Mitä mieltä? Olen hoitanut meidän lasta 1v. yksin! En ole koskaan päässyt käymään
omilla menoilla. Mies oli eilen katsomassa pelejä. Hän antoi minulle tänään 60e, että pärjään ensiviikon, kun on taas reissussa. Kysyin, että voisinko tänään mennä elokuviin? Vastasi äreästi, että se raha ei ole tarkoitettu sellaiseen ilmanaikuiseen paskaan! Aika loukkaantunut olo 😕 Minulla ei tunnu olevan väliä 😕
Kommentit (14)
Ihan oma valintasi oli lisääntyä ääliön kanssa ja taantua holhottavan tasolle. Sellainen kun on nyky-Suomessa täysin vapaaehtoista. Fiksu nainen ei milloinkaan jättäydy miehen armoille tai rahojen varaan vaan varmistaa että hänellä on käytössä omia itsenäisesti ansaittuja varoja tilillä jolle miehellä ei ole pääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma valintasi oli lisääntyä ääliön kanssa ja taantua holhottavan tasolle. Sellainen kun on nyky-Suomessa täysin vapaaehtoista. Fiksu nainen ei milloinkaan jättäydy miehen armoille tai rahojen varaan vaan varmistaa että hänellä on käytössä omia itsenäisesti ansaittuja varoja tilillä jolle miehellä ei ole pääsyä.
Selvästi puuttuu elämänkokemusta tuon vastauksen perusteella. En voi lähteä kysymättä. Koska en voi olla varma, että hoitaisi lasta! Ja kuuleppa, ei kaikilla ole ollut mahdollista säästää tai säöstöt on menneet isoihin hankintoihin. Kotihoidontuki on naurettavan pieni.
Pahoin pelkään että toi on vasta alkua. Kuulostaa aivan exältäni.
Anteeksi mutta miltä vuosisadalta kirjoittelet?
Nyt nainen herätys! Mies päästää suusta tollaista paskaa ja sä nielet... Mihin sun rahat on menny? Miksi et saa mennä leffaan? Oletko teini jota isä määrää? Laita nyt miehelle asiallisen viesti "Hyvä kumppani. Koska et päästä mua elokuviin edes kerran vuodessa niin laitan eron vireille ja jatkossa lapsi hoidetaan viikkoviikko-systeemillä. Tervetuloa opettelemaan kotielämää. En jaksa enempää."
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelmissa on... ap
Nyt on hyvä hetki toteuttaa ne suunnitelmat.
Saat rauhassa hoitaa asian kuntoon kun mies on pois.
Tilanteessasi saa vuokrakämpän heti jos vaan kertoo sen tilanteen. Kaveri sai vuokra-asunnon saman tien kun selitti perhetilanteensa (oli vähän vastaava kuin ap:lla).
Vaihtoehto on mennä ensin turvakotiin ja sieltä sitten omaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi puuttuu elämänkokemusta tuon vastauksen perusteella. En voi lähteä kysymättä. Koska en voi olla varma, että hoitaisi lasta! Ja kuuleppa, ei kaikilla ole ollut mahdollista säästää tai säöstöt on menneet isoihin hankintoihin. Kotihoidontuki on naurettavan pieni.
'
Todellakin on kokemusta pienillä tuloilla olemisesta. Kuten kirjoitin, lapsen teko tuon miehen kanssa (samoin kuin suuret hankinnat) olivat täysin vapaaehtoinen valinta eli vältettävissä. Fiksut varautuvat, tyhmät eivät. Älä selittele vaan kelaa mitä oisit voinut tehdä toisin. Kotiin jääminen oli ihan oma valintasi.
Olen itse ollut kodinhoidontuella joten tiedän kyllä kuinka pieni se on.Lapsesi isä laiminlyö elatusvelvollisuutensa ja sinä olet tyhmä koska jättäydyit hänen varaansa vaikka tiesit millainen hän on.Lähtö tehdään niin että hommataan asunto, hankitaan vaikka sossusta takaus takuuvuokraan ja lähdetään. Koska mies ei hoida lasta, tuskin vaivautuu tapaamisiin joten saanet jonkun vuoden kuluttua yksinhuoltajuuden vaikka nyt yhteishuoltajuus onkin automaatio. Elarit sun pitänee hakea Kelasta, ei tunnu mies maksuhaluiselta. Varaa aika lastenvalvojalle asap.
Kävikö klassinen "oo nuo mun pillerit ovat pettäneet" ja sit sä niinku aattelit et nyt se mies herää ja huomaa miten ihana sä oot ja sit meillä on ihan oikea perhe ja sit me eletään onnellisesti elämämme loppuun asti.
Ja nyt kauhea pettymys kun ei se mies muuttunutkaan sadun prinssiks vaan jatko elämäänsä kuten ennenkin.
Ja sit sä niinku aattelit että ku lapsi syntyy niin mies muuttuu.
Ja sit sä niinku aattelit että ku lapsi vuoden täyttää niin mies muuttuu.
Oliko lapsi milloinkaan miehen idea? No ihan sama. Sullon kaksi vaihtoehtoa joko jäädä tai lähteä. Kannatan tuota aiemmin mainittua tekstiviestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelmissa on... ap
Tilanteessasi saa vuokrakämpän heti jos vaan kertoo sen tilanteen. Kaveri sai vuokra-asunnon saman tien kun selitti perhetilanteensa (oli vähän vastaava kuin ap:lla).
Ei kai turvakotiin mene sellaiset, joilla ei ole mitään väkivallan uhkaa kotonaan. Jos ei nyt elokuviin pääse, niin ei sitä tarvi turvakotiin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelmissa on... ap
Turvakotiin koska mies ei päästä elokuviin? Sittenhän joku pahasti turpaansa saanut voi jäädä kotiin odottamaan lisää nyrkkiä kun turvakotiin ei mahdu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Todellakin on kokemusta pienillä tuloilla olemisesta. Kuten kirjoitin, lapsen teko tuon miehen kanssa (samoin kuin suuret hankinnat) olivat täysin vapaaehtoinen valinta eli vältettävissä. Fiksut varautuvat, tyhmät eivät. Älä selittele vaan kelaa mitä oisit voinut tehdä toisin. Kotiin jääminen oli ihan oma valintasi.
Olen itse ollut kodinhoidontuella joten tiedän kyllä kuinka pieni se on.Lapsesi isä laiminlyö elatusvelvollisuutensa ja sinä olet tyhmä koska jättäydyit hänen varaansa vaikka tiesit millainen hän on.Lähtö tehdään niin että hommataan asunto, hankitaan vaikka sossusta takaus takuuvuokraan ja lähdetään. Koska mies ei hoida lasta, tuskin vaivautuu tapaamisiin joten saanet jonkun vuoden kuluttua yksinhuoltajuuden vaikka nyt yhteishuoltajuus onkin automaatio. Elarit sun pitänee hakea Kelasta, ei tunnu mies maksuhaluiselta. Varaa aika lastenvalvojalle asap.
Ja sekö helpottaa tuskaisen ihmisen oloa, kun miettii että mitä olisi voinut tehdä toisin?!? Syyllistää itseään ja vatvoo menneitä?Typerä kommentti... Olisin kaikki muut tehnyt toisin, mutta lapsi on minulle kaikki kaikessa. En IKINÄ voisi ajatella, että hän oli virhe.
Vierailija kirjoitti:
Koska mies ei hoida lasta, tuskin vaivautuu tapaamisiin joten saanet jonkun vuoden kuluttua yksinhuoltajuuden vaikka nyt yhteishuoltajuus onkin automaatio.
Siinäpä oiva ratkaisu. Ap:n ongelma ei ilmeisesti olekaan, ettei mies välitä eikä hoida lasta. Ongelma on, että lapsella on kaksi huoltajaa. Tärkeintä maailmassa on päästä eroon siitä toisesta huoltajasta ja saada yksinhuoltajuus.
Jätä se kusipää. Sinä ja lapsi ansaitsette parempaa!!!