Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VR ei päästänyt ulos? :Tänään R-junassa jumissa olleita?

Vierailija
11.02.2017 |

Iltalehdessä (sori en pääse linkkaamaan) oli juttu jonka mukaan tänään r-junassa olleita ihmisiä pidettiin pimeässä junassa 2 h vaikka Rekolan asema olisi ollut lähellä.
Oliko näin?
Eihän tässä uskalla enää junalla matkustaa jos joutuu "panttivangiksi", ihan takuulla on joku keino jolla juna saataisiin lähimmälle asemalle ja ihmiset ulos. Ja pakkohan sieltä olisi päästää pois jos joku vaikka saa sairaskohtauksen tms.

Ja miten sata ihmistä voi olla pimeässä, sähköttömässä junassa kaksi tuntia, eihän siellä kai silloin edes se wc voi toimia ilman sähköä.

Ahdistaa....

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/6 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustajia ei voi päästää junaradalle, voivat jäädä junan alle.

Kun juna ajoi Helsingissä seinään istuin 1h pelkästään Ilmalan asemalla ja junasta ei päästetty pois koska olimme väärällä raiteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä nyt on tapahtunut, mutta olen itse ollut vastaavassa tilanteessa pari vuotta sitten. Kokkolasta lähtenyt Pendo hajosi hieman Riihimäen jälkeen. Ulkona oli 27 astetta lämmintä ja aurinko paistoi pilvettömätä taivaalta. Junassa ei ollut ilmastointi toiminut koko matkan aikana eli sisälämpötila oli varmasti lähempänä 50 astetta. Koko junassa oli yksi toimiva vessa. Olimme olleet pysähdyksissä vajaan tunnin, kun kuulutettiin, että viereiselle raiteelle pysähtyy toinen Pendo, johon ne, jotka pääsevät voivat nousta. Jos ei pystynyt hyppäämään melkein parin metrin pudotusta raidekuoppaan sepelin päälle ja sitten kiipeämään samanlaisen matkan viereisen junaan, piti jäädä odottamaan kuumaan junaan useamman tunnin ajaksi. Tilanne oli niin kammottava, että sitä oli vaikea uskoa todeksi. Välttelin Pendolla kulkemista pitkään sen jälkeen. Kävin siihen aikaan kerran viikossa toisessa kaupungissa töissä, joten junalla kyllä jouduin matkustamaan.

Vierailija
4/6 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ymmärrän kyllä sen että radalla on sähköjärjestelmät, jotka aiheuttaa vaaraa. Mutta entä jos joku oikeasti saa pysäytetyssä junassa infarktin, sanotaanko vaan että huono homma. Tuntiin ei tule apua, etkä pääse junasta pois. Nytkin uutisen mukaan vain kaksi junaa jumitti, eli eikö R-junaa muka olisi voitu hinata Rekolaan?

Vierailija
5/6 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä nyt on tapahtunut, mutta olen itse ollut vastaavassa tilanteessa pari vuotta sitten. Kokkolasta lähtenyt Pendo hajosi hieman Riihimäen jälkeen. Ulkona oli 27 astetta lämmintä ja aurinko paistoi pilvettömätä taivaalta. Junassa ei ollut ilmastointi toiminut koko matkan aikana eli sisälämpötila oli varmasti lähempänä 50 astetta. Koko junassa oli yksi toimiva vessa. Olimme olleet pysähdyksissä vajaan tunnin, kun kuulutettiin, että viereiselle raiteelle pysähtyy toinen Pendo, johon ne, jotka pääsevät voivat nousta. Jos ei pystynyt hyppäämään melkein parin metrin pudotusta raidekuoppaan sepelin päälle ja sitten kiipeämään samanlaisen matkan viereisen junaan, piti jäädä odottamaan kuumaan junaan useamman tunnin ajaksi. Tilanne oli niin kammottava, että sitä oli vaikea uskoa todeksi. Välttelin Pendolla kulkemista pitkään sen jälkeen. Kävin siihen aikaan kerran viikossa toisessa kaupungissa töissä, joten junalla kyllä jouduin matkustamaan.

Eikö siellä junassa silloin ollut yhtään vanhuksia, lapsiperheitä, diabeetikkoja....pystyikö kaikki (ne jotka eivät hypänneet siihen toiseen junaan) olemaan siellä tuntikausia ilman että terveys romahtaa. Oliko Vr teihin mitenkään yhteydessä tästä?

Vierailija
6/6 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyseisessä junassa. Yli kaksi tuntia yhteensä josta yli tunti pimeässä. Wc ei vetänyt, joten jossain vaiheessa tuli pöntön reunat vastaan. Junassa kaiken kaikkiaan rauhallista. Kuljettaja kuulutti tilanteesta vähän väliä. Lupa evakuointiin tarvitaan ylempää ja tätä lupaa kuljettaja pyysi ilmeisesti jo aika aikaisessa vaiheessa, mutta toimintaohjeita hän ei kertomansa mukaan saanut. Jouduttiin vain odottamaan. Juna seisoi raiteella jonka molemmin puolin kulki junia. Lopulta viereiselle raiteelle pysäytettiin ohikulkeva juna ja matkustajat siirtyivät siihen junaan. Kaikki sujui rauhallisesti toinen toistaan auttaen. Palasimme Tikkurilan asemalle josta jokainen jatkoi omin voimin matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi