Kohteleeko työnantajani minua väärin alaikäisenä?
Moi!
Olen 17-vuotias eli alaikäinen. Olen töissä eräässä liikkeessä joskus puolin öihin asti. Laki kuitenkin sanoo, että 17-vuotiaana eli nuorena työntekijänä voin olla kotitalouden ulkopuolella töissä välillä 6-22 ja kotitaloustöissä klo. 23 asti. Rikkooko työnantajani lakia, kun olen monesti klo. 24 asti töissä???
Kommentit (9)
Kai sinä ainakin saat niistä tunneista iltalisän?
AVI:n työsuojeluviranomainen on oikea osoite, jos haluat asiaan muutosta.
Lopeta työt heti bagalla siellä! Kuulikko sää=??!?!? Laitonta on tuo, mitä pomosi oikein yrittää????????
Törkeetä nuorten hyväksi käyttöä, kerro firma heti niin jokainen foorumin käyttäjä laittaa poikotti listallee kyllä näin on!
Vierailija kirjoitti:
Törkeetä nuorten hyväksi käyttöä, kerro firma heti niin jokainen foorumin käyttäjä laittaa poikotti listallee kyllä näin on!
Ellei kyseessä ole : Viisitoista vuotta täyttänyt työntekijä, joka tekee julkisen viranomaisen hyväksymää ja valvomaa työtä ammattikoulutuksen saamiseksi, saa kaksivuorotyössä kuitenkin olla enintään kello 24:ään asti. (14.6.1996/408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei kyseessä ole : Viisitoista vuotta täyttänyt työntekijä, joka tekee julkisen viranomaisen hyväksymää ja valvomaa työtä ammattikoulutuksen saamiseksi, saa kaksivuorotyössä kuitenkin olla enintään kello 24:ään asti. (14.6.1996/408)
Lähe meneen täältä kuulikko??111
Jos ei työ miellytä, niin lähde menemään! Tässä on tulevaisuuden Ay-lehmä aloittelemassa työuraansa ihan selkeästi. Muista sitten haastaa työnantaja oikeuteen kun lähdet!
Vierailija kirjoitti:
Jos ei työ miellytä, niin lähde menemään! Tässä on tulevaisuuden Ay-lehmä aloittelemassa työuraansa ihan selkeästi. Muista sitten haastaa työnantaja oikeuteen kun lähdet!
RAPORTOIKAA KAIKKI TÄMÄ JANKKAAJA-KIUSAAJA NIIN SAADAAN TÄMÄ TYYPPI TÄÄLTÄ POIS FOORUMIKIUSAAMASTA KUULIKKO!!!???11111111
Vierailija kirjoitti:
Lähe meneen täältä kokkari, sulla ei oo mitään asiaa tänne jankkaamaan ja levittämään riisto-propagandaas, kuulikko kokkari?????!11111111
Kyllä, lain mukaan työnantajasi rikkoo laki!!!11111
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930998#L2P7