Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Panosuhteesta ja moraalista kysymys

Vierailija
12.02.2017 |

Kysyin asiaa täältä aiemminkin, nyt tilanne edennyt joten kysyn uudelleen.

Olen nainen ja aloitin panosuhteen miehen kanssa, joka olisi halunnut aluksi enemmän. Kerroin selkeästi että en näe suhteella tulevaisuutta mutta minulle käy jos harrastamme kuitenkin seksiä, koska se oli tämän miehen kanssa tosi ihanaa. Mies jäi epäröimään asiaa, mutta seuraavalla tapaamisella ilmoitti että järjestely sopii hänelle. Tähän sain palstalaisiltakin vihreää valoa, kun kerran olin ollut rehellinen ja mies lähti tietoisesti mukaan omasta tahdostaan.

Sovimme sitten, että kumpikin tapailee muita, mutta harrastamme keskenämme seksiä kunnes toinen löytää jonkun vakavamman jutun. Suhteen jatkuttua jonkin aikaa mies laittoi sen poikki ja kertoi käyneensä treffeillä, mutta että ei pysty ihastumaan muihin naisiin niin kauan kuin harrastaa seksiä minun kanssani. Ymmärrän, että tämä on todellinen ongelma ko. miehen kannalta. Hyvästelimme siis toisemme ja toivotimme onnea seuranhakuun.

Nyt mies on alkanut soitella minulle. Ensin hän ehdotti että näkisimme kaveripohjalta vaikka kahvikupillisen äärellä, mistä kieltäydyin, koska tiedän ettei seksuaalinen vetovoima välillämme ole kadonnut minnekään. Eroa tehdessämme koin hyvin vaikeaksi olla miehen lähellä, kun en voinutkaan suudella häntä tai mennä muutenkaan lähelle. Kerroin, että en halua mennä sellaiseen tilanteeseen joten en halua tavata. Viimeksi soittaessaan mies sitten ehdotti suoraan, että jatkaisimme seksisuhdetta.

Nyt kysymys: onko ok suostua ehdotukseen? On todennäköistä että suhde olisi miehelle edelleen yhtä haitallinen kuin aiemminkin, ja että hän ehdottaa siitä huolimatta jatkoa, koska on jossain määrin koukussa siihen ihanaan seksiin, jota meillä oli (kuten itsekin voisin sanoa olevani). En siis voi olla varma, että hän kykenee tekemään vastuullisia valintoja tässä asiassa.

Olenko hyväksikäyttäjä jos suostun?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
2/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Mutta miksi sitä haluaisit? Eikö olisi helpompi etsiä uutta panoa? Veikkaan että joko sulla myös on tunteita, tai että egosi nauttii tästä miehen ihastuksesta ja siksi sun on vaikea jättää tilaisuutta käyttämättä. Koeta selvittää itsellesi oikea syy ennenkuin teet päätöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok. Mutta miksi sitä haluaisit? Eikö olisi helpompi etsiä uutta panoa? Veikkaan että joko sulla myös on tunteita, tai että egosi nauttii tästä miehen ihastuksesta ja siksi sun on vaikea jättää tilaisuutta käyttämättä. Koeta selvittää itsellesi oikea syy ennenkuin teet päätöstä.

Minun ei ole kovin helppoa löytää panosuhdetta, jossa nauttisin seksistä yhtä paljon kuin tämän miehen kanssa. Johtunee siitä, että tosiaan pidän hänestä myös ihmisenä ja voimme mm. keskustellakin asioista, eli tunnen kuitenkin selvästi syvempää yhteyttä häneen verrattuna johonkin random baaripanoon.

Olen todella tunneherkkä tyyppi ja miehen onkin ollut vaikeaa uskoa, että en tosiaan halua seurustelusuhdetta, koska hänkin huomaa että pidän hänestä. Siis kyllä, tunteita on, mutta ei kuitenkaan sellaisia rakkaussuhteeseen riittäviä, vaan hän on minulle enemmän kuin ystävä tai esim. pikkuveli.

ap

Vierailija
4/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei ole kovin helppoa löytää panosuhdetta, jossa nauttisin seksistä yhtä paljon kuin tämän miehen kanssa. Johtunee siitä, että tosiaan pidän hänestä myös ihmisenä ja voimme mm. keskustellakin asioista, eli tunnen kuitenkin selvästi syvempää yhteyttä häneen verrattuna johonkin random baaripanoon.

Olen todella tunneherkkä tyyppi ja miehen onkin ollut vaikeaa uskoa, että en tosiaan halua seurustelusuhdetta, koska hänkin huomaa että pidän hänestä. Siis kyllä, tunteita on, mutta ei kuitenkaan sellaisia rakkaussuhteeseen riittäviä, vaan hän on minulle enemmän kuin ystävä tai esim. pikkuveli.

ap

Yäk. Kuvaat pikkuveljeksi miestä johon tunnet seksuaalista vetoa. 😨

Vierailija
5/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän sinä voi olla vastuussa siitä haitallisuudesta, varsinkin kun olet sanonut hänelle, että homma jää pelkkään seksiin.

Jos mies on niin munansa vietävissä / tyhmä, että olettaa mielesi muuttuvan kun tarpeeksi nussitte, niin se on hänen ongelmansa.

Vierailija
6/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalitonta toiminta on, eli turha sitä on ihmetellä. Miksi sinä panosuhteessa pohdit toisen tunteita? Miksi haluat käyttää toista ihmistä hyväksesi, jota panosuhde lopulta aina on? Eikö ole helpompaa laittaa alastonsuomeen tai sihteeriopistolle ilmoitus ja vaihtaa miestä kuin sukkaa? Samalla voisit saada rahaakin.

Vierailija
7/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On todennäköistä että suhde olisi miehelle edelleen yhtä haitallinen kuin aiemminkin, ja että hän ehdottaa siitä huolimatta jatkoa, koska on jossain määrin koukussa siihen ihanaan seksiin, jota meillä oli (kuten itsekin voisin sanoa olevani). En siis voi olla varma, että hän kykenee tekemään vastuullisia valintoja tässä asiassa."

Mitä, jos kertoisit tämän hänelle ja sanoisit, ettei teistä ole tulossa itemia. Panosuhteen jatkaminen kiinnostaa, mutta mies saa ottaa vastuun siitä, ettei myöskään saa löydettyä elämänsä rakkautta panosuhteen aikana. Tee selväksi, että sinä et ole se rakkaus nyt tai tulevaisuudessa.

Vierailija
8/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jatkaisi. Vaikka kyseessä kuinka on aikuinen ihminen, niin silti on selvää, että hän haluaa sinusta (yhä) enemmän. Itse en voisi nauttia seksistä, kun tietäisin, että toinen osapuoli elättelee toivoa muusta. Minulle tulisi paha mieli sen toisen puolesta, kun kuvittelisin että hän seksin jälkeen menee yksin kotiin ja itkee ikävää.. oli se sitten totta tai ei. 

Teet miehelle palveluksen jos olet se järjen ääni, etkä anna miehen rikkoa sydäntään enempää. Olisi itsekästä jatkaa suhdetta.

Vierailija
10/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin juuri, että oletko ap herkkä, koska itsekin pohdiskelen asioita noin monimutkaisesti. Kysymykseesi minulla ei ole vastausta. Kuuntele omaatuntoasi.

T. Herkkä mies.

Vierailija
11/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi mikä akka. Jakelee toosaansa pitkin kyliä. Pitää sua ilmasena hoona.

Vierailija
12/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin asiaa täältä aiemminkin, nyt tilanne edennyt joten kysyn uudelleen.

Olen nainen ja aloitin panosuhteen miehen kanssa, joka olisi halunnut aluksi enemmän. Kerroin selkeästi että en näe suhteella tulevaisuutta mutta minulle käy jos harrastamme kuitenkin seksiä, koska se oli tämän miehen kanssa tosi ihanaa. Mies jäi epäröimään asiaa, mutta seuraavalla tapaamisella ilmoitti että järjestely sopii hänelle. Tähän sain palstalaisiltakin vihreää valoa, kun kerran olin ollut rehellinen ja mies lähti tietoisesti mukaan omasta tahdostaan.

Sovimme sitten, että kumpikin tapailee muita, mutta harrastamme keskenämme seksiä kunnes toinen löytää jonkun vakavamman jutun. Suhteen jatkuttua jonkin aikaa mies laittoi sen poikki ja kertoi käyneensä treffeillä, mutta että ei pysty ihastumaan muihin naisiin niin kauan kuin harrastaa seksiä minun kanssani. Ymmärrän, että tämä on todellinen ongelma ko. miehen kannalta. Hyvästelimme siis toisemme ja toivotimme onnea seuranhakuun.

Nyt mies on alkanut soitella minulle. Ensin hän ehdotti että näkisimme kaveripohjalta vaikka kahvikupillisen äärellä, mistä kieltäydyin, koska tiedän ettei seksuaalinen vetovoima välillämme ole kadonnut minnekään. Eroa tehdessämme koin hyvin vaikeaksi olla miehen lähellä, kun en voinutkaan suudella häntä tai mennä muutenkaan lähelle. Kerroin, että en halua mennä sellaiseen tilanteeseen joten en halua tavata. Viimeksi soittaessaan mies sitten ehdotti suoraan, että jatkaisimme seksisuhdetta.

Nyt kysymys: onko ok suostua ehdotukseen? On todennäköistä että suhde olisi miehelle edelleen yhtä haitallinen kuin aiemminkin, ja että hän ehdottaa siitä huolimatta jatkoa, koska on jossain määrin koukussa siihen ihanaan seksiin, jota meillä oli (kuten itsekin voisin sanoa olevani). En siis voi olla varma, että hän kykenee tekemään vastuullisia valintoja tässä asiassa.

Olenko hyväksikäyttäjä jos suostun?

Olet.

Jos välität miehestä, pysy erossa.

Jos et välitä, ei sua varmaan paljon haittaa olla hyväksikäyttäjä.

Vierailija
13/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole moraalitonta, kunhan muistutat miestä, että teistä ei ole sitten tulossa paria nyt tai tulevaisuudessa. Jos mies siitä huolimatta kuvittelee niin, se on hänen oma häpeänsä. Ärsyttää oikein tollainen asenne: "kyllä se minuun vielä rakastuu".

Vierailija
14/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti mies on sinuun rakastunut. Kumpi nyt sitten on loppupeleissä ikävämpää, olla kokonaan erossa vai edes panosuhteessa? Kunhan selvästi ilmoitat, että olet vain ja ainostaan kiinnostunut panosuhteesta, niin hommassa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Ymmärrän kyllä miehen ongelman, mutta älä tee siitä sinun ongelmaasi.

Vierailija
15/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Yäk. Kuvaat pikkuveljeksi miestä johon tunnet seksuaalista vetoa. 😨

Oletko oikeasti noin hölmö?

Vierailija
16/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten arvelinkin, vastauksissa on tällä kertaa paljon hajontaa. Viimeksi vain joku uskovainen oli sitä mieltä että tekisin väärin jos suostuisin.

Vierailija kirjoitti:

"On todennäköistä että suhde olisi miehelle edelleen yhtä haitallinen kuin aiemminkin, ja että hän ehdottaa siitä huolimatta jatkoa, koska on jossain määrin koukussa siihen ihanaan seksiin, jota meillä oli (kuten itsekin voisin sanoa olevani). En siis voi olla varma, että hän kykenee tekemään vastuullisia valintoja tässä asiassa."

Mitä, jos kertoisit tämän hänelle ja sanoisit, ettei teistä ole tulossa itemia. Panosuhteen jatkaminen kiinnostaa, mutta mies saa ottaa vastuun siitä, ettei myöskään saa löydettyä elämänsä rakkautta panosuhteen aikana. Tee selväksi, että sinä et ole se rakkaus nyt tai tulevaisuudessa.

Olen näin tehnytkin. Kertasin miehelle, että on hänen kannaltaan riski tapailla minua, jos kerran se estää hänen ihastumisensa muihin, koska minun kanssani hän ei parisuhdetta ja mm. haaveilemiaan lapsia saa. Mies vastasi suunnilleen tähän tyyliin: "En tiedä itsekään onko se hyväksi vai pahaksi minulle jatkaa tätä, mutta haluaisin kuitenkin jatkaa". Kun sanoin, että minun mielestäni se olisi selvästi hänelle haitallista, hän pyysi minua olemaan holhoamatta itseään.

ap

Vierailija
17/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatka. Kyllä me miehetkin voimme rakastua. Näihän tuollekin raukalle on käynyt.

Vierailija
18/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkynyt sydän kirjoitti:

Älä jatka. Kyllä me miehetkin voimme rakastua. Näihän tuollekin raukalle on käynyt.

Kumpi nyt sitten on enemmän väärin: se että päätän hänen puolestaan, mikä hänelle on hyväksi, vaikka hän itse kieltää minua holhoamasta - vai se että annan hänen tehdä virheen ja saan siitä itse nautintoa?

Välitän hänestä kyllä, kuin ystävästä. Ystävän kohdalla miettisin ihan yhtä lailla, onko parempi puuttua toimintaan jota pidän hänelle vahingollisena (siis puuttua muutenkin kuin kertomalla oma mielipiteensä, senhän olen jo tehnyt), vai antaa hänen itse tehdä omat virheensä.

ap

Vierailija
19/19 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Jos molemmat hauluatte kuitenkin jatkaa seksisuhdetta niin sanoisin että antakaa mennä vaan. Totta tuo on että ei välttämättä ole paras tapa toimia niin että päätät jotain toisen puolesta, koska sinun mielestä se saattaisi olla toiselle haitallista. Holhoaminen ei mun mielestä ole oikea tapa toimia, vaikka riskit tiedätkin. Aikuiset ihmiset osaavat kuitenkin itse tehdä omat päätöksensä, kuulostaisi kuitenkin siltä että olette tilanteesta keskustelleet ja sitä miettineet jo jonkin aikaa. Kunhan jatkossakin keskustelette avoimesti, puhutte tunteistanne niin tiedätte millon on oikea aika lopettaa.

T. Kokemusta samankaltaisesta on