Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntuu olla lyhyt?

El Vira
13.02.2017 |

Olen 175cm pitkä ja kengissä aina vähintään 5cm korko. Jossain vaiheessa varhaisteini-ikää olisin halunut olla kuin suurin osa muista tytöistä: 150-160 cm, mutta kasvoin jo ala-asteella täyteen mittaani. Se oli kamalaa ja pelkäsin ihan hirveesti, että kasvan kaksimetriseksi. Teininä tein mallinduuneja ( siis vähän, mutta kuitenkin ) ja muutenkin pituuteni on aikuisiällä ollut poikkeuksetta etu - esim. mua ei ole ikinä miehet - eivätkä juuri toiset naisetkaan - edes yrittäneet tallata jalkoihinsa, eikä mua ole koskaan "häiritty seksuaalisesti" kenekään epämiellyttävän taholta, mulle ei vittuilla ( no kai se oliskin vähän vaikeaa sieltä alailmoista ) ja olen tottunut olemaan olemaan keskipisteenä tai ainakin vahvasti esillä, näkyvä.
Kysynkin, että miltä tuntuu olla lyhyt ja "näkymätön"aikuinen, hävitä massaan? Eikö se turhauta, että pidemmät ja näkyvämmät menevät aina edelle, saavat kaiken huomion, vievät parhaat miehet, vaattet näyttävät pidemmän yllä paremmilta, pidemmät etenevät urallaan nopeammin jne?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni poimii marjan maasta, pitkä ei tähtiä taivaalta.

Vierailija
2/13 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä oo ikinä huomannu omalla kohdalla oikeiksi mitään noista väitteistäsi vaikka oon alle 160cm. :)

Vierailija
4/13 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että olet kokenut pituutesi myönteisenä asiana. Itse olen 160cm ja koen omani myös. Tykkään olla joukossa siroimpien/pienimpien joukossa, on ihana kun monet miehet ovat rinnallani isoja. Eikä vartalo ja vaatteet yksiselitteisesti näytä pitkällä hyvältä, kyse on vartalon mittasuhteista ja kokonaisuudesta. Itselläni on lyhyydestä huolimatta hyvät mittasuhteet ja sopivasti kurveja. Miksi pitkät veisivät parhaat miehet? Eikö miehet pikemminkin kammoa ajatusta "liian" pitkästä naisesta, ts. heidän mittaisestaan tai vielä pidemmästä. Tuota uralla etenemistä ja pituuden suhdetta on kyllä tutkittu, mutta eiköhän rautainen ammattitaito mene pituuden edelle ;)

Vierailija
5/13 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häviä massaan vaikka olen lyhyt - runsas määrä ylipainoa pitää huolen siitä että minut huomataan :D 

Uralla olen edennyt juuri niin kuin olen halunnutkin, miehistä (tai naisista) en ole kiinnostunut, enkä muutenkaan välitä ihmisten huomiosta. Vaatteet kyllä kieltämättä näyttävät paremmilta pidempien ja varsinkin hoikempien päällä, mutta ei tämä motivoi minua riittävästi että laihduttaisin.

Vierailija
6/13 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tykkäät olla sinä. Minua taas kauhistuttaisi olla hongankolistaja, mutta näinhän se on, oma pituus tuntuu "oikealta".

Minuakaan ei ole koskaan häiritty seksuaalisesti, eikä yritetty mitätöidä, joten eiköhän se ole kiinni ihan persoonallisuudesta, eikä pituudesta. 

Lyhyyden etu on, että vähän pyöreämpänäkin tekee pienen ja söpön vaikutelman. On laajempi valikoima potentiaalisia miehiä, osa miehistä kun ei halua itseään pidempää naista. Mahtuu hyvin autoon, lentokoneeseen ja hotellisänkyyn, kun ei ole pitkä.

Ainoa miinuspuoli on, että lahkeita joutuu ajoittain lyhentämään. Sekään ei kyllä ole minun pituudellani yleinen ongelma.

t. 165 cm

Vierailija
7/13 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 157 cm "pitkä", en mitenkään huomiota herättävän lyhyt mutta en kyllä pitkäkään ja yläasteen jälkeen en ole kasvanut (olen 22). En haluaisi olla muun pituinen kun tähän on tottunut,mutta joskus turhauttaa kun jotkin mitoitukset on tehty pidemmille. Esim löysin kotini läheltä ulkoa alueen, jossa on kulkuvälineitä ulkona, mutta monesta laitteesta oli vain 1, jota pystyin jota kuinkin käyttämään, kun muihin olin liian lyhyt,.jalat tai kädet eivät yltäneet. Mutta ei tosiaan mitään elämää oikeasti haittaavaa ole.

Paras ystäväni, joka on myös lapsuudenystäväni,.on yli 180 cm ja usein hänen kanssaan kulkiessa tunnen itseni pikkulapseksi, samoin joskus muutoinkin ihmisten ilmoilla, tulee jotenkin sellainen tallottu fiilis. Mutta ei nyt kummempaa, minkä sitä ihminen pituudeleen voi. Tyytyväinen oon.

Vierailija
8/13 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 157 cm "pitkä", en mitenkään huomiota herättävän lyhyt mutta en kyllä pitkäkään ja yläasteen jälkeen en ole kasvanut (olen 22). En haluaisi olla muun pituinen kun tähän on tottunut,mutta joskus turhauttaa kun jotkin mitoitukset on tehty pidemmille. Esim löysin kotini läheltä ulkoa alueen, jossa on kulkuvälineitä ulkona, mutta monesta laitteesta oli vain 1, jota pystyin jota kuinkin käyttämään, kun muihin olin liian lyhyt,.jalat tai kädet eivät yltäneet. Mutta ei tosiaan mitään elämää oikeasti haittaavaa ole.

Paras ystäväni, joka on myös lapsuudenystäväni,.on yli 180 cm ja usein hänen kanssaan kulkiessa tunnen itseni pikkulapseksi, samoin joskus muutoinkin ihmisten ilmoilla, tulee jotenkin sellainen tallottu fiilis. Mutta ei nyt kummempaa, minkä sitä ihminen pituudeleen voi. Tyytyväinen oon.

Jaaha kulkuvälineitä.. KUNTOILUVÄLINEITÄ*

Vierailija
9/13 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysit kotisi läheltä ulkoa alueen, jossa on kulkuvälineitä ulkona, mutta monesta laitteesta oli vain 1, jota pystyit jota kuinkin käyttämään, kun muihin olin liian lyhyt,.jalat tai kädet eivät yltäneet?

Siis häh? Mikä ihmeen alue ja mitä ihmeen kulkuvälineitä?

Vierailija
10/13 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 152 cm mies ja omalla kohdallani lähes mikään mitä lyhyistä miehistä puhutaan ei pidä ollenkaan paikkaansa. Esimerkiksi lähes joka baarireissulla saan/saisin naisen mukaani. Enkä puhu mistään jämänaisista vaan normaalipituisista ja kauniista naisista, joita muutkin miehet havittelevat. Myöskään varustukseni ei ollenkaan vastaa pituuttani vaan on keskiarvoa huomattavasti suurempi ja näin pienessä rungossa koko vain korostuu. Myös itsetuntoni on aina ollut todella hyvä.

Joten tuntuu hyvältä olla lyhyt :)

Vierailija
11/13 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pienuutta pitää kompensoida aggressiivisuudella?

Vierailija
12/13 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aggresiivisuutta siinä on, että pitkulat on tehty ottamaan asioita ylähyllyltä?

Ei me muuten sinne yletyttäisi ilman jakkaraa, eikä viitti aina etsiä sitä jakkaraa.

Pitkuloittenkin elämällä on tarkoitus, jonka ne itse loi tekemällä maailman pitkuloille sopivaksi.

Ei ne tavarat ja tuotteet muuten oisi ylähyllyillä ja kaikki asiat korkealla.

Mitä virkaa olisi pitkuloilla, jos maailma olisi ihmisten korkeudella?

Vierailija
13/13 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen noin 160-senttinen, ja nuorena, varsinkin koulussa harmitti, kun kaikki muut olivat pitempiä. Jumppatunnilla opettaja komensi aina pituusjärjestykseen huutaen: Pitkät tänne päähän ja pätkät tonne!

Olin peruskoulun viimeisellä luokalla 157- senttinen ja kaikkein lyhin luokallani. Kasvoin sitten myöhemmin vähän.

Mutta nyt aikuisena ei enää harmita yhtään. On kiva olla pieni, hoikka, vahva ja nopea. Voi puikkelehtia vaikka missä ja ohitella isompia, lihavampia ja kömpelömpiä.