Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko alkoholi terveellisempää kuin kannabis?

Vierailija
13.02.2017 |

Vai kannattaisiko alkoholinkäyttö korvata kannabiksella, jos ihan terveysnäkökulmasta asiaa pohditaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat haitallisia elolliselle organismille, alkoholi palamistuotteidensa kautta ja kannabis rasvaliukoisten yhdisteidensä kautta.

Vierailija
2/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaat ei käytä kumpaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat ovat haitallisia elolliselle organismille, alkoholi palamistuotteidensa kautta ja kannabis rasvaliukoisten yhdisteidensä kautta.

Mitä haittaa niistä rasvaliukoisista yhdisteistä on elolliselle organismille, sanotaanko vaikka mehiläiselle, jolla ei ole endokannabinoidijärjestelmää hermostossaan?

Vierailija
4/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi raittiudesta onnen löytäneet harvoin vaikuttavat kovin onnellisilta? Ennemminkin stresaantuneilta ja takakireiltä, jotka haluavat puuttua muidenkin elämään. Se ei oikein vakuuta ainakaan minua.

Vierailija
5/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erona on vielä että alkoholi ei ole vertailukelpoinen vaan kannabis tarkoittaa kasvia ja alkoholi orgaanista yhdistettä. Esim olut sisältää alkoholia mutta olut ei ole alkoholia jne kannabis sisältää thc:tä sun muuta mutta kannabis ei ele pelkkää thc:tä. Joten tyypillinen tavisten argumentointivirhe jo kysymyksessä. Yleensä tämä virhe nähdään keskustelulissa joissa puhutaan alkoholin haitoista tai alkoholi juomista.

Vierailija
6/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on kaikilla tavoilla haitallisempi päihteenä. Siitä on se 1-5 luokituskin mistä näkee asian numeroina. Kun kannabiksella on pelkkää ykköstä niin alkoholilla on nelosta ja vitostakin. Päihtymisen jälkeinen olo kertoo hyvin sen kumpi on pahempi aine.

Vierailija
7/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutus määristä ja henkilökohtaisesta kestokyvystä riippuu paljon. Kaikkien keho ei kestä alkoholin suurkulutusta, jolloin kannabis on luonnollisesti parempi vaihtoehto, kuin poksahtanut maksa tai sisäelimet. Osalla kannabis ei sovi, koska tekee paljon käytettynä saamattomaksi ja passiiviseksi ja lisää vainoharhaista ajattelua, jos on sellaisia taipumuksia. Osa voi polttaa pilveä aika huoletta ja pysyä energisinä ja toimintakykyisinä.

Jos on tarve lääkitä itseään jollain, niin ehkä kannattaa harkita laillista terveydenhoitoa tai jopa raitistumista, jos mahdollista. Ymmäärrän toki, että osalle ihmisistä elämä selvinpäin on helvetillistä. Iän myötä onneksi aivot haurastuvat, ja selväpaisyyskin saattaa osoittautua mahdolliseksi elämäntavaksi.

Vierailija
8/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankaan kohtuukäyttö ei ole haitallista.

Vierailija
9/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on hitokseen paljon haitallisempaa kuin kannabiskin. Tupakkakin.

Vierailija
10/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä ajatusta, että alkoholin voisi korvata kannabiksella. Molempia käyttäneenä voin sanoa, että vaikutus ja päihteestä saatava mielihyvä/olo on niin erilainen, ettei niillä mitenkään voisi korvata toisiaan. Kannabiksesta tulee omiin oloihin uppoutuva ja todella rento olo. Viinilasillinen taas kirvoittaa kielenkannakkeet, nuttura höllää ja olen rennompaa seuraa. 

Vierailija
11/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia voi verrata savuun kummatkin on orgaanisia yhdisteitä. Riippumatta syötkö weedisi.

Vierailija
12/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä ajatusta, että alkoholin voisi korvata kannabiksella. Molempia käyttäneenä voin sanoa, että vaikutus ja päihteestä saatava mielihyvä/olo on niin erilainen, ettei niillä mitenkään voisi korvata toisiaan. Kannabiksesta tulee omiin oloihin uppoutuva ja todella rento olo. Viinilasillinen taas kirvoittaa kielenkannakkeet, nuttura höllää ja olen rennompaa seuraa. 

Sulla noin, jollakulla toisella ehkä toisin?

Vierailija
13/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei maistu alkoholi jos on pössyteltävää. Lätkä tai kukka on paljon miellyttävämpää. Huono saatavuus tekee sen että alkoholia menee paremman puutteessa. Ettei tule väärikäsitystä niin enimmäkseen olen ihan selvinpäin.

Vaikutus on todella erillainen kannabiksen eduksi 100-5. Mä en uppoa omiin oloihin vaan suu käy ja touhuilen kaikenlaista vaikutuksen alaisena.

Vierailija
14/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai kannattaisiko alkoholinkäyttö korvata kannabiksella, jos ihan terveysnäkökulmasta asiaa pohditaan?

Netistä löytyy ihan faktoja mitä alkoholi tai kannabis aiheuttaa. Katso itse niin voit sitten päättää kumpi on haitallisempi päihteenä. Mä tiedän mutten halua alkaa pätemään.

Vierailija
15/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaat ei käytä kumpaakaan.

Olet totaalisen väärässä. Juuri viisaat käyttää enemmän kuin tyhmät. Kaikkein suurin ryhmä kaikista päihteiden käyttäjistä on viihdekäyttäjät. Se onnistuu vain sillä että käyttäjillä on järkeä päässä tietääkseen rajansa. Tästä asiasta on ihan tutkimuksia. Ihmisellä on luontainen halu päihtyä ja järkevät osaa kontrolloida sitä halua.

Vierailija
16/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sie pilaat elämäs vaa sillä. Ei kannata.

Vierailija
17/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis, tämä vihreä kultaharkko kasvatuskaapissani

420

420

420

420

4 2 0

Vierailija
18/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis passivoi. Alkoholi aktivoi.

Vierailija
19/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 2 0

Happy life

4 2 0

Happy life

4 2 0

Vierailija
20/23 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabis passivoi. Alkoholi aktivoi.

Monet väittää

Tää väitös on paskaa ja pyyhitään pois pöytäkirjasta!