luistelun jälkeen neiti totesi, että häntä pissattaa. Meitin vähäisiä vaihtoehtoja (eli jos naapurissa sattuis olemaan väki kotona ja miten työlästä ois ollu sinnekkä mennä) ja ruettiin tekemään lähtöä kotiin. Tyttö totes: Tuli jo
Mies tuli koulutuksesta jo vähän ennen meitä. Vähän koitti mun patistamana olla apuna, mutta valitteli, että huimaa ja hartiat on ihan tukossa, kun palomiesvarusteet oli jotenki painanu niskoja. Ei muuta kuin lääkettä etsimään ja hieromaan ja kylmägeeliä laittamaan.
Nyt lapset nukkuu ja parasta ois mennä itekki.
Että tämmöstä.
T@hti ja poppoo sekä rv 23
Ja nyt miehelle tuli ensivastehälytys ja ei kun menoksi.
Mitähän kaikkea meidän päiviin mahtuu nelosen synnyttyä?????
T@hti
kiitos kiitos kiitos todella viisaista sanoistanne. Tänään on juhlittu pojan 3-vuotissynkkäreitä, melkoista hulinaa,, taisi olla taas lähemmäs 30 vierasta. Miehen sukua jo kun kutsuu niin tulee 13 hlöä samalla ovenavauksella, huh.
Hupireissussa oli mukavaa, hauskaa, rentouttavaa ja tanssia kovasti. Mukavasti porukkaa, upee työporukkahenki kaiken kaikkiaan. Unet jäi kyllä vähiin ja eilen oli melkoinen urakkka tehtävänä ku piti leipoa tälle päivälle, kun ei viikolla ehtinyt töiden ja kampaamon takia. Tuli muuten tosi kivat hiukset, tehtiin sellainen Lorealin muotilukäsittely, hieman kiharaa, mutta helposti suoristuu ja muotoutuu föönatessa tai kihartimella. Yövyimme kahden työkamun kanssa sviitissä (!) jonka saimme samaan hintaan, tosi hienoa palvelua. Harmittaa ettei ollut sitten aikaa saunoa eikä käydä kylpylässä, liian tiukka aikataulu ja lauantain olon arvanette :))) Pomo oli aikas tuiterissa, en puhunut juuri työasioista mutta hän jaksoi kehua mua ja kolleegaa ja kuinka pahalta tuntuu kun joudumme tekeen niin paljon hommia. Totuushan on se, ettei uusia palkkailla kun ollaan muutenkin tarkkailun alla ettei käy kuin UPM:ssä. Just siellä laskettiin, että meiltäkin on 8 ihmistä jäänyt pois 5 vuoden aikana ja eläkkeelle jne ja silti vaan hommat pyörii... kesäksi haaveilee tuuraajaa mulle kaveriksi, mutta voipi olla ettei löydy sopivaa. ja onko järkee olla joku joka vielä enempi pihalla kuin mä. siis ulkopuolinen. Kesä voipi olla rankka. Ja ens vkon jälkeen alkaa se välitilinpäätös, pelottaa jo. Mutta kyl pakko pitää hommat aisoissa, on meillä molemmilla kuiteskin pienet lapset kotona. Tietyt jutut pitää olla kellontarkasti mutta loput saa oottaa. Katotaan millaisen toimenkuvan saame ens vkolla aikaan, ois sekin jo jotain, jos vaikka liksakin nousisi ja takautuvasti (kuunnelkaa mitä rahan roisketta hoitovapaan jälkeen... heh heh). Nyt tullut ylityötili oli kyllä aika suloinen kun eka tili taas aiheutti melkein itkun, käteen jäi 200e kun maksoin laskut, ihan järkyn kallista tää elämä omakotitalossa ja jos sattuu muutama ylimäärinen lasku niin tili tuli tili meni. Vaan ennemmin kituutan lasten kanssa kuin asun töissä. Onneksi laki tulee vastaan 200tunnin kohdalla ja luottamusmies ei aikonut allekirjoitta lisätuntien anomukseen nimeä.
Tässä ei oo nyt kauheesti ehtinyt panostaan suhteeseen eikä kuulosteleen mikä tilanne, mutta tuntuu että riita puhdisti ilmanlaatua. katsotaan nyt mihin tää johtaa. hyviä vinkkejä kyllä annoitte, täytyy alkaa tosissaan keskustelee, mitä kumpikin tahtoo.
Mutta nyt miehen luo ja unille ;) palajan joskus taas... Kiitos vielä!
Tuttis
ps. paranemista yrjän kanssa kamppaileville ja Ankkiksen homejuttu kyllä jäi mieleen kun pikaisesti luin pinoa.
Oikein ihana ilta oli. Tea olis tehnyt siitä täydellisen. Kurjaa. Jatkettiin siis vielä yhdille ;), ne yhdet kestivät kyllä aika pitkää, pari tuntia. Kotona olin noin 23 ja uni tuli heti. Sen verran mummo olen, että alkoholi heikentää unenlaatua ja heräsinkin keskellä yötä eikä uni tullut. Lapset eivät ole päästäneet tänään helpolla ja ei olis tullut kuuloonkaan, että isi olis kelvannut heille aamulla 6.30. Nyt 2 h päikkärit kaikilla takana ja alkaa olla jo ihmismäinen olo. Illalla ajattelin kyllä karata salille, vaikka lapset kuinka huutaisivat perään.
Oli kivä nähdä sinuakin Tiivii. Ymmärrän hyvin, että kotiasiat vaikutti viihtymiseen.
Viime viikko oli kaikin puolin rankka, kun olin niin paljon työjutuissa. Ensi viikkokin on aika työntäyteinen. Sitten on vähän aikaa rauhallisempaa.
Pilette